• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5450 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۷ اسفند

نشست 10 ساعته نمايندگان شيخ جاسم با خانواده گليزرها

قطري‌ها براي ارايه پيشنهاد نهايي خريد منچستريونايتد آماده مي‌شوند

گروه  ورزش

شيخ جاسم بن حمد آل ثاني میلیاردر  قطری پس از مذاكرات فشرده 10 ساعته پيشنهاد دوم خود را براي خريد منچستر ارايه مي‌كند. او در اين راه مي‌خواهد با سر جيم ردكليف مبارزه كند. 

شيخ قطري اميدوار است كه منچستريونايتد را بخرد. اين اميدواري بعد از مذاكرات مثبت روز (پنجشنبه) كه شامل پيشنهاد بهتري بوده، بيشتر شده است. 
به گزارش اعتمادآنلاين و به نقل از ديلي ميل، انتظار مي‌رود شيخ جاسم بن حمد آل ثاني براي خريد منچستريونايتد دومين پيشنهاد خود را ارايه دهد. گروهي به نمايندگي از شيخ روز پنجشنبه با مسوولان باشگاه در اولدترافورد ملاقات كردند كه مذاكرات به مدت 10 ساعت به طول انجاميد. اين ملاقات به نوعي يك گام رو به جلو در فرآيند فروش يونايتد به حساب مي‌آيد. 
يونايتد از افراد علاقه‌مند به خريد باشگاه دعوت كرده است تا از باشگاه ديدن كنند تا وضعيت مالي باشگاه و چشم‌انداز رشد آن را از نزديك ببينند و همچنين در مورد نحوه بازسازي اولدترافورد و زمين تمرين صحبت كنند. انتظار مي‌رود گروهي به نمايندگي از INEOS كه رقيب اصلي شيخ براي خريد يونايتد هستند ديروز (جمعه) از آن بازديد كنند.
طبق گزارش گاردين، اين بانكدار قطري كه پسر نخست وزير سابق قطر است، به دليل فرصت‌هاي تجاري بالقوه‌اي كه براي خانواده گليزر به وجود مي‌آورد، پيش از INEOS، نزد فروشندگان باشگاه محبوبيت دارد.
شياطين سرخ يكشنبه در مرحله يك‌هشتم نهايي جام حذفي از فولام ميزباني مي‌كنند. اين در حالي است كه انتظار مي‌رود روند فروش اين باشگاه مدتي به طول انجامد. با اين حال، گمانه‌زني‌هايي مبني بر اينكه خانواده گليزر به دنبال پايان دادن به اين روند قبل از باز شدن پنجره نقل و انتقالات تابستاني هستند، وجود دارد. با احتمال سر گرفتن اين قرارداد حضور كشورهاي حاشيه خليج فارس در ليگ برتر انگليس بسيار پررنگ‌تر خواهد شد. در حال حاضر كشور امارات از طريق مالكيت باشگاه منچسترسيتي در ليگ حضور دارد و كشور عربستان نيز با سرمايه‌گذاري در باشگاه نيوكاسل. حال كشور قطر نيز كه پيش از اين در ليگ فرانسه با خريد باشگاه پاري سن‌ژرمن حضوري پررنگ در فوتبال اروپا را تجربه كرده بود، مي‌خواهد با خريد بزرگ‌ترين باشگاه انگليس از لحاظ برند و اعتبار به همسايگان خود در اين زمينه بپيوندد. 
اين در حالي است كه حضور كشورهاي حاشيه خليج فارس در فوتبال اروپا و مخصوصا انگليس هميشه حاشيه‌هايي هم به دنبال داشته است. هنگام واگذاري مالكيت باشگاه نيوكاسل بحث‌هاي حقوق بشري عربستان و شخص وليعهد اين كشور مشكل‌ساز شد يا همين اواخر باشگاه منچسترسيتي به خاطر تخلفات گسترده با پرونده‌اي جديد در فوتبال انگليس روبه‌رو است. تيم پاريسي نيز در چند سال گذشته كم‌ حاشيه نداشته است. بسياري از كارشناسان معتقدند حضور گسترده كشورهايي نظير عربستان و امارات و قطر در فوتبال بيشتر از اينكه جنبه اقتصادي داشته باشد جنبه برندسازي براي اين كشورها دارد. كارشناسان نام اين اقدامات را «ورزش‌شويي» مي‌گذارند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون