• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3314 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ مرداد

اكران نخستين فيلم علي ملاقلي‌پور پس از انتظاري طولاني

رضا صديق/ علي ملاقلي پور پس از سال‌ها دستياري و ساخت فيلم كوتاه با فيلم «قندون جهيزيه» توانست بازخوردهاي خوبي را چه در جشنواره فجر و چه در جشنواره شهر از سوي مخاطبان دريافت كند. همچنين منتقدان نيز اين فيلم را در فضاي سينماي ايران اتفاق مثبتي ارزيابي كردند. حالا پس از گذشت زماني طولاني و پشت اكران ماندن، فيلم «قندون جهيزيه» ساخته علي ملاقلي‌پور طبق گفته غلامرضا فرجي، سخنگوي شوراي صنفي نمايش از چهارشنبه قرارداد اين فيلم با پرديس سينمايي زندگي بسته شده و به سرگروهي اين سينما به اكران در مي‌ايد. با علي ملاقلي پور درباره وضعيت اكران اين فيلم سخن گفتيم. ملاقلي پور با اشاره به اينكه اين فيلم 20 سينما در اختيار دارد گفت: «ما براي تماشاچي فيلم را ساخته‌ايم و دلمان مي‌خواهد كه تمام مردم اين فيلم را ببيند كه البته اين يك آرزوست و تا عمل فاصله دارد». اين فيلمساز جوان با اشاره به اينكه اگر فيلمي مد شود خوب ديده مي‌شود، ادامه داد: «مگر مد فقط لباس است؟ اگر فيلم خوب ديدن مد شود و برايش بستري مثل مد فراهم شود و مد روزمان شود، اتفاق عجيب و غريبي براي فيلم مي‌افتد». كارگردان قندون جهيزيه با اشاره به اينكه بازخورد مخاطب مهم‌ترين واكنش به فيلم است درباره بازخورد مخاطب نسبت به اين فيلم گفت: «تماشاچي نخستين چيزي كه مي‌بيند داستان است و دوست دارد داستان را با اجراي زيباي بازيگران در ويتريني درست ببيند. به همين دليل هم تيم سازنده فيلم از بازيگران تا اعم از تيم سازنده تلاش‌مان را كرده‌ايم تا اين روايت را درست ارايه بدهيم».

علي ملاقلي‌پور در ادامه به خصوصيات فيلم «قندون جهيزيه» اشاره مي‌كند و مهم‌ترين خصوصيت اين فيلم را خانوادگي بودن فيلم مي‌داند و مي‌گويد: «تمام تلاش ما بر اين بوده است كه فيلمي خانوادگي بسازيم كه اين روزها در سينماي ما يا نيست يا انگشت شمارند. يعني فيلمي كه خانواده با هم بليت بخرند و بروند توي سينما بنشينند و فيلم را با هم ببيند و براي همه سني مناسب باشد ديدنش. » او ادامه مي‌دهد: «بعد از قصه و داستاني كه به صورت جمعي واكنش مخاطب را برمي‌انگيزد باقي ماجرا با تماشاگران است. رضايت تماشاگران مهم است كه اگر خوش‌شان بيايد باز هم به ديدن اين فيلم مي‌آيند و اگر هم نه، ممكن است حتي به بليت‌فروش سينما هم اعتراض كنند». كارگردان قندون جهيزيه در پايان به اشاره به سه خصوصيت مضموني فيلم مي‌گويد: «نخستين نكته فيلم روايت معضل اجاره‌نشيني و مناسبات مستاجر و صاحبخانه است، دومين نكته‌اش در اصل نقد خودمان و سينما و سينماگران است و تاثير رسانه، سومين نكته هم كه در زيرلايه‌هاي فيلم روايت مي‌شود اشاره به تنهايي نسل جوان و گرفتاري‌هاي تنهايي است».

«قندون جهيزيه» نخستين فيلم بلند علي ملاقلي‌پور، فرزند مرحوم رسول ملاقلي‌پور فقيد است كه براي رشد در سينما هيچ‌گاه تكيه به نام پدرش نكرده است. صابر ابر و نگار جواهريان در اين فيلم بازي مي‌كنند. فيلمي كه بر خلاف مد روز سينماي ايران راوي است و داستان‌پرداز، دنبال شكلك‌هاي عجيب غريب نيست و با مخاطب روراست و صادقانه داستانش را در ميان مي‌گذارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون