• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5450 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۷ اسفند

در آخرين نشست خبري گروه بهمن محصولات جديد اين گروه معرفي شد

از نسخه ديگنيتي‌دريم تا خودروي هيبريدي و كاميون 3.5 تن باري

محمد ضرابيان، مديرعامل بهمن‌موتور مي‌گويد سال 1402 تيراژ توليد فيدليتي به روزانه يكصد دستگاه مي‌رسد و در همين سال تيراژ توليد به 57 هزار دستگاه توليد خواهد رسيد. همچنين در بخش واردات يا خودروهاي CBU بين ١٢ تا ١٥ هزار دستگاه واردات خواهيم داشت. محمد ضرابيان تاييد كرد نسخه جديد ديگنيتي دريم (XB1) سال 1402 به بازار مي‌رسد و اين خودرو در حقيقت يك خودروي دو ديفرانسيل لوكس محسوب مي‌شود.بهمن‌موتور نيز افق 5 ساله تيراژ 260 هزار دستگاهي را براي خود در نظر گرفته است. اين گروه بهمن توسعه را در دستور كار خود قرار داده. علي پورابراهيم عضو هيات مديره بهمن موتور در نشست خبري گروه خودروسازي بهمن از تداوم رويكردهاي توسعه‌گرا در سال 1402 خبر داده و مي‌گويد: قطعه زميني به مساحت ١٣٠ هكتار خريداري شده كه به بهمن موتور 2 ملحق مي‌شود. وي در همين رابطه افزود: در ٥ سال آينده به تيراژ 260 هزار دستگاه دست پيدا خواهيم كرد.
علي پورابراهيم در خصوص ديگر اهداف توسعه‌اي اين شركت گفت: خطوط بدنه گسترش يافته و در سال 1402 بدنه فيدليتي به‌طور كامل در ايران توليد مي‌‎شود. 
داخلي‌سازي و طراحي پلتفرم‌‎هاي داخلي از ديگر اهداف بهمن موتور است كه چندي پيش در حضور شهردار تهران مركز تحقيقات بهمن موتور محل احداث مركز تحقيقات بهمن موتور تعيين شد. طبق اعلام مديران اين مجموعه، ماموريت مركز تحقيقات «افزايش داخلي‌سازي و طراحي پلتفرم‌هاي داخلي خودرو»  است. علي پورابراهيم در اين نشست خبري گفت: «مركز تحقيقات بهمن موتور مجوزهاي لازم را دريافت كرده  و ٧٥٠٠ متر فضاي مهندسي  به مجموعه  اضافه مي‌شود.»
پور ابراهيم در پاسخ به سوالي درباره توسعه شركت تيوان مي‌گويد: اين شركت روي طراحي و داخلي‌سازي موتور مطالعات خود را آغاز كرده است و در سال 1402 توانايي مونتاژ موتور فيدليتي و ريسپكت را كسب خواهد كرد. 
محمد ضرابيان در خصوص پيشتازي بهمن در ورود تكنولوژي روز دنيا به صنعت خودروسازي ايران مي‌گويد: ما براي ورود خودروي هيبريدي به بازار خودروي ايران برنامه داريم اما براي آنكه مشتريان بتوانند از اين خودروها استفاده كنند و رضايتمندي داشته باشند بايد زيرساخت‌هاي لازم آن توسط دولت فراهم شود. با اين حال با دقت بازار خودروهاي هيبريدي روز دنيا را رصد مي‌كنيم و در صورت تحقق زيرساخت‌ها آمادگي معرفي اين محصولات به بازار ايران را داريم.حسين خضري، مديرعامل بهمن ديزل در اين نشست از رفع مشكلات گواهي اسقاط خبر داد. وي در همين رابطه گفت: قانون پرداخت 1.5درصد مبلغ كشنده براي نوسازي ناوگان حمل و نقل اجرايي خواهد شد و مساله نبود گواهي اسقاط برطرف شده است. 

 گروه  بهمن  در  مسير توسعه  قرار گرفته  است
حسين خضري، مديرعامل بهمن ديزل نيز در خصوص برنامه‌هاي توسعه گرايان اين شركت مي‌گويد: به رغم همه تحريم‌ها و سختي‌ها بهمن ديزل توانست به بيش از ٥ هزار و ٣٠٠ دستگاه توليد خودروهاي تجاري سنگين و نيمه سنگين دست پيدا كند كه بيش از ١٢٠ درصد رشد نسبت به سال گذشته دارد. موضوع مهم در اين حوزه خروج بهمن ديزل از وضعيت تك‌محصولي بود. از طرفي فعاليت‌ها به گونه‌اي بوده كه پرسنل از ٦٠٠نفر به ٢ هزار نفر رسيده و با توجه به نياز بازار در سال بعد ٦٠ درصد افزايش توليد خواهيم داشت. خضري در همين باره از راه‌اندازي تعميرگاه مركزي ديزل در جاده مخصوص در سال 1402 خبر داد. پورابراهيم در خصوص برنامه‌هاي توسعه‌اي بهمن‌ديزل مي‌گويد: اين شركت قبل از خصوصي‌سازي ٨ هكتار مساحت داشت اما امروز ٣٢ هكتار مساحت دارد. يك مجموعه خدمات پس از فروش مستقل براي خودروهاي تجاري در نظر گرفته كه تا سال ١٤٠٣ كل خدمات به اين مركز انتقال مي‌يابد كه مجهزترين و  به‌روز‌ترين در ايران مي‌شود.

 تست سنتر؛ جايي براي جلب رضايت مشتريان بالقوه
بهمن‌موتور در سال 1401 توانست رتبه اول در فروش و رضايتمندي از خدمات را در تازه‌ترين ارزيابي به دست آورد. اين خبر موضوع ديگري بود كه محمد ضرابيان در نشست خبري اين گروه «با موضوع دستاوردهاي اين خودروساز در سال ٤٠١ » بيان كرد. وي مي‌گويد: بهمن موتور نسبت به سال ١٤٠٠ در حوزه توليد و فروش تا ٣٥ درصد رشد را تجربه كرد و دو محصول جديد فيدليتي پرستيژ و يك SUV جديد به سبد محصولات بهمن اضافه خواهد شد.
ضرابيان از راه‌اندازي مركز تست خودرو در آينده نزديك خبر داده و مي‌گويد: مركز تست سنتر براي مشتريان نيز در حال احداث است كه مشتريان مي‌توانند از نزديك محصولات را لمس و تست كنند. ضمنا فضايي نزديك به مجموعه بهمن در جاده مخصوص در نظر گرفته‌ايم كه اختصاص به خودروهاي وارداتي دارد و استانداردهاي خاصي خواهد داشت.
ضرابيان در خصوص تناسب كيفيت و قيمت محصولات بهمن موتور مي‌گويد: شركت بهمن موتور در ارزيابي نهادهاي مستقل به عنوان نمونه همواره بهترين نمرات را كسب كرده است، اين در حالي است كه اين شركت برترين خدمات را با بهترين قيمت و كمترين هزينه به مشتريان خود  مي‌دهد.

 سال 1402 سبد محصولات تجاري متنوع مي‌شود
كاميونت فورس 3.5 تن، كشنده‌اي با قدرت 560 اسب بخار و امپاور BD300 با توانايي بار 19 تن محصولاتي است كه سال 1402 وارد بازار تجاري مي‌شود.حسين خضري در همين رابطه مي‌گويد: اين كاميون تحولي در حوزه تجاري خواهد بود و بهمن ديزل توانست بعد از 50 سال، كاميون مدرن و مطابق با آخرين استانداردهاي روز دنيا را به تجاري سواران معرفي كند.
ابراهيم افشار در همين رابطه با اعلام خبر توليد اتوبوس 18 متري و اتوبوس 9 متري (ميني باس) در سال 1402 گفت. وي مي‌گويد اين توليدات در شركت اسنا اتفاق مي‌افتد و اين شركت مي‌تواند در نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي شهرداري‌ها را ياري دهد. وي توليد اسنا را 130 دستگاه در سال 1401 اعلام كرد و نويد داد اين ميزان توليد تا دو برابر در سال جديد افزايش خواهد يافت.
رقابت با محصولات درجه يك اروپايي از اهداف شركت سيبا در سال 1402 است. ابراهيم افشار در همين رابطه و با تاكيد بر اينكه سبد محصولات تجاري بهمن متنوع مي‌شود، مي‌گويد: شركت سيباموتور در سال جديد FAW560 را به بازار معرفي خواهد كرد. وي يادآور ‌شد كه شركت سيبا محصول ديگري را نيز به بازار معرفي خواهد كرد. افشار اعلام جزييات بيشتر از اين محصول را به آينده نزديك موكول كرد.
در همين رابطه حسين خضري مديرعامل بهمن‌ديزل مي‌گويد: كاميون BD300 محصولي است كه در جايگزيني خودروهاي فرسوده مي‌تواند بسيار تاثيربخش باشد. 

 نسخه جديد فيدليتي سال 1402 به بازار مي‌آيد
پارسا نوري معاون مهندسي بهمن موتور اين خبر را تاييد كرد كه خودروي XB1 سال 1402 وارد بازار مي‌شود. اين خودرو طراحي سال 2023 است. نوري در همين رابطه مي‌گويد: خودروي XB1 هم در سال بعد به خانواده فيدليتي اضافه خواهد شد. وي ضمن ابراز اميدواري از استقبال بازار اين خودرو، به تجربه موفق ديگنيتي پرستيژ اشاره كرد و مي‌گويد: ديگنيتي پرستيژ توانست جاي خالي خودرويي در اين بخش را با توجه به توانمندي‌هاي خود پر كند. نوري ادامه مي‌دهد: بهمن موتور در تلاش است در دو خانواده فيليتي و ديگنيتي خودروي هيبريد محصولي را داشته باشد.
نشست خبري خودروسازي بهمن با موضوع دستاوردهاي اين خودروساز در سال ١٤٠١ روز 24 اسفند در محل بهمن موتور با حضور مديران اين مجموعه برگزار شد. در اين نشست خبري محمد ضرابيان مديرعامل بهمن موتور، حسين خضري مديرعامل بهمن ديزل، پارسا نوري معاون مهندسي بهمن موتور، علي پورابراهيم رييس هيات‌مديره شركت بهمن موتور و ابراهيم افشار به سوالات خبرنگاران پاسخ  دادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون