• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5449 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۵ اسفند

ورق زدن دفتر كشتي حياتي است

يونس هميالي

سال پرماجرايي كه اگر نه همه قسمت آن، بلكه بخش عظيمي از آن تلخ، دردبار و حزن‌انگيز بود پُشت سر گذاشته شد. اكنون در آستانه نوروز ديگر و سالي جديد ايستاده‌ايم تا بهار سايه خود را بر همه زواياي زندگي مردمان اين كهن ديار بگستراند. در اين واپسين ساعت‌ها كه نقطه تلاقي گذشته و آينده به حساب مي‌آيد، مي‌توان با يك نگاه اجمالي به روزهاي كهنه شده، به تصويرهاي تكراري آينه روزگار و همچنين به نفس‌هاي خاكستري براي ماندن يا نماندن در صحنه جامعه پرداخت؛ براي دستيابي به انديشه‌هاي كاميابي در مسير تغيير و تحول خويشتن براي فرداي بهتر.

در دفتر ورزش كشتي اين سرزمين كه در سال ۱۴۰۱ و در ميان برگ‌هاي خاك خورده‌اش گلبرگ‌هاي عاشقي كاشته شده، رو به پايان است. اما كشتي چه ويژگي‌هايي داشت كه عطر معطر آن بيشتر به مشام علاقه‌مندان و عاشقانش رسيد؟ كدام يك از رخدادهاي خاص و عام در آن به وقوع پيوست كه حداقل براي مدت زمان كوتاهي آرام زندگي را به آشوب كشاند؟ 
در يك نگاه كلي مي‌توان گفت فدراسيون در اجراي برنامه‌ريزي‌هاي طراحي شده و اتخاذ تدابير براي چشم‌انداز آينده به نتيجه‌هاي مطلوب دست يافت. با اين حال بايد به شكل جزيي بررسي كرد كه اين عرصه تا چه سطحي در ديپلماسي و رقابت‌هاي مهم بين‌المللي به موفقيت‌هاي دلخواه رسيد؟ همچنين سوال كرد در گسترش فرهنگ پهلواني در نقاط مختلف اين سرزمين چه گام‌هاي موثري برداشته شد كه به چشم آمد؟ اگر بخواهيم از سوال‌هاي مسكوت مانده پرهياهو، پاسخي دريافت كنيم، بايد به لايه‌هاي زيادي توجه كنيم، بايد به صورت كامل فعاليت فدراسيون كشتي و مديران اين نهاد به زير ذره‌بين برده شود تا به جواب قانع‌كننده‌اي برسيم.
سال ۱۴۰۲ هنوز نيامده تا از پشت پنجره براي ما نغمه‌سرايي كند. حقيقتي كه به هيچ عنوان نمي‌توان از كنار آن با غفلت عبور كرد، اين است اگر ما سراغ آن نرويم او سراغ ما خواهد آمد. درنهايت اگر بخواهيم در اين واپسين روزهاي سال براي ورزش كشتي اين مملكت آرزويي داشته باشيم، بي‌گمان مي‌بايست مدال‌هاي خوش‌رنگ‌تر، پيروزي‌هاي پرشمارتر و درخشش بيشتر كشتي‌گيران از رقابت‌هاي بزرگ بين‌المللي را خواستار باشيم. با اين حال مطمئن هستيم همه اين دستاوردها جز در نگاه كارشناسانه و موشكافانه به گذشته و برنامه‌ريزي براي آينده به دست نخواهد آمد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون