• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5461 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۷ فروردين

رحيم يوسفي در گفت‌وگو با «اعتماد»:

اميري از روي لجبازي با من دارد خوب كار مي‌كند!

از استقلال قايدي را بگيريد اين تيم هيچي نمي‌شود!

گروه ورزش

پرسپوليس با برد پرگل خارج از خانه در مقابل مس كرمان تنور رقابت براي كسب عنوان قهرماني در ليگ برتر را داغ نگه داشت. شاگردان گلمحمدي بدون تلفات و با روحيه پا به دربي مي‌گذارند. آنها در يكي از حساس‌ترين بازي‌هاي فصل خود به مصاف استقلال خواهند رفت. خيلي‌ها اعتقاد دارند در دربي پيش رو نتيجه مساوي فقط به نفع سپاهان است و برنده بازي هم قهرمان ليگ خواهد شد! با رحيم يوسفي پيشكسوت پرسپوليس درخصوص بازي اين تيم با مس كرمان و همچنين دربي گفت‌وگو كرديم، گفتني است يوسفي گلايه‌هايي از بعضي هواداران پرسپوليس هم داشت. در ادامه چكيده‌اي از صحبت‌هاي او با روزنامه اعتماد را مي‌خوانيد: 

  بازي پرسپوليس در مقابل مس با برتري پرگل پرسپوليس تمام شد. انتظار اين بازي جذاب را داشتيد؟
پرسپوليس سه بر يك برد اما واقعيت را بخواهيد تيم‌ها اصلا در حد و اندازه‌هاي ليگ برتر نيستند! ليگ فوتبال ديگر كشورهاي آسيايي را ببينيد از ليگ ما قوي‌تر هستند. از نظر من اكثر تيم‌هاي ليگ ما معمولي بازي مي‌كنند اين احساس من است.
 علتش چيست؟
بازيكن كم داريم. در گذشته روي نيمكت از بازيكنان اصلي هم بهتر بودند ! يعني سطح رقابت تا اين حد بالا بود. الان شما نگاه كن فقط قائدي دارد استقلال را مي‌چرخاند در صورتي كه قبلا ده، يازده بازيكن تيم همگي يلي براي خودشان بودند حتي بازيكنان روي نيمكت هم خوب بودند. الان قائدي را از استقلال بگيريد اين تيم هيچي نمي‌شود! در صورتي كه نبايد اين‌طور باشد.
  در تيم‌هاي ديگر مثل پرسپوليس وضعيت بهتر است؟
تيم‌هاي ديگر هم همين‌طور است. مثلا در پرسپوليس يكي، دو نفر خوب هستند در تيم‌هاي ديگر هم‌ همين وضعيت است در صورتي كه نبايد اين‌طور باشد چون بازيكن خوب كم داريم. بازيكن خارجي هم كه جذب مي‌شود خيلي بهتر از بچه‌هاي ما نيستند. شايد كمتر هم باشند. حالا ببينيد عربستان مي‌رود سراغ رونالدو. ما نمي‌گوييم رونالدو را بياوريد ايران اما بازيكني را جذب كنند كه بازيكنان كناري از او يك چيزي ياد بگيرند نه كه تيم‌هاي ما درستش كنند بعد بروند ليگ‌هاي ديگر.
 پرسپوليس به لحاظ فني مقابل مس چطور كار كرد؟
از نظر من پرسپوليس هميشه در يك سطح كار مي‌كند و تغييراتش كم است اما تيم‌هاي ديگر مثل پرسپوليس نيستند كه يار زياد داشته باشند براي همين هم پرسپوليس نتيجه مي‌گيرد.
 يكي، دو بازيكن مثل عبدي در آستانه دربي به نظر مي‌رسد به اوج برگشتند، نظر شما در اين باره چيست؟
بله. اين جوان ممكن است يك بازي هم خوب كار نكند مگر خارجي‌ها نشده كه بد بازي كنند؟ روي عبدي بايد بيشتر سرمايه‌گذاري مي‌كردند يعني مي‌گذاشتند كارش را انجام دهد. پرسپوليس نيازي به فوروارد نداشت اما از بس بازي نكرد كه روحيه‌اش را از دست‌ داد اما حالا روحيه‌اش را به دست آورده است.
 درباره دربي هم صحبت كنيم، پرسپوليس در دربي با چه رويكردي بازي كند بهتر است؟ منظورم اين است كه هجومي كار كنند بهتر است يا با احتياط؟
فوتبال ثابت كرده تيمي اگر با ترس و لرز كار كند مطمئن باشيد بازنده خواهد شد. تيمي كه هجومي كار كند و زماني كه توپ را از دست مي‌دهد در همان زمين حريف توپ را پس بگيرد نتيجه خواهد گرفت. در لاك دفاعي رفتن يا عقب نشستن يعني بازنده شدن.
  با اينكه يحيي بازي‌هاي سخت زيادي را برده اما منتقدين يحيي مي‌گويند او مربي بازي‌هاي بزرگ نيست. آيا اين موضوع را قبول داريد؟
مثلا مي‌گويند قلعه‌نويي مربي بزرگي است اما همه اين مربيان ايراني كه در ليگ مربيگري مي‌كنند در يك اندازه هستند و اختلاف زيادي بين آنها نيست اما مي‌توانم بگويم يحيي كمي از ديگر مربيان ايراني بهتر است.
 بين مربيان خارجي ليگ كدام مربي‌ها بهتر كار كردند؟
ساپينتو را به لحاظ اخلاقي قبول ندارم، او دنبال درگيري است و بچه‌هاي تيمش استرس مي‌دهد در صورتي كه اگر به عقب برگرديد يكي مثل برانكو بود كه وقتي پرسپوليس با دو گل هم عقب مي‌افتاد انگار دو بر صفر از رقيبش پيش است چون برانكو مرد آرامي بود و اهل داد و بيداد نبود و نتيجه هم مي‌گرفت. ساپينتو از اين نظر معضلي شده براي استقلال! اما مربيان تراكتور و سپاهان خوب هستند و در كنار زمين كارشان را انجام مي‌دهند. اين مربي‌ها شكست را گردن داورها نمي‌اندازند، دنبال درگيري نيستند.
  برگرديم به دربي، برنده دربي مي‌تواند قهرمان ليگ باشد؟
بايد همين‌طور باشد! هر تيمي بازي را ببرد يعني شش امتياز گرفته است.
 كمي به عقب‌تر برگرديم. درباره وحيد اميري گفته بوديد بايد خداحافظي كند آيا هنوز هم بر سر حرف خودتان هستيد؟
نگفتم اميري بايد خداحافظي كند، گفتم هافبك‌هاي پرسپوليس سن‌شان بالا رفته است و بايد دنبال جوانگرايي بود. به من در سن ۳۱ سالگي گفتند بمان و ادامه بده اما قبول نكردم و رفتم جاي ديگري بازي كردم چون‌ انتظار از من اين بود. اميري تا ۵۰ سالگي بازي كند به من ربطي ندارد! الان اميري به خودش فشار آورده و دارد راحت بازي مي‌كند و بحثي در آن نيست اما واقعيت را بخواهيد ميانگين سني هافبك‌هاي پرسپوليس بالا است و جوانگرايي خوب است. حالا افرادي كه منافع‌شان در خطر است مي‌آيند از من انتقاد مي‌كنند يا بعضي از هواداران فحاشي مي‌كنند بيايند سوابق من را بررسي كنند من ۱۳ سال مربي پايه‌ها و ۷ سال هم بازيكن پرسپوليس بودم آيا حق ندارم نظر خودم را بگويم؟ من نه مي‌خواهم جاي اميري را بگيرم و نه دنبال جاي يحيي هستم، براي اين تيم زحمت كشيدم و نظر خودم را مي‌گويم. آن زمان هم گفتم الان اميري آماده نيست.
  شايد همين صحبت‌هاي شما باعث شد او بهتر هم كار كند.
بله. از رو لجبازي با من هم شد الان دارد خوب كار مي‌كند! نگفتم اين خوب است يا آن بد. الان او آماده‌تر از همه شده، آن زمان آماده نبود و نظرم را گفتم الان هم خوب است از او تعريف مي‌كنم. بعضي‌ها به من مي‌گفتند مي‌خواهي جيبت را پر كني! از كي مي‌خواستم پول بگيرم؟ خدا را شكر به اندازه خودم دارم اما به عنوان بازيكن شماره ۶ پرسپوليس كه هيچ بازيكني اندازه من با اين شماره قهرماني ندارد نمي‌توانم نظر خودم را بگويم؟ من كه تا الان اميري را از نزديك نديدم كه دشمني با او داشته باشم، فقط اين حق را دارم كه اگر بازيكني ضعيف كار مي‌كند انتقاد كنم.
  به عنوان سوال آخر، نقطه ضعف پرسپوليس و استقلال در كدام‌ منطقه از زمين است؟
اين‌طور جواب مي‌دهم ‌كه اگر پرسپوليس گل نخورد مطمئن باشيد گل را خواهد زد. بايد در خط دفاع بيشتر هماهنگ شوند و از طرفي بيرانوند عالي كار مي‌كند. پرسپوليس نبايد اجازه دهد استقلال به يك‌سوم دفاعي‌اش برسد. استقلال هماهنگ است و خطرناك و پرسپوليس بايد مراقب اين تيم باشد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون