• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3314 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ مرداد

اسد دستور بازداشت نوه عموي خود را صادر كرد

 

بعد از آنكه يك نزاع خياباني موجب اعتراض گسترده مردمي در شهر مهم و حياتي لاذقيه شد، نيروهاي امنيتي سوريه وارد عمل شدند تا عامل به وجود آورنده اعتراض‌ها در اين شهر را به سرعت دستگير كنند. به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه روز گذشته نيروهاي امنيتي به خانه سليمان هلال اسد رفتند و وي را دستگير كردند. سليمان هلال اسد ۱۹ ساله نوه عموي بشار اسد است كه در يك نزاع خياباني يك افسر بلندپايه نيروي هوايي ارتش سوريه به نام سرهنگ حسن شيخ، را به قتل رسانده است. همسر اين افسر نيروي هوايي به روزنامه وطن گفته است كه هياتي رسمي به شهر لاذقيه سفر كرده تا به خانواده آنها تسليت بگويد.

اين هيات كه در راس آن ابراهيم خضر سالم، فرماندار لاذقيه حضور داشت از قول بشار اسد وعده داده است كه مجرم هر كه باشد، مجازات خواهد شد. برادر سرهنگ حسن شيخ گفته است كه سليمان به دليل اينكه نتوانسته در يك ترافيك خياباني از سرهنگ شيخ سبقت بگيرد، او را كشته است. اين حادثه موجب شد كه در شهر ساحلي لاذقيه هزاران تن به خيابان‌ها آمده و خواستار مجازات سليمان اسد شوند.شرح حادثه نيز از اين قرار بوده است كه هفته گذشته هنگامي كه سليمان با جيپ امريكايي هامر خود پشت خودروي سرهنگ حسن شيخ در خياباني در مركز شهر در تردد بود‌، نزاع ميان اين دو آغاز شده است.

ظاهرا سليمان اسد سعي كرده بود با خودروي خود از اتومبيل شيخ سبقت بگيرد، كه اين رقابت به كشمكشي خونين بين آنها منجر شد. سليمان اسد وقتي توانست از خودروي شيخ سبقت بگيرد، او را وادار به توقف كرد و بعد اين افسر نيروي هوايي را به ضرب گلوله سلاح كلاشينكف از پاي در‌آورد و بلافاصله با نگهبان محافظ خود محل وقوع حادثه را ترك كرد. اين قتل موجب آغاز اعتراض‌هاي خياباني عليه دولت سوريه شد. گفتني است، لاذقيه در شمال غربي سوريه پايگاه اقليت مذهبي علوي است كه بشار اسد به آن تعلق دارد. اين شهر براي دولت اين كشور از اهميت بسيار ويژه‌اي برخوردار است زيرا از جمله شهرهايي است كه
طي چهارساله گذشته هيچ‌گونه اعتراضي عليه دولت مركزي در آن رخ نداده بود و از شهرهاي حامي بشار اسد به حساب مي‌آيد. لازم به ذكر است پدر سليمان اسد، هلال اسد، فرمانده پيشين نيروهاي دفاع وطني در لاذقيه بود كه در نبرد با تروريست‌ها در جريان بحران داخلي سوريه سال ۲۰۱۴ ميلادي كشته شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون