• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5445 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۱ اسفند

هم از توبره مي‌خورند هم از آخور

مديران ناكارآمد سرخابي با رمز «پرونده ملي» به بيت‌المال دستبرد مي‌زنند

به گزارش «اعتماد»، مديران باشگاه استقلال براي پرداخت مطالبات استراماچوني مربي ايتاليايي اسبق تيم فوتبال خود دست به دامن دولت شدند و پس از رايزني‌هاي متعدد، نتيجه نشست چند روز قبل فتح‌الله‌زاده با چراغ سبز معاون اول رييس‌جمهور همراه شد. قرار بر اين است دولت به طريقي در پرداخت بدهي صد ميلياردي كمك حال استقلالي‌ها باشد. 
البته با توجه به مصوبات مجلس سرخابي‌ها از ۹ سال قبل مجاز به دريافت كمك مالي از دولت نيستند و هرگونه كمك مستقيم دولت به دو باشگاه پايتخت غيرقانوني محسوب مي‌شود، اما تجربه نشان داده راه براي دور زدن قانون و امدادهاي غيبي دولت كه به اين دو تيم به چشم دو طفل سرراهي نگاه مي‌كند، وجود دارد‌.
پرسپوليس و استقلال زير چتر دولت با حضور مديراني كه بيشتر با سياست آشنا هستند تا ورزش سال‌هاي سال است كه چوب سوءمديريت را مي‌خورند. مديراني كه با لابي و گاهي بدون داشتن تخصص مديريتي به صندلي رياست در باشگاه‌هاي محبوب فوتبال ما مي‌رسند، اما نه برنامه كوتاه‌مدتي براي درآمدزايي دارند و نه دورانديشي براي خودكفايي و زماني كه از صدقه سر اين دو تيم به شهرت رسيدند جاي خود را به مدير ديگري مي‌دهند و اين چرخه سال‌هاي سال است كه ادامه دارد. در پرسپوليس به دليل توجه رسانه‌اي بيشتر تغيير مديران با شتاب بيشتري انجام مي‌شود! مديراني با شاهكارهاي مديريتي كه بدون آنكه مورد بازخواست قرار بگيرند بدهي انباشته باشگاه را افزايش مي‌دهند.  به‌طور حتم در اين چند ساله پرونده‌هاي زيادي از دوره مديريت انصاري‌فرد و رسول‌پناه و طاهري و... مطالعه كرديد كه چه مبالغ سنگيني با ناكاربلدي اين افراد از بيت‌المال خارج و به حساب بازيكن يا مربي خارجي ريخته شد. خارجي‌هاي زيادي كه به فوتبال ما آمدند و مي‌آيند و با كمك ايجنت‌هاي سر زبان‌دار قراردادهاي چرب و نرمي با باشگاه‌هاي ما مي‌بندند و بدون بازدهي خاصي با چمدان‌هاي دلار به كشورهاي‌شان برمي‌گردند و مديران باشگاه‌هاي فوتبال ما هم در تريبون‌هاي مختلف مقصر را مديران قبلي مي‌دانند! در اين مدت سوال هميشگي هواداران فوتبال اين بوده كه كدام مديري براي سوءمديريت در اين دو باشگاه مورد بازخواست قرار گرفته؟ چرا ارگان يا نهادي به تخلفات مالي مديران اين دو تيم رسيدگي نمي‌كند؟ عجيب‌تر اينكه در مديريت مدرن آقايان باب شده به هواداران تيم‌هاي خود شماره حساب مي‌دهند و اگر ره به جايي نبردند كه معمولا هم اين‌طور است به اسم پرونده ملي از دولت پول مي‌خواهند. بعد از كمك غيرمستقيم دولت به پرسپوليس از طريق يك موسسه در پرونده كالدرون و نقش ويژه دولت دوران روحاني در ماجراي بدهي به ريزه اسپور اين‌ بار استقلالي‌ها براي پرداخت ميلياردها تومان پول بي‌زبان كه ناشي از مديريت ضعيف محض اين باشگاه در گذشته بوده با عنوان پرونده ملي سراغ دولت رفتند و ساز و كار دريافت اين پول از بيت‌المال تنها دغدغه مديران فعلي استقلال خواهد بود!  مديراني كه قابل پيش‌بيني است بعد از جدايي از مجموعه آبي كليد انبار بدهي‌ها را به افراد ديگري خواهند داد. خبر تازه پيرامون اين دو باشگاه اينكه استقلالي‌ها تا اين لحظه ۳۵۰ ميليارد تومان از طريق بورسي كه ابهامات زيادي در آن است، حق برداشت داشتند و پرسپوليسي‌ها با ۱۰۰ ميليارد كمتر دريافتي نسبت به رقيب و با رايزني‌هايي كه با وزير اقتصاد داشتند به دنبال حق برداشت مبلغ ۵۰ ميليارد تومان هستند. مبلغي كه به‌طور حتم براي هزينه‌هاي جاري باشگاه خواهد بود. حداقل انتظار جامعه فوتبال از هر دو تيم اين است كه شفاف‌سازي كنند تا مردم بدانند پولي كه براي خريد درصدي از سهام باشگاه‌هاي مورد علاقه خود پرداخت كردند در كجا و به چه شكل هزينه مي‌شود. آيا استقلالي‌ها نمي‌توانستند با كم كردن هزينه‌هاي جاري طلب ۱۰۰ ميلياردي مربي اسبق خود را از اين طريق بپردازند؟ پرسپوليسي‌ها چه طرحي براي پول‌هايي كه در حساب‌شان قرار گرفته دارند؟ ماجراي استوكس و كالدرون و در كل پرداخت به يك خارجي ديگر از جانب سرخ‌ها يا پرونده استراماچوني آخرين گاف قراردادهاي بدون نظارت در فوتبال ماست؟ بعيد مي‌دانيم آخرين باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون