• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5455 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۷ فروردين

تيم ملي ايران با برتري مقابل ميانمار در يك قدمي صعود قرار گرفت

شاهكار دختران ايران در شرق آسيا

گروه  ورزش

تيم ملي زنان ايران ظهر ديروز در مرحله نخست انتخابي المپيك مقابل ميانمار در زمين حريف به ميدان رفت و با يك گل به پيروزي دست پيدا كرد. 

پيروزي دختران ملي‌پوش فوتبال ايران برابر رقيب قدرتمند خود در بازي رفت را نبايد يك برد عادي تلقي كرد. اهميت اين برد زماني مشخص مي‌شود كه بدانيم اين بازيكنان با چه وضعيتي راهي كشور مقصد شدند و چه شرايطي را پشت سر گذاشتند. 
بازي‌هاي مقدماتي انتخابي المپيك 2024 پاريس در گروه B مسابقات قرار بود با حضور چهار تيم ايران، بنگلادش، مالديو و ميانمار برگزار شود. با وجود اطلاع فدراسيون فوتبال از اين برنامه تيم ملي زنان مسير آماده‌سازي درستي براي حضور در اين رقابت‌ها طي نكرد. در واقع بايد گفت نه تنها مسير درستي طي نشد كه با اتفاقات رخ داده و حواشي اطراف تيم از نحوه انتخاب سرمربي تيم ملي تا دعوت بازيكنان و عدم درنظر گرفتن امكانات تا پس گرفتن لباس بازيكنان و فراهم نكردن حتي يك بازي دوستانه اين‌چنين به نظر رسيد كه مديران فدراسيون اصلا نگاه درستي به تيم ملي زنان ندارند. البته مهدي تاج در دوره قبلي مديريت خود بر فدراسي ون فوتبال هم نشان داده بود چندان دغدغه‌اي براي حمايت از تيم ملي زنان ندارد، چراكه در زمان او و همكارانش بود كه تيم ملي زنان ايران از رنكينگ فيفا خارج شد!
تيم ملي زنان بعد از مدت‌ها تعطيلي و نداشتن اردو در فاصله چند روز تا اعزام تشكيل شد و تمريناتش را زيرنظر مريم آزمون آغاز كرد و بدون برگزاري بازي دوستانه راهي ميانمار شد. در همين حين خبر رسيد كه دو تيم بنگلادش و مالديو كه حريفان آسان‌تري براي ايران بودند و بچه‌هاي تيم ملي مي‌توانستند خلأ نداشتن بازي دوستانه را با رقابت مقابل اين دو تيم پيش از مصاف حساس با ميانمار پر كنند، انصراف داده‌اند. به اين ترتيب مشخص شد تنها بازي رو در روي ايران برابر ميزبان مشخص‌كننده تيم صعود‌كننده به دور بعدي انتخابي المپيك خواهد بود. اين وضعيت در شرايطي رقم خورد كه روي كاغذ ميانمار تيم قوي‌تري از ايران بود و از رتبه بهتري در رنكينگ فيفا برخوردار.  اينها تنها مشكلات تيم ايران در اين بازي حساس نبود. بازي در شهري ساحلي و با رطوبت 80درصدي هوا در دماي 37 درجه، يكي ديگر از نكات منفي اين ديدار براي ملي‌پوشان  ايراني به شمار مي‌رفت. مجموعه اين شرايط باعث شده بود حتي خوشبين‌ترين هواداران تيم ملي زنان ايران نيز تصور نكنند، دختران ايران باز هم شگفتي بيافرينند و از سد رقيب قدرتمند خود بگذرند، اما دختران قدرتمند ايران اين كار را انجام دادند. تيم ملي ايران در اين بازي با تركيب زهرا خواجوي، حديث بساط‌ ‌شير، مليكا محمدي، فاطمه امينه برازجاني، فاطمه مخدومي، بهناز طاهرخاني، ثنا صادقي، زهرا قنبري، نگين زندي، شبنم بهشت و افسانه چترنور به ميدان رفت.  ميانمار بازي را بهتر از ملي‌پوشان ايران آغار كرد و چند موقعيت روي دروازه خواجوي به وجود آورد. بخشي از اين موقعيت‌ها با بي‌دقتي مهاجمان به هدر رفت و تعدادي ديگر را خواجوي دفع كرد. در يكي از اين صحنه‌ها گلر تيم ملي ايران با يك دبل سيو درخشان دروازه تيم ملي كشورمان را نجات داد تا نيمه نخست با تساوي بدون گل به پايان برسد. در نيمه دوم و در دقيقه 50 يك ضربه كرنر نصيب ايران شد. شبنم بهشت ضربه كرنر را زد كه توپ درون محوطه جريمه به بهناز طاهرخاني رسيد و اين بازيكن توپ را روي دروازه ارسال كرد. روي سانتر او افسانه چترنور با ضربه سر و در شرايطي نامتعادل براي ايران گل زد.
در ادامه بازي دختران مريم آزمون توانستند ريتم حريف را كنترل كنند و ميانمار هم ديگر تواني براي فشار آوردن روي دروازه ايران نداشت. به اين ترتيب ملي‌پوشان فوتبال كشورمان موفق شدند در يك بازي نفس‌گير و حساس با يك گل به برتري دست پيدا كنند و در يك قدمي صعود به دور بعد قرار بگيرند. 
روز شنبه، 19 فروردين ماه دومين ديدار دو تيم برگزار خواهد شد و با توجه به پيروزي ملي‌پوشان ايراني در ديدار رفت، تيم ملي ايران براي صعود به جمع 12 تيم برتر آسيا تنها به يك مساوي نيازمند است. مساوي كه باتوجه به نمايش درخشان ديروز ملي‌پوشان دور از ذهن به نظر نمي‌رسد و حالا مي‌توانيم به صعود به دور بعدي اين مسابقات خوشبين باشيم.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون