• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5493 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۶ خرداد

رحيم صفوي:

وسعت عمليات فتح خرمشهر با مناطق آباد در رژيم صهيونيستي برابري مي‌كند

سردار رحيم يحيي صفوي در مراسم گراميداشت حماسه سوم خرداد و آزادسازي خرمشهر كه با حضور جمعي از فرماندهان و مسوولان ستاد كل نيروهاي مسلح برگزار شد، گفت: بعد از آزادي خرمشهر صدام به ژنرال عبدالجبار شنشل دستور داد كه فرماندهان عالي عراق و هم ژنرال محمد ابوغزاله وزير دفاع مصر، ژنرال شاكر رييس ستاد ارتش اردن و فرماندهاني از عربستان سعودي و برخي از كشورهاي عربي را دعوت و تحليل كنند كه چگونه مي‌توانند جلوي پيشروي ايراني‌ها را بگيرند.
به گزارش ايسنا، وي افزود: آنها چند نكته را به صدام گفتند، اينكه ايراني‌ها يك رهبر شجاع دارند، جمعيت آنها دو برابر عراق است، آن زمان جمعيت ايران ۳۷ ميليون نفر و عراق حدود ۱۷ ميليون بود، گفتند ايراني‌ها وقتي كه خاكريز مي‌زنند خط را مي‌شكنند و خاكريز مي‌زنند، پشت خاكريز تا آخرين نفر و تا شهادت مي‌جنگند، عقب‌نشيني هم نمي‌كنند و پيشنهاد دادند چون نيروهاي شما نمي‌توانند در برابر ايراني‌‌ها استقامت كنند، شما بايد زمين را مسلح كنيد و تا مي‌توانيد كانال‌هاي ضد تانك، ضد خودرو و ميدان مين، انواع سيم‌خاردارهاي فولادي كه ايراني‌ها نتوانند از آنها عبور كنند را استفاده كنيد.
صفوي ادامه داد: همچنين آنها گفتند نيروهاي خود را فراخواني كنيد و حدود ۲۰ تا ۳۰ تيپ جيش‌الشعبي تشكيل دادند و به آنها گفتند كه شما بايد تجهيزات خود را آماده كنيد و از فرانسه ميراژ و سوپراتاندارد تهيه كنيد و موشك‌هاي پيشرفته‌ ضدكشتي خريداري كردند.
وي با اشاره به ديكتاتوري و خشونت‌طلبي و جنايتكاري صدام اظهار كرد: صدام بعد از عمليات بيت‌المقدس، فرماندهان سپاه سوم ارتش بعث عراق را براي اهداي مدال شجاعت به كاخ رياست‌جمهوري فراخواند. او در اين جلسه گفت من از مقاومت شما در خرمشهر راضي نيستم. اعطاي اين مدال به شما صرفا براي تسكين افكار عمومي است، آرزو مي‌كردم در بندر محمره كشته مي‌شديد وجدان من آرام نمي‌گيرد مگر سرهاي له شده شما را در زير شني تانك‌ها ببينم.
صفوي افزود: صدام بعد از اعطاي مدال هم تعدادي از آنها از جمله فرمانده سپاه سوم و تعدادي از فرماندهان لشكرها و تيپ‌ها را اعدام كرد.
اين فرمانده دوران جنگ به عمليات بيت المقدس و فتح خرمشهر پرداخت و اظهار كرد: از دوم فروردين سال ۶۱ تا سوم خرداد سال ۶۱ يعني از عمليات فتح‌المبين تا بيت‌المقدس طي يك ماه ۳۶ هزار نفر اسير از عراق گرفته شد و نيروهاي رزمنده ارتش سپاه و بسيج بزرگ‌ترين ضربه را هم به حيثيت سياسي صدام و هم به ارتش بعث عراق وارد كردند.
وي با بيان اينكه نيروهاي مسلح ايران با عقلانيت و نبوغ برتر فكري نسبت به ارتش بعث صدام طي ٩ ماه چند عمليات پيروزمندانه انجام دادند، گفت: از پنجم مهر ماه سال ۶۰ عمليات شكستن حصر آبادان تا آزادسازي بستان در آذر ماه سال ۶۰ و فتح‌المبين و تا آزادسازي خرمشهر در خرداد سال ۶۱، ۹۰۰۰ كيلومتر از سرزمين‌هاي اشغالي را نيروهاي مسلح ما آزاد كردند و بازپس گرفتند.
صفوي افزود: اين برتري فكري و نبوغ نظامي واحدهاي ارتش و سپاه سبب پيروزي شد و عراقي‌ها هيچ‌وقت نفهميدند كه ما چگونه طرح‌ريزي عمليات انجام مي‌دهيم. مثلا در همين عمليات بيت‌المقدس، آنها مي‌دانستند كه ما بعد از فتح‌المبين بلافاصله به سراغ آزاد‌سازي خرمشهر خواهيم رفت يعني هوشيار بودند اما در تاكتيك عمليات آنها را غافلگير كرديم.
وي در تبيين و توصيف بزرگي سرزميني كه در عمليات بيت‌المقدس آزاد شد، گفت: شما براي اينكه عظمت اين ۶۰۰۰ كيلومتر مربع را درك بكنيد من يك مثالي براي‌تان مي‌زنم. كل سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين حدودا ۲۵۰۰۰ كيلومتر مربع است كه نصف آن صحراست و در جنوب آن قرار دارد كه نه روستا و نه آباداني در آن نيست و در آنجا تاسيسات اتمي اسراييلي‌ها يا همان ديمونا قرار دارد.
صفوي افزود: عمده‌ سرزمين‌هاي آباد در رژيم صهيونيستي در منطقه‌ شمالي آن است كه حدود ۶۰۰۰ كيلومتر مربع وسعت دارد يعني دقيقا به اندازه وسعت عمليات فتح خرمشهر و ۷۰ تا ۷۵ درصد جمعيت يعني حدود ۷ ميليون نفر در اين منطقه هستند. تمام تاسيسات و فرماندهي دريايي، هوايي، زميني، ستاد مشترك ارتش، وزارت جنگ، وسيع‌ترين پايگاه دريايي و بندر حيفا و هر آنچه كه رژيم صهيونيستي دارد در اين ۶۰۰۰ كيلومتر مربع است‌. دستيار و مشاور عالي فرمانده كل قوا ادامه داد: آن ۶۰۰۰ كيلومتر مربعي كه در يك عمليات دوران دفاع مقدس يعني بيت‌المقدس آزاد شد به اندازه‌ ٧٠ درصد زيرساخت‌هاي رژيم صهيونيستي است! رژيم صهيونيستي فاقد عمق استراتژيك است.
رييس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس تصريح كرد: خون شهداي مدافع حرم همچون حاج قاسم سليماني، شهداي حزب‌الله لبنان، شهداي افغاني، شهداي پاكستاني و ساير شهداي مدافع حرم راه قدس را باز خواهد كرد. وي افزود: علاوه بر خون شهداي مدافع حرم، تداوم نهضت داخلي و مبارزات مردم مظلوم و قهرمان فلسطين و اتحاد ملت‌هاي مسلمان و ضعف‌هاي داخلي رژيم اشغالگر قدس سرانجام منجر به آزادي قدس شريف و مسجدالاقصي و كل فلسطين خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون