• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3290 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۱ تير

90 ساله دردانه ما!

فردا روز ديگري است

فريدون صديقي

اطلاعات؛ اين آغاز، بي‌پايان شروع شد و همچنان راه مي‌رود. 90 سال عمر زيادي نيست براي موسسه‌اي كه همواره و هميشه متبسم، آرام و متين اطلاع مي‌دهد.

خبري در راه است؛ قطار مي‌آيد، آمد و مي‌رود. مسافران ايستگاه بعدي منتظر باشند.

اطلاعات همين كه هست محترم، موجه، سزاوار و بالنده است حتي اگر نگويد ريزگردها خلق هوا را تنگ كرده است. اگر نگويد يعني گفته، اين از حكمت مديرمسوول قريب 40 ساله اطلاعات است كه اهل هياهو براي هيچ نيست.

90 سال؛ چه عمر بابركتي، چه نسل معزز و بسزايي در اطلاعات كارشان اطلاع‌رساني و تفسير و تحليل اطلاعات بود. آن هزار سال پيش، آن آقايان حاج سيدجوادي، راجي و صالحيار و نسل بعدتر آنان آقايان احمدرضا دريايي، حيدري، بهشتي‌پور، بيژن نفيسي، جواد مجابي و بسياري ديگر كه در دقيقه اكنون و عمر دريغ شده حافظه‌ام ياري نمي‌كند تا سياهه‌اي بنويسم از دوستان هم‌نسل خودم كه در اطلاعات بودند و من در كيهان، مثل همين آقاي فريدون جيراني، بيژن امكانيان، رسول صدرعاملي، مثل بهروز قطبي، حبيب اسماعيلي و...

اطلاعات اطلاعات است. يك دانشگاه براي تربيت و تعليم روزنامه‌نگار و يك موسسه شكوهمند كه 90 سالگي عددي حداقلي براي وزانت حداكثري اوست. آن هم در روزگاري كه درخت در جنگل گم مي‌شود. آتشي را جنگل مي‌دزدد. كتاب را باد مي‌برد و روزنامه‌‌نگار بيكار و غم‌خوار كتابخانه‌اش را به صاحبخانه مي‌بخشد.

90 سالگي اطلاعات، اطلاع‌رساني بهنگام به همه كساني است كه از رنج ندانستن رنج مي‌برند. خبردهي به كساني است كه از باد بردن روزنامه‌ها روي بندآويز دكه‌هاي روزنامه‌فروشي رنج مي‌برند. ترديد ندارم، آن نودها و نودها، كاركنان موسسه اطلاعات، چه آنان كه عمر خود را سرب مذاب پاي گارسيه حروفچيني كردند و رفتند.

چه آناني كه هستند روي نيمكت بازنشستگي با صبوري خود را و اطلاعات را تورق مي‌كنند و چه نودها و نودها همكار كنوني اطلاعات اكنون شايسته آن هستند كه به افتخار 90 سالگي‌شان برخيزيم و اطلاع دهيم هرجا و هر كجا هستيم در پهنه وسيع ايران عزيز فردا روزنامه اطلاعات بخريم و خبر كنيم چهار و نيم ميليون مسافر دلبندمان را در پهنه گيتي كه فردا سايت روزنامه اطلاعات را بازكنند به نام نامي روزنامه‌اي كه 90 ساله شد و خبر مي‌دهد كه خبري در راه است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها