• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3311 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ مرداد

دستگيري متهم يك روز پس از حادثه

قتل رقيب عشقي با چاقو

اعتماد| پسري جوان كه يكي از دوستان خود را مانع ازدواجش با دختر مورد علاقه‌اش مي‌دانست، با چاقو به قتل رساند.

رسيدگي به اين پرونده از عصر سيزدهم مرداد امسال با اطلاع كلانتري 138 جنت‌آباد از وقوع يك فقره درگيري منجر به قتل در بزرگراه ايرانپارس تهران آغاز شد. در اين روز در تماس‌هاي مردمي با فوريت‌هاي پليسي 110 مشخص شد كه جواني 30‌ساله به نام مصطفي به دليل اصابت جسم نوك‌تيز از ناحيه قفسه سينه به قتل رسيده و قاتل از محل متواري شده است. با حضور ماموران در محل جسد به پزشكي قانوني منتقل شد و بررسي صحنه جرم به جريان افتاد. همزمان پرونده‌اي با موضوع «قتل عمد» در اختيار پايگاه دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت تا دستگيري متهم در دستور كار قرار گيرد.

در تحقيقات ابتدايي، كارآگاهان موفق به شناسايي هويت قاتل با اظهارات شاهدان عيني ماجرا شدند. شاهدان درگيري ديده بودند كه يكي از اهالي 23ساله محل به نام پوريا پس از وارد كردن ضربه چاقو به مصطفي 30 ساله، به سرعت از محل متواري شده است. يكي از دستفروشان به كارآگاهان گفته بود كه پوريا و مصطفي از غرفه‌داران خيابان شقايق هستند كه روز حادثه با هم گلاويز شدند و پوريا با ضربه چاقو مصطفي را كشت.

يكي از غرفه‌دارها كه متهم را هنگام فرار با يك قبضه چاقوي خون‌آلود ديده بود درباره روز حادثه به كارآگاهان گفت: «ساعت سه بعداز ظهر سيزدهم مرداد ماه از پايين غرفه صداي داد و بيداد شنيدم و خود را به پياده‌رو رساندم. از دور شنيدم كه اهالي محل مي‌گفتند يكي از غرفه‌دارها به نام پوريا با يكي ديگر از همكاران‌مان به نام مصطفي درگير شده. وقتي خودم را به محل رساندم، پوريا را ديدم كه يك قبضه چاقوي خون‌آلود در دست داشت و در حال فرار بود. مصطفي هم روي زمين افتاده و خون زيادي از دست داده بود. بلافاصله با اورژانس و پليس تماس گرفتم اما مصطفي جان خود را از دست داده بود.»

به‌اين‌ترتيب و پس از ثبت اظهارات شاهدان عيني، مخفيگاه متهم در بلوار فردوس غرب تهران شناسايي و او تنها يك روز پس از ارتكاب قتل دستگير و به پايگاه دهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد. با انتقال متهم به بازداشتگاه بازجويي از او آغاز شد. متهم در همان ابتدا انگيزه خود از اقدام به قتل را «مانع بودن مقتول در رسيدن او به دختر مورد علاقه‌اش» اعلام كرد و به كارآگاهان گفت: «زني به نام مريم در غرفه‌ام كار مي‌كرد كه من به او علاقه‌مند شده بودم. مريم ارتباط خوبي با مقتول داشت. من از اين موضوع ناراحت بودم براي همين چند روز قبل از درگيري به صحبت كردن او با مصطفي اعتراض كردم اما مريم به من گفت «هرچه باشد مصطفي از تو رواني بهتر است» اين حرف باعث شد از مصطفي كينه به دل بگيرم.»

متهم درباره روز حادثه گفت: «روز حادثه، طرف‌هاي ساعت 14 مريم با من تماس گرفت و پرسيد كه چرا به غرفه نيامده‌ام. من كه در نزديكي غرفه بودم از او پرسيدم كجاست، او هم گفت در غرفه مصطفي نشسته. من از اين موضوع خيلي عصباني شدم. وقتي به بازار رسيدم مريم رفته بود. به غرفه مصطفي رفتم. او داشت بسته‌هاي پوشاك را خالي مي‌كرد. بدون هيچ حرفي، چاقويي كه همراه داشتم را در قفسه سينه او فرو كردم و به سرعت پا به فرار گذاشتم. من و مصطفي دو سالي مي‌شد كه با هم دوست بوديم. حرف‌هاي مريم من را عصباني كرده بود.»

سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اعتراف صريح متهم به قتل از صدور قرار بازداشت موقت او از سوي مقام قضايي خبر داد و بر ادامه تحقيقات تا تكميل جزييات پرونده در پايگاه دهم پليس آگاهي تهران بزرگ تاكيد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون