• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3290 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۱ تير

تئاتر در روزهاي آخر تيرماه...

 

پيام رضايي / در روزهاي پاياني تيرماه، همچنان كه به قلب تابستان نزديك مي‌شويم، بازار تئاتر پايتخت هم هر روز بيشتر داغ مي‌شود. پس از تعطيلي چندروزه اجراها به دليل تقارن با شب‌هاي قدر، حالا در آغاز مجدد اجراها، علاوه بر از سرگيري اجراهاي پيشين آثار تازه‌اي نيز به صحنه خواهند رفت. مجموعه تئاتر شهر پس از فراز و فرودهاي فراوان در بازسازي سرانجام قرار است كه ميزبان چند اثر نمايشي باشد. سالن اصلي اين مجموعه در اختيار «فصل شكار بادبادك‌ها» قرار گرفته است كه از 22 تيرماه اجراي آن آغاز خواهد شد. «فصل شكار بادبادك‌ها » اثري از مكتب تهران به كارگرداني جلال تهراني است كه بهنوش طباطبايي در آن نقش‌آفريني خواهد كرد. اما تالار چهارسو هم ميزبان «شنيدن» است. اميررضا كوهستاني پس از سال‌ها نمايش «شنيدن» را به نويسندگي و كارگرداني خودش از 24 تيرماه در اين سالن اجرا خواهد كرد. اين اثر نمايشي با بازي الهام كردا، مهين صدري، مونا احمدي و آيناز آذرهوش اجرا مي‌شود.

مجموعه ايرانشهر هم علاوه بر «ستوان آينيشمور»، «اسم»، «اولئانا» و «عشق سال‌هاي وبا» از امروز 21 تيرماه «تخلف ميزانسيك سهراب» را در سالن استاد انتظامي روي صحنه خواهد داشت. اين اثر به نويسندگي و كارگرداني حميد دهقاني است و حسين اميدي، سيما بابايي، داراب داداش‌زاده، شهروز دل‌افكار، حميد دهقاني، فرزانه سهيلي، فرانك كلانتر و حسام محمودي بازيگران اين نمايش هستند. تئاتر باران نيز كه كمپاني تئاتر خود را راه‌اندازي كرده است در نخستين تجربه اثر برجسته «سعادت لرزان مردمان تيره روز» را از 28 تيرماه اجرا خواهد كرد. اين اثر كه 15 سال پيش براي نخستين‌بار اجرا شد حالا در اجراي دوباره با همان گروه قبلي ميزبان مخاطبان خود خواهد بود. اين اثر نوشته عليرضا نادري است و محسن عليخاني آن را كارگرداني كرده است. در اين نمايش فهيمه امن‌زاده، پونه عبدالكريم‌زاده، فرزين صابوني، مريم باقري، ستاره اسكندري، مهدي سلطاني سروستاني و شهرام حقيقت دوست ايفاي نقش مي‌كنند. البته اين گروه يك تغيير خواهد داشت كه طي آن شهرام حقيقت‌دوست به جاي احمدمهرانفر بازي مي‌كند. همچنين نمايش «خروس» كه شهريور سال گذشته در سالن بهار تئاتر شهر مشهد به روي صحنه رفته بود نگاه مثبت همه منتقدان، هنرمندان و تماشاگران مشهدي را به خود اختصاص داد و با تغيير يكي از بازيگران از ۲۸ تير ماه تا ۴ مرداد هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در خانه موزه استاد عزت‌الله انتظامي تهران به روي صحنه مي‌رود.

«هامون‌بازها» هم عنوان نمايشي از محمدرحمانيان است كه قرار است از 29 تيرماه در تالار وحدت اجرا شود. اين نمايش كه بر اساس مستندي از ماني حقيقي ساخته شده است در واقع اداي ديني به «هامون» مهرجويي و البته خسرو شكيبايي است. بازيگراني همچون علي عمراني، مهتاب نصيرپور، اشكان خطيبي، هومن برق‌نورد، مهدي ساكي، سها سناجو و پرستو رحمانيان در اين نمايش ايفاي نقش‌ مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها