• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5492 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۴ خرداد

جنايي

قاتل فراري  پس از 6 سال دستگير شد

مرد جواني كه در يك عروسي در شرق تهران مرتكب قتل شده بود، پس از ۶ سال فرار به دام كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي افتاد. اواخر سال 1396، وقوع درگيري خونيني در يك مراسم عروسي در شهرك مسعوديه از سوي ميهمانان به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش داده شد كه با اعلام اين خبر تيمي زبده از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي راهي محل حادثه شدند و تحقيقات ابتدايي را آغاز كردند. تيم جنايي در محل حادثه با جسد مرد جواني مواجه شدند كه هدف ضربات چاقو در يك نزاع قرار گرفته و به قتل رسيده بود . بررسي‌هاي اوليه نيز نشان مي‌داد، قاتل به همراه برادرش وارد اين مراسم عروسي شده و با افرادي درگير شده‌اند. تحقيقات ابتدايي كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي حكايت از آن داشت، قاتل و برادرش با برگزاركنندگان مراسم عروسي از گذشته اختلاف داشتند و از حضور يكي از آشنايان خود در اين مراسم ناراحت بودند كه به همين خاطر براي درگيري راهي محل مورد نظر شدند. در ادامه مشخص شد قاتل ابتدا با عربده‌كشي مراسم را برهم زده و سپس با برگزاركنندگان عروسي درگير شده كه در جريان اين نزاع يك مرد جوان را با ضربات چاقو به قتل رسانده و پس از جنايت پا به فرار گذاشته است. تحقيقات در رابطه با اين پرونده ادامه داشت تا اينكه با اقدامات اطلاعاتي گسترده مخفيگاه قاتل در اصفهان شناسايي شد كه همين سرنخ كافي بود تا كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي در يك قدمي بازداشت متهم قرار بگيرند. كارآگاهان دايره ويژه قتل پليس آگاهي پايتخت در ابتدا با دريافت مجوز‌هاي لازم قضايي راهي اصفهان شدند و پس از تعقيب و مراقب چند دقيقه‌اي متهم را در يك عمليات غافلگيرانه بازداشت كردند كه مرد جوان در بازجويي‌هاي اوليه به ايجاد درگيري مرگبار در مراسم عروسي اعتراف كرد. با دستور قاضي اميرحسين عليمردان؛ بازپرس ويژه قتل عمد شعبه دهم دادسراي امورجنايي، متهم براي روشن شدن زواياي پنهان پرونده دراختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي قرار گرفت.


قتل عمو با ضربات مهلك چاقو  در ونك
پسر جوان كه در اقدامي هولناك با ضربات چاقو عموي خود را در ونك به قتل رسانده بود، با همسر مقتول پا به فرار گذاشت. ساعت 14 ظهر روز يكشنبه 31 ارديبهشت ‌ماه، فرياد‌هاي كمك كمك زن جواني از پشت‌بام يك ساختمان اداري و تجاري در ونك سكوت محله را درهم شكست؛ خيلي زود اهالي اين ساختمان به پشت‌بام آمدند و جسد خون‌آلود مرد جواني را زير چند پتو مشاهده كردند. با اعلام اين خبر به اپراتور مركز فوريت‌هاي پليسي 110، تيم بررسي صحنه جرم به‌ همراه قاضي وحيد ناصري؛ بازپرس ويژه قتل عمد شعبه چهارم دادسراي امور جنايي، راهي پشت‌بام ساختمان موردنظر شدند و تحقيقات ابتدايي را آغاز كردند. تيم جنايي در محل حادثه با جسد مرد جوان اهل كشور افغانستان مواجه شدند كه با 6 ضربه عميق چاقو به قتل رسيده بود. بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد؛ مقتول سرايدر اين ساختمان بوده و هنگام خستگي در اتاق نزديك پشت‌بام استراحت مي‌كرده است. همسر مقتول كه جسد مقتول را كشف كرده بود در جريان تحقيقات به قاضي جنايي گفت: «از صبح هرقدر به همسرم زنگ مي‌زدم پاسخگو نبود كه به همين خاطر نگران شدم و به اين ساختمان آمدم تا او را پيدا كنم اما با جسدش در پشت‌بام روبه‌رو شدم.» اقدامات اطلاعاتي مشخص كرد، مقتول همسر ديگري هم داشته كه ساعتي قبل از جنايت در اين ساختمان تجاري و اداري حضور داشته است، همچنين يك ردپاي خوني كفش در راه‌پله‌هاي اين ساختمان كشف شد كه نشان ‌مي‌داد قاتل پس از ارتكاب جنايت قصد داشته با استفاده از يك شلنگ آب، آثار خون را پاك كند. تيم جنايي كه در جريان تحقيقات متوجه دوربين‌هاي مداربسته اطراف صحنه جنايت شده‌ بود، به بازبيني فيلم آن پرداخت كه در فيلم مشخص شد يك پسر جوان كه برادرزاده 17ساله مقتول بوده و در ساختمان مجاور سرايداري مي‌كرده به ‌همراه همسر دوم مقتول سراسيمه از ساختمان خارج شدند و با يك موتوسيكلت پا به فرار گذاشتند. بررسي‌هاي موشكافانه بازپرس پرونده حكايت از آن داشت، پسر جوان شبانه از طريق پشت‌بام وارد قتلگاه شده و با انگيزه شخصي عموي خود را هدف ضربات مهلك چاقو قرار داده و پس از اينكه جسد را زير چند پتو مخفي كرده با همسر مقتول سراسيمه خارج شده است. پس از پايان بررسي‌هاي ميداني، تيم جنايي اقدامات فني و مخابراتي را براي شناسايي مسير تردد و مخفيگاه متهمان آغاز كردند تا در كوتاه‌ترين زمان ممكن عاملان اين جنايت دستگير شوند. با دستور قاضي وحيد ناصري؛ بازپرس ويژه قتل عمد شعبه چهارم دادسراي امور جنايي، جسد مقتول براي معاينات دقيق‌تر به پزشكي قانوني منتقل شد و تحقيقات در رابطه با دستگيري متهمان ادامه دارد .


قتل دختر ۲۳ ساله زنجاني  بر اثر اصابت گلوله در سرش
رييس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان از وقوع قتل يك دختر جوان در يكي از شهرك‌هاي زنجان خبر داد. سرهنگ محمدعلي آدينه‌لو گفت: «حوالي ساعت ۱۶ روز دوشنبه اول خرداد ماه برابر اعلام مركز پيام مبني بر وقوع يك فقره قتل در شهرك گلشهر كاظميه بلافاصله عوامل انتظامي و اكيپي از كارآگاهان اداره مبارزه با جرايم جنايي و تشخيص هويت پليس آگاهي به محل اعزام شدند.» او گفت: «در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد خانمي ۲۳ ساله اهل و ساكن زنجان بر اثر اصابت گلوله از ناحيه سر به قتل رسيده است.» آدينه‌لو گفت: «با انجام تحقيقات ميداني و برابر اظهارات شاهدان حاضر، قاتل يك مرد تقريبا ۴۰ ساله است كه با اسلحه كلت كمري به سر مقتول شليك و از محل متواري شده است.» رييس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان زنجان گفت: «دستگيري قاتل در دستور كار بوده و گزارش تكميلي متعاقبا اعلام خواهد شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون