• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5492 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۴ خرداد

حميد درخشان در گفت‌وگو با «اعتماد»:

انتخاب قلعه‌نويي، عنايتي و مرفاوي به عنوان سرمربيان تيم‌هاي ملي نشان از گرايش رنگي دارد!

روزبه ‌دلاور

به گزارش «اعتماد»، سرانجام و پس از كش و قوس‌هاي فراوان تكليف نيمكت تيم ملي اميد هم مشخص شد و فدراسيون پس از مشورت با امير قلعه‌نويي صندلي سرمربيگري اميدهاي كشورمان را به غلامرضا عنايتي سپرد. اما اين انتخاب سوالاتي را در ذهن هواداران فوتبال به وجود آورد، از جمله اينكه آيا عنايتي از تجربه كافي براي حضور در اين سمت مهم برخوردار است يا او هم به مهره سوخته تبديل مي‌شود؟ چرا بين اين همه گزينه، قلعه‌نويي سراغ يكي ديگر از شاگردانش رفته‌ و آيا نگاه رنگي ‌در تيم ‌ملي وجود دارد؟ براي بررسي بيشتر‌ اين انتخاب و رسيدن به پاسخ بعضي سوالات‌مان سراغ حميد درخشان رفتيم. بازيكن اسبق تيم ملي و باشگاه پرسپوليس مي‌گويد تا قبل از انتخاب قلعه‌نويي به عنوان سرمربي بزرگسالان يكي از گزينه‌هاي فدراسيون بود كه با حضور امير روي نيمكت بزرگسالان شرايط عوض شد و عنايتي سر از اميدها درآورد! در ادامه گفت‌وگوي خبرنگار «اعتماد» با حميد درخشان را مي‌خوانيد.

   ‌از طرف فدراسيون فوتبال براي تيم ملي اميد اول با شما صحبت شده بود اما شرايط تغيير كرد و عنايتي هدايت اميدها را برعهده گرفت. 
بله. در مصاحبه‌هايم چند بار گفتم كه از قبل در اين خصوص صحبت كرده بوديم و با رفتن آقاي كي‌روش و آمدن آقاي قلعه‌نويي فدراسيون تصميم‌گيري در اين زمينه را به سرمربي موكول كرد و ايشان هم تصميم گرفتند تا آقاي عنايتي انتخاب شود.
  ‌قبل از حضور قلعه‌نويي به شما گفتند كه انتخاب شديد يا پس از مشورت با مربي بزرگسالان تصميم‌گيري مي‌كنند؟ 
از فدراسيون گفتند اول سرمربي بزرگسالان انتخاب شود و بعد ما تصميم مي‌گيريم براي تيم ملي اميد. فدراسيون گفته بود نظر مربي تيم ملي بزرگسالان را لحاظ و با مشورت از او تكليف اميدها را مشخص كنند‌. تصميمات‌شان همراه شد با تصميمات سرمربي محترم بزرگسالان و ايشان هم عنايتي را معرفي كرد و بعد هم به من پيشنهاد مديريت فني را دادند كه قبول نكردم.
  ‌عنايتي يا فدراسيون كدام‌شان اين پيشنهاد را به شما دادند؟‌
فدراسيون فوتبال.
  ‌اما قلعه‌نويي در مصاحبه‌اي گفت كه پيشنهادش افشين قطبي بود. 
ببخشيد الان هر كسي براي خودش يك چيزي را تعريف مي‌كند! اصل قضيه اين بود كه گفتم. آقاي عنايتي را هم هر كي معرفي كرده جاي خود اما چيزي كه آقاي سرمربي (قلعه‌نويي) تاييد كرده ايشان بود. بنده هم به آنچه قلعه‌نويي تاييد كرده احترام مي‌گذارم و براي عنايتي و تيم ‌ملي اميد ‌آرزوي موفقيت مي‌كنم.
  ‌در آن زمان كه از شما برنامه نخواستند؟ 
ببخشيد اما مگر از اين فردي كه الان انتخاب شده برنامه خواستند؟ اول انتخاب شده و بعد شروع به كار كرده، برنامه‌اي كه از مربي تيم ملي نمي‌گيرند.
  ‌اما فدراسيون براي انتخاب مربي بزرگسالان از چند كانديدا برنامه خواست. 
آنها هم برنامه ندادند، كمي ريزتر شويد به موضوعات! صحبت‌هايي قبلا مطرح شده و فقط چند گزينه انتخاب كرده بودند. براي مربيگري در تيم ملي كه برنامه نمي‌دهند.
  ‌در اين شرايط پيش‌بيني شما از وضعيت تيم‌ ملي اميد چيست؟ 
ما پتانسيل خيلي خوبي داريم و بازيكنان خيلي خوبي در ليگ بازي مي‌كنند. ان‌شاءالله بتوانند از بازيكنان به نحو احسن استفاده كنند. مطمئنم كه اگر از بازيكنان به خوبي استفاده شود تيم‌ ملي اميد‌ موفق خواهد شد.
  ‌فكر مي‌كنيد عنايتي آن تجربه لازم را دارد؟ 
اين انتخاب فدراسيون و مربي تيم‌ ملي بزرگسالان بود و درنهايت بايد به آن احترام گذاشت. اميدوارم موفق شوند.
  ‌پروسه انتخاب مربي تيم اميد چرا نبايد از طريق كميته فني باشد؟ 
مگر در فدراسيون كميته فني داريم؟ هيچ كميته فني ندارند. اين انتخاب فدراسيون با مشورت قلعه‌نويي بود، تمام!
  ‌گفتيد پيشنهاد سمت مدير فني را نپذيرفتيد. ممكن است نظرتان تغيير كند؟ 
نه. شما ديديد من تصميمي بگيرم و بعد كار ديگري انجام دهم؟ هيچ‌وقت نه اين كار را كردم و نه خواهم كرد.
  ‌براي دستياران عنايتي چه پيشنهادي داريد؟ مي‌شود از مربيان باتجربه در كنار او استفاده كرد تا بعدها به لحاظ كم‌تجربگي به مشكل نخورد. 
بله. شك نكنيد، حتما ايشان كمك‌هاي خوبي انتخاب مي‌كنند .
  ‌مربي تيم ملي بزرگسالان و اميد و جوانان استقلالي هستند. فكر نمي‌كنيد اين انتخاب‌ها گرايش به رنگ آبي دارد؟ 
كاملا مشخص است از جوانان كه به مرفاوي سپردند تا اميدها كه به عنايتي سپردند و بزرگسالان هم‌ دراختيار قلعه‌نويي است. در واقع در حال تكميل شدن است! اين انتخاب‌ها نشان‌دهنده همين موضوعي است كه گفتيد. مي‌بينيد كه وضعيت چطور است شك شما هم برطرف مي‌شود! ديگر اينها تصميمات فدراسيون است و من نظر خاصي ندارم‌.
  ‌به عنوان سوال آخر، اگر بخواهيد به عنايتي يك مشورت بدهيد به او چه مي‌گوييد؟ 
بهتر است‌ خودش تمركز كند و خودش تصميم بگيرد. ايشان در تصميماتش از مشورت سرمربي تيم ‌ملي استفاده كند چون ‌تجربه‌اش بيشتر است!
  ‌اگر قلعه‌نوعي بخواهد به عنايتي مشورت بدهد تمركز خودش از بين نمي‌رود؟ 
ديگر انتخابي بود كه خودشان كردند و اين تصميم خودشان بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون