• ۱۴۰۳ جمعه ۲۵ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5650 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۹ آذر

معماي دعوت نشدن مهدي قايدي

قدرت بدني ضعيف يا تصاوير بي‌حجاب همسر؟

دعوت نشدن مهدي قايدي به تيم ملي ايران با وجود فرم فوق‌العاده‌اي كه در ليگ امارات از خودش به نمايش گذاشته تعجب اهالي فوتبال را به دنبال داشته است. مهدي قايدي كه فصل پيش در استقلال آمار بسيار خوبي داشت در فصل جديد و زيرنظر فرهاد مجيدي همان شرايط را دنبال كرده و در مقطعي از فصل آمار ۸ بازي، ۶ گل، يك پاس‌ گل و گرفتن ۲ پنالتي، به نام خودش ثبت كرد و دومين گلزن برتر و موثرترين بازيكن ليگ امارات معرفي شد. 
در اين بين برخي رسانه‌ها به نقل از منابعي در تيم ملي نوشتند كه مشكل امير قلعه‌نويي با مهدي قايدي فيزيك بدني اواست و به دليل اينكه اين ستاره جثه كوچكي دارد او را به تيم ملي فرا نمي‌خواند. برخي ديگر از قول سرمربي تيم ملي نوشتند كه چون قايدي در پرس شركت نمي‌كند، به عقب برنمي‌گردد و چيزهايي شبيه به اين او را به اردو فرا نمي‌خواند. 
از ديدگاه فوتبالي نمي‌توان پذيرفت كه يك بازيكن در فرم عالي به تيم ملي دعوت نشود آن‌هم به خاطر فيزيك بدني يا يك نگرش تاكتيكي خاص. به هر حال همين قايدي كه گفته مي‌شود فيزيك خوبي ندارد هر روز با انبوهي از مدافعين خارجي در حال نبرد است و عمدتا به راحتي از پس آنها برمي‌آيد. اساسا فانتزي‌باز بودن قايدي معمولا عيب‌هاي اين بازيكن در مورد نداشتن قدرت بدني فوق‌العاده را پوشش داده است. در مورد پرس نكردن هم مي‌توان به اين نكته اشاره كرد كه در وهله اول سرمربي مي‌تواند اورا مجبور كند كه در برنامه‌هاي تاكتيكي شركت كند يا اينكه در زماني از او بهره ببرد كه تيم در فاز تهاجمي است و نيازي به پرس ندارد. يعني استفاده از قايدي وقتي بازي گره خورده و تيم در حال فشار آوردن است و تنها به دنبال يك روزنه مي‌گردد.  اين توضيح واضحات از آن جهت ارايه شد كه به يك نكته خاص برسيم اينكه به نظر مي‌رسد مساله ديگري پشت دعوت نشدن مهدي قايدي به تيم ملي است. در همين رابطه برخي اخبار عجيب به گوش خبرنگار روزنامه اعتماد رسيده كه بايد فدراسيون فوتبال در مورد صحت و سقم آن اعلام موضع كند. ماجرا از اين قرار است كه چندي پيش در پي فعاليت‌هاي ستاره معصومي، همسر مهدي قايدي مهاجم سابق استقلال در اينستاگرام و انتشار عكس بدون حجاب صفحه او به دستور مقام قضايي از دسترسش خارج شد. برخي خبرها از مرتبط بودن دعوت نشدن مهدي قايدي با همين مساله گفتند. البته شروع دعوت نشدن مهدي قايدي به تيم ملي مدت‌ها قبل از مسدود شدن صفحه همسرش در اينستاگرام بوده ولي گويا انتشار برخي تصاوير در صفحات اين زوج، مهدي قايدي را از تيم ملي دور كرده است.  انتظار مي‌رود فدراسيون فوتبال در مورد اين مساله شفاف‌سازي لازم را صورت دهد. هرچند نگاهي به وقايع حداقل يك سال گذشته نشان مي‌دهد فعاليت‌هاي اينستاگرامي افراد يا نزديكان‌شان در شرايط كاري آنها تاثيرگذار بوده و اتفاقا در بسياري موارد اين تاثيرگذاري بدون هيچ‌گونه نامه‌نگاري و صرفا با تذكرات شفاهي انجام شده است. از كنار رفتن كريم باقري كه درنهايت هيچ‌كس نفهميد به چه دليل بوده گرفته يا جواد نكونامي كه هنگام عقد قرارداد با استقلال با مسائلي روبه‌رو شد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون