• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5449 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۵ اسفند

توضيحاتي پيرامون گفت‌وگو با اسماعيل عبدي

در پي انتشار گفت‌وگوي روزنامه اعتماد با «اسماعيل عبدي» شبهات و شائبه‌هايي براي «برخي مخاطبان» پيش آمده و باعث ايجاد سوءتفاهم‌هايي شده است.
در اين باره لازم است توضيحاتي پيرامون «كانون صنفي معلمان» ارايه شود تا برخي سوءتفاهم‌هاي پيش آمده برطرف شود. اين تشكل صنفي سال 1380 با مجوز كميسيون ماده 10 احزاب وزارت كشور ايجاد شد. كانون صنفي معلمان، در هر شهر و شهرستان، اقدام به ايجاد تشكل‌هاي زيرمجموعه‌اي كرد. با تشكيل اين تشكل‌ها، يك نماينده از هر كدام‌شان يك نماينده معرفي كرده و شوراي هماهنگي تشكل‌هاي صنفي را تشكيل دادند. 
با روي كار آمدن محمود احمدي‌نژاد، گفته شد كه مجوز اين تشكل لغو شده است و در زمان حسن روحاني هم به همين منوال ادامه يافت. اما هيات‌مديره اين تشكل، همچنان مشغول كار هستند و معتقدند كه وزارت كشور لغو مجوز را به آنها رسما اعلام نكرده است. همچنين نماينده وزارت كشور در انتخابات هيات‌مديره اين تشكل حاضر نمي‌شود. با اين وجود در كيفرخواست برخي افراد كه عضو اين تشكل هستند، در تشريح مصاديق اجتماع و تباني، «عضويت در گروه غيرقانوني كانون صنفي معلمان» ذكر مي‌شود؛ به اين معني كه از نظر قوه قضاييه، اين تشكل، غيرقانوني محسوب مي‌شود. لذا روزنامه اعتماد تقابلي با نظرات قوه محترم قضاييه نداشته و ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون