• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5445 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۱ اسفند

بزرگداشت ميمنت ميرصادقي

مراسم بزرگداشت ميمنت ميرصادقي (ذوالقدر)، شاعر نيمايي برگزار مي‌شود. ششصد و شصتمين شب از شب‌هاي بخارا به بزرگداشت اين شاعر اختصاص يافته كه از ساعت ۱۷ روز يكشنبه، بيست و يكم اسفند ۱۴۰۱ با حضور محمدرضا شفيعي‌كدكني و سخنراني فرخ‌لقا نوايي‌بروجني، مريم ميرشمسي، زهرا نادري، مسعود جعفري‌جزي، كاميار عابدي، نيما ظاهري و علي دهباشي در تالار فردوسي خانه انديشمندان علوم انساني برگزار مي‌شود. 
در خبر برگزاري اين نشست آمده است: «ميمنت در آغاز در قالب كلاسيك شعر مي‌سرود، از دهه چهل به شعر نيمايي روي آورد و به جرگه شاعران «مكتب سخن» پيوست. در همان سال‌هاي آغازين شاعري، اشعارش در مجلات ادبي، جُنگ‌ها و تذكره‌هاي شاعران و مجله سخن منتشر مي‌شد. تاكنون ۴ دفتر شعر از او و مجموعه اشعار ميمنت ميرصادقي به همت نشر آگه در زمستان ۱۴۰۱ منتشر شده است.
از جمله كتاب‌هاي پژوهشي ميمنت ميرصادقي مي‌توان به «واژه‌نامه هنر شاعري»، «از دير تا هنوز»، «رمان‌هاي معاصر فارسي» و از ترجمه‌هاي او مي‌توان به «اين هنر شعر» نوشته بورخس، «تا دلت مي‌خواهد آرزو كن» از آدري اوسافسكي و «شاعري شيفته رنگ» از فدريكو گارسيا لوركا اشاره كرد. همين‌طور كتاب‌هايي از ايشان مثل «داستان‌هاي شاهنامه براي نوجوانان» در خارج از كشور منتشر شده است». 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون