• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3122 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ آذر

پرونده دادستان سابق پيچيده‌تر مي‌شود

شكايت اندر شكايت در پرونده مرتضوي

ترك همداني: من هم از مرتضوي شكايت كردم

 


گروه سياسي| متشاكي از شاكي خود شكايت كرد. سعيد مرتضوي از شاكي خود شكايت كرد و شاكي‌اش هم براي بار دوم از او شكايت كرد تا پرونده دادستان سابق و رييس سابق سازمان تامين اجتماعي وارد فازهاي پيچيده‌تري شود. هنوز يك هفته از جلسه بازپرسي سعيد مرتضوي در مورد پرونده سازمان تامين اجتماعي نگذشته است؛ جلسه بازپرسي‌اي كه در آن براي دادستان سابق قرار كفالت دو ميليارد توماني صادر شد. روز گذشته اما سعيد مرتضوي شكايت عجيبي را در دادسراي ناحيه چهار تهران به ثبت رساند. عنوان شكايت «افترا و نشر اكاذيب» است و متشاكي «مصطفي ترك همداني» يكي از شكات پرونده تامين اجتماعي. خبر روز گذشته منتشر شد اما ترك همداني هم به «اعتماد» گفت  به دليل برخوردي كه روز جلسه بازپرسي مديرعامل سابق سازمان تامين اجتماعي با او داشته پس از رويت شكايت او يك شكايت ديگر هم از مرتضوي كرده است. حالا علاوه بر پرونده‌هاي گذشته يك شكايت ديگر هم به مجموع شكايت‌هاي صورت گرفته از سعيد مرتضوي افزوده مي‌شود تا پرونده‌هايي كه از او در قوه قضاييه وجود دارد قطور شود. پرونده سازمان تامين اجتماعي با شكايت هزار نفر از كارگران و گزارش تحقيق و تفحصي كه از مجلس به قوه قضاييه رفت وارد فازهاي جدي‌تري شد. رسيدگي جدي به پرونده از هفته گذشته در مجلس شوراي اسلامي آغاز شده است و نتيجه نخستين جلسه بازپرسي نيز به دو شكايت متقابل ختم شد. شكايت روز گذشته مرتضوي اما از نگاه برخي نوعي پيچيده كردن پرونده‌اش است تا شايد در مراحل رسيدگي آن كمي تاخير ايجاد شود. در ادامه مصطفي ترك همداني وكيلي كه مرتضوي از او شكايت كرده است توضيحاتي را در مورد اين شكايت جديد به«  اعتماد» مي‌دهد كه مي‌خوانيد:
     روز گذشته خبري منتشر شد مبني بر اينكه دادستان سابق تهران از شما شكايتي كرده است. در جريان اين شكايت هستيد؟
بله من متوجه شدم كه رييس سابق سازمان تامين اجتماعي از بنده در دادسراي ناحيه چهار تهران شكايت كرده است.
    موضوع شكايت چيست؟
ظاهرا شكايت صورت گرفته از اينجانب به اتهام نشر اكاذيب و افترا بوده است.
    علت دقيق اين شكايت چه بوده است؟ آيا اطلاعي در اين مورد داريد؟
بله. روز سوم آذرماه اينجانب با عنوان وكيل دادگستري به نمايندگي تعدادي از كارگران و همچنين به عنوان شاكي رييس سابق سازمان تامين اجتماعي در جلسه بازپرسي ايشان شركت كردم اما رييس سابق سازمان تامين اجتماعي در بدو ورود با يك لحن توهين‌آميز به من و همكاران وكيلم اشاره كرده و پرسيد كه ما چه سمتي داريم؟ اين در حالي بود كه در جلسات پيش دادگاه نيز ما با يكديگر برخورد داشتيم. البته بازپرس پاسخ ايشان را داده و اعلام كرد كه من وكيل شكات پرونده هستم اما رييس سابق سازمان تامين اجتماعي با يك لحن توهين آميز خطاب به ما گفت كه «بعدا معلوم مي‌شود كه از كدام سرويس هستيد»، ما اين موضوع را به عنوان توهين به خود و همكاران وكيل‌مان تلقي كرديم، چراكه طبق قانون وكلا حين انجام كار داراي برخي تامينات هستند.
    يعني تصور مي‌كنيد كه اين شكايت به دليل همان برخورد صورت گرفته است؟
بله ظاهرا رييس سابق سازمان تامين اجتماعي براي اينكه عقب نماند اين شكايت را تحت عنوان «افترا و نشر اكاذيب» در دادسراي ناحيه چهار ثبت كرده است.
    شما در مورد اين شكايت چه واكنشي داشتيد؟
من نيز روز گذشته طرح دعوايي را تحت عنوان «توهين به وكيل دادگستري» حين انجام وظيفه انجام دادم. البته من قصد انجام اين طرح دعوا را پيش از اين داشتم اما به دليل برخي مشغله‌هايي كه برايم پيش آمده بود اين كار را فراموش كرده بودم.
    فكر مي‌كنيد ملاك اصلي متهم شدن شما به نشر اكاذيب چه باشد؟
ظاهرا ملاك مصاحبه اينجانب در روز بعد از بازپرسي بوده است اما نمي‌دانم دقيقا منظور ايشان كدام يك از جملات من بوده است.
    شما در جلسه دادسرا حضور پيدا مي‌كنيد؟
هر زمان كه به دادسرا احضار شوم در جلسه حضور و از خود دفاع خواهم كرد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون