• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5449 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۵ اسفند

درگذشت معروف‌ترين ژورناليست حوزه خودرو

بدرود آقاي «زاوه»...رفتنت زود بود

«فربد زاوه»، كارشناس و فعال بازار خودرو پس از حدود سه ماه كه به ‌دليل عارضه مغزي در كما به‌سر مي‌برد، درگذشت. فربد زاوه بيش از يك دهه بود كه پاي ثابت رسانه‌هاي حوزه خودرو محسوب مي‌شد و به ويژه در چند سال اخير بسياري از گزارش‌هاي خودرويي همراه با اظهارنظري از او روي خروجي رسانه‌ها قرار مي‌گرفت. او پس از عارضه مغزي و يك عمل جراحي سنگين، با تشخيص پزشك معالج در كماي مصنوعي به‌سر مي‌برد اما اين كما بيش از آنچه پيش‌بيني مي‌شد به طول انجاميد و سرانجام او ‌دار فاني را وداع گفت. زاوه 44 ساله بود و ازجمله فعالان محبوب و پرمراجعه در حوزه‌هاي اقتصادي و به ويژه خودرو محسوب مي‌شد. حضور نسبتا پررنگ او در فضاي توييتر و لحن عمدتا طنزآميز و كنايه‌وار و البته صريحش توانسته بود مخاطبان زيادي را جذب كند. 
درگذشت فربد زاوه، كارشناس حوزه خودرو كه همواره نگاهي مستقل به حوزه خودروسازي‌ها داشت، با موجي از واكنش‌ها در فضاي مجازي و ميان فعالان اقتصادي و رسانه‌اي مواجه شده است. آرش راهبر، روزنامه‌نگار در يادداشتي نوشته است: «شايد از امروز عده اندكي از قماش خرابكاران حوزه صنعت و واردات خودرو در فقدان فربد زاوه نفس راحتي بكشند اما بدون شك دل جاده‌ها براي او تنگ خواهد شد و تصوير اين گيله‌مرد عشق اسب بخار و گشتاور و هندلينگ نيز بر آينه وسط خودروها به يادگار خواهد ماند. او در دو دهه اخير يكي از فعال‌ترين، دانا‌ترين و بي‌پرواترين كارشناسان صنعت پرماجراي خودرو در ايران بود و در حالي كه نقدهاي گزنده و فكت‌محور بسياري را حواله گردانندگان اين صنعت و تجارت بزرگ در كشور مي‌كرد اما عموما از دايره ادب و انصاف نيز خارج نشد و همواره ملاحت آشكاري را چاشني عبارات و كلامش داشت. ذاتا يك ژورناليست در اين حوزه بود در حالي كه شايد هنوز بسياري ژورناليسم خودرو و جاده را باور نكرده‌اند. بدرود آقاي زاوه... رفتنت زود بود.»
حميدرضا بهداد، خبرنگار حوزه خودرو نيز در يادداشتي كه چندي پيش و هنگام بستري شدن مجدد «زاوه» منتشر كرده بود، نوشته است: «زاوه جزو آن دسته كارشناساني است كه نه فقط در دولت فعلي كه در دولت قبل نيز منتقد سياست‌هاي اقتصادي بود. او مي‌گويد با دولت‌هايي در ايران طرفيم كه فكر مي‌كنند بيشتر از شهروندان مي‌فهمند و صلاح آنها را بهتر از خودشان مي‌دانند. خودش هم البته كم از اين سياست‌ها زخم نخورده تا جايي كه مي‌گويد سر ماجراي ممنوعيت واردات خودرو سرمايه‌اش را از دست داد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون