• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5492 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۴ خرداد

جزييات دادگاه كلاهبرداري ۱۰۷ ميليون يورويي كينگ ماني

نخستين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده موسوم به رمز ارز كينگ ماني به اتهام كلاهبرداري در دو نوبت صبح و عصر با حضور متهمان، جمعي از شكات و وكلاي آنها به رياست قاضي جواد غياثي در شعبه دوم دادگاه ويژه رسيدگي به جرايم اقتصادي استان تهران برگزار شد.
به گزارش مركز رسانه قوه قضاييه، در ابتداي جلسه دادگاه قاضي غياثي گفت: در وقت مقرر دادگاه رسيدگي به پرونده موسوم به رمز ارز كينگ ماني در شعبه دوم دادگاه ويژه رسيدگي به جرايم اقتصادي تشكيل شده است. در اين جلسه دادگاه متهم رديف اول فريدون قربانيان مشهدي، متهم رديف دوم سيده شهره موسوي، متهم رديف پنجم شيدا قربانيان مشهدي و وكلاي آنها در دادگاه حاضر هستند. 
وي افزود: متهمان فرشيد و فرنوش قربانيان مشهدي، سيدمحمدرضا مشكوه رضوي، مسعود قرباني و معصومه ابراهيمي متواري بوده و براي اين افراد كيفرخواست غيابي صادر شده است. سپس در ادامه جلسه دادگاه با دستور قاضي كيفرخواست توسط محمد صمدي نماينده دادستان قرائت شد.  
نماينده دادستان با حضور در جايگاه به قرائت كيفرخواست پرداخت و گفت: متهمان متهم هستند به مشاركت در كلاهبرداري شبكه‌اي منجر به اخلال در نظام اقتصادي كشور از طريق ايجاد رمز ارز جعلي به اسم كينگ ماني و توزيع ارز جعلي بين مردم (شكات پرونده) و ساخت كارت فاقد اعتبار به نام بوست كارت و اخذ حداقل ۲۰۰ يورو جهت دريافت اين كارت جعلي جهت خريد از فروشگاه‌هاي مورد ادعا كه وجود خارجي جهت عرضه كالا با ارايه بوست كارت ندارد. 
وي اظهار داشت: متهمان ضمن ايجاد رمز ارز جعلي كينگ‌ماني و ترويج آن بين مشتريان ارز مورد اشاره را به وجه رايج در صرافي ساختگي يوتي بايت تبديل كرده و اسامي كاربران خريدار رمز ارز را در كشور گرجستان ثبت كرده‌اند.  
متهمان سپس با تبليغ گسترده درباره سود سرشار خريد ارز جعلي كينگ ماني پرداخته و در اين راه تا جايي پيش رفته‌اند كه در اواسط فعاليت متهمان اين ارز جعلي از قيمت ارز ديجيتال بيت‌كوين كه در سراسر جهان به عنوان ارز حقيقي خريد و فروش مي‌شود بالاتر مي‌رود.
وي تصريح كرد: مشتريان براي خريد اين ارز جعلي از طريق جابه‌جايي بيت‌كوين، يورو يا دلار اقدام مي‌كرده و با واريز وجه نقد به حساب شركت بادران گستر به مديرعاملي متهم رديف دوم و به رياست هيات‌مديره متهم رديف اول اقدام به خريد رمز ارز كينگ ماني مي‌كرده‌اند. 
متهمان رديف سوم تا هشتم با وجود علم و اطلاع، فعاليت شديدي در اقدامات متزورانه متهمان رديف اول و دوم كرده و از اين اطلاع طريق كسب درآمد كرده‌اند. صمدي گفت: با توجه به جميع اوراق و محتويات پرونده و با توجه به وجود دلايلي اعم از شكايت شكات به شرح برگ‌هاي پيوست به تعداد چهار هزار و ۱۴۶ نفر، نظريه هيات كارشناسان در رشته كامپيوتر و فناوري اطلاعات و جرايم رايانه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ كه حكايت از نبود اصالت رمز ارز كينگ ماني و جعلي بودن آن دارد، متهمان رديف اول و دوم در زمان شروع فعاليت صرافي جعلي يوتي بايت هر دو سهامدار اصلي شركت (رييس هيات‌مديره و مديرعامل) بوده‌اند.
نماينده دادستان اظهار داشت: دليل چهارم اين است كه شركت بادران و صرافي جعلي يوتي بايت كاملا با هم مرتبط و همسو فعاليت مي‌كنند و صرافي جعلي يوتي بايت كه رمز ارز جعلي كينگ ماني را تبديل مي‌كند كاملا زاييده و به وجود آمده توسط شركت بادران گستران به مسووليت متهمان رديف اول و دوم بوده است.
 همچنين نظريه كارشناسي مديركل حقوقي قضايي وزارت اطلاعات مورخ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ حكايت از جعلي بودن رمز ارز كينگ ماني دارد.
وي اضافه كرد: متهمان رديف اول، دوم و پنجم نقش اصلي جهت اقدامات تهيه ارز جعلي داشته‌اند و متهم رديف ۶ برنامه‌نويسي ارز جعلي كينگ ماني را 
به عهده داشته است و در مجموع مبلغ ۱۰۷.۳۰۵.۰۰۰ يورو از طريق توليد و توزيع ارز جعلي كينگ ماني از شكات توسط متهمان برده شده است.
‌صمدي بيان كرد: دليل ششم نظريه تكميلي هيات كارشناسان در رشته فناوري اطلاعات و جرايم رايانه‌اي داير بر بردن مبلغ ۱۰۷.۳۰۵.۰۰۰ يورو از شكات توسط متهمان با تهيه و توزيع ارز جعلي كينگ ماني و كلاهبرداري شبكه‌اي از اين طريق، توقيف رمز ارز جعلي كينگ ماني از زمان دستگيري متهمان رديف اول و دوم و عدم عرضه و تقاضاي اين رمز ارز جعلي كه حكايت از ايجاد آن توسط شركت بادران گستران به مديريت متهمان رديف اول و دوم و توزيع آن بين شكات توسط نامبردگان دارد.
نماينده دادستان در ادامه گفت: توسعه كلاهبرداري شبكه‌اي توسط متهمان رديف اول و دوم در كشورهاي همسايه علاوه بر ايجاد رمز ارز جعلي كينگ ماني و توزيع بين اتباع اين كشورها و ايجاد كارت جعلي بوست كارت و توزيع بين نامبردگان جهت خريد نيم بها از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي جعلي كه به جز تبليغات چند روزه وجود خارجي آن محقق نشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون