• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3122 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ آذر

حمايت از بورس كارساز شد

بورس اوراق بهادار تهران كه طي چهار روز معاملاتي گذشته افت سنگيني را تجربه كرده بود، ديروز با حمايت مقام‌هاي مسوول از ريزش‌هاي سنگين خودداري كرد.
به گزارش ايسنا، بورس اوراق بهادار تهران كه طي چهار روز معاملاتي گذشته بيش از سه هزار واحد افت كرده و زيان پنج درصدي را نصيب سهامداران خود كرده بود، ديروز از شدت افت خود كاست و در كانال 72 هزار واحدي ماندگار شد. اظهارنظر وزير اقتصاد و رييس كل بانك مركزي در خصوص رفتارهاي هيجاني و برگشت آرامش به بازار ارز و سرمايه موجب شد تا در معاملات امروز قيمت دلار اندكي كاهش يافته و بورس تهران از ادامه روند ريزشي خود خودداري كند، به‌طوري كه در پايان معاملات امروز دماسنج بازار سرمايه به افت 68 واحدي و ماندن در كانال 72 هزار و 120 واحد رضايت داد.
بر اين اساس اظهارنظرهاي مقامات مسوول اندكي از التهاب بازار سهام كاست به‌طوري كه در معاملات امروز هلدينگ خليج فارس به تنهايي تاثير مثبت 207 واحدي روي شاخص بورس گذاشت و موجب چرخش مثبت در بورس تهران شد. بعد از فارس شركت‌هاي فولاد مباركه، گل‌گهر، سرمايه‌گذاري خوارزمي، گروه بهمن، ماشين‌سازي اراك و آلومينيوم ايران از شركت‌هاي تاثيرگذار
در شاخص بورس بودند.
اين در حالي است كه همچنان ترس و نگراني در فضاي تالار شيشه‌يي حاكم بوده و سهامداران شركت‌هاي خودرويي و بانكي نسبت به خروج از اين سهم‌ها اقدام مي‌كنند به‌طوري كه در معاملات امروز شركت‌هايي مانند مپنا، توسعه معادن و فلزات، ايران خودرو، بانك تجارت، سايپا، بانك ملت، تاپيكو، بانك انصار و مخابرات از شركت‌هايي بودند كه اسباب روند نزولي بورس را فراهم كردند. در بازار روز دوشنبه شركت‌هاي ماشين‌سازي اراك، گلوكوزان و چيني ايران از بهترين تقاضاي خريد برخوردار شده و شركت‌هاي خودرويي مانند سرمايه‌گذاري رنا، سرمايه‌گذاري سايپا و گسترش سرمايه‌گذاري ايران خودرو همچنان در صدر برترين تقاضاي‌هاي فروش قرار گرفتند.
با وجود افت شاخص و كاهش قيمت‌ها در بورس تهران حجم معاملات بورس افزايش پيدا كرد و در مجموع بيش از 103 ميليارد سهم به ارزش 279ميليارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمايه نيز به 324 هزار ميليارد تومان رسيد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون