• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5464 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۳۰ فروردين

بزرگداست پرويز اذكايي

مراسم گراميداشت پرويز اذكايي مورخ، مصحح، پژوهشگر و همدان‌شناس كه به تازگي از دنيا رفت برگزار مي‌شود.
اين مراسم با همكاري سازمان اسناد و كتابخانه ملّي و موسسه پژوهشي ميراث مكتوب، روز چهارشنبه، ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲، ساعت ۱۰ در تالار قلم مركز همايش‌هاي سازمان اسناد و كتابخانه ملّي، با حضور پژوهشگران و دوستداران استاد اذكايي و مسوولان فرهنگي كشور برگزار خواهد شد.
پرويز اذكايي تحصيلات متوسطه و حوزوي خود را در همدان، كارشناسي ارشد را در دانشگاه‌ تهران در رشته تاريخ و دوره دكتراي خود را در دانشگاه منچستر انگلستان نزد استاداني چون پروفسور ج. ا. بويل گذراند. در دهه ۴۰ با مجله هنر و مردم همكاري داشت و حدود ۳۰ مقاله نوشت. مدتي سردبير مجله وحيد شد. با كتابخانه مجلس و مركزي دانشگاه تهران در فهرست‌نويسي همكاري كرد. پس از انقلاب با مراكز علمي ازجمله دايره‌المعارف تشيع، دانشنامه جهان اسلام، مركز دايره‌المعارف بزرگ اسلامي و موسسه پژوهشي ميراث مكتوب همكاري داشت و مقالات متعددي نوشت.
اين استاد در طول حيات خود بالغ بر ۳۵۰ مقاله و ۵۰ كتاب تاليف كرد و برنده جايزه كتاب سال شد. در سال ۱۳۹۸، مجموعه‌اي از كتاب‌ها، نشريات ادواري و دست‌نوشته‌هاي خود را به كتابخانه مركزي استان همدان اهدا و خانه پدري‌اش را به عنوان مركز فرهنگي وقف كرد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون