• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3314 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ مرداد

«لئوناردو دي‌كاپريو» به آرزوي بازي در نقش قاتل زنجيره‌اي‌ رسيد

بهار سرلك/ فيلم بي‌عنواني كه اقتباسي است از كتاب «شيطان در شهر سپيد» ادامه همكاري «مارتين اسكورسيزي» و «لئوناردو دي‌كاپريو» و نيز ادامه فيلم كمدي سياه «گرگ وال‌استريت» را رقم خواهد زد. كمپاني «برادران وارنر» سال 2003 امتياز اقتباس سينمايي كتاب «شيطان در شهر سپيد: جنايت، جادو و جنون در هتل فر كه امريكا را دگرگون كرد» اثر «اريك لارسون» را خريداري كرده بود اما با سرآمدن مهلت ساخت فيلم، پارامونت خود را مدعي اصلي كسب امتياز اين پروژه معرفي كرد. پنج استوديو خواستار كسب امتياز اين فيلم بودند و سه استوديو، فاكس، يونيورسال و پارامونت، براي خريد امتياز پيشنهادهاي گزاف مي‌دادند و بالاخره پارامونت توانست پروژه ساخت فيلمي را در دست بگيرد كه «مارتين اسكورسيزي» كارگردان و «لئوناردو‌دي‌كاپريو» بازيگر آن است. اقتباس سينمايي «شيطان در شهر سپيد» ششمين همكاري دي‌كاپريو و اسكورسيزي است. دي‌كاپريو در اين فيلم جنايي، نقش يكي از ماهرترين قاتل‌هاي زنجيره‌اي تاريخ شيكاگو «اچ اچ‌هولمز» را بازي مي‌كند. اين بازيگر از سال 2010 آرزوي بازي در اين نقش را داشت. اين شخصيت به نوعي معادل قرن نوزدهمي «هانيبال لكتر» به شمار مي‌رود. هولمز هتلدار و داروسازي است كه گمان مي‌رود 27 تا 200 نفر را به قتل رساند. قربانيان هولمز معمولا دخترهاي مجردي بودند كه به خاطر دلربايي و حيله‌هاي او به هتل «فر وورلد» در شيكاگو كشانده مي‌شدند.

سال 2002 فيلم درام تاريخي «دارودسته نيويوركي‌ها» شروع همكاري دي‌كاپريو و مارتين اسكورسيزي را رقم زد. پس از آن دي‌كاپريو سال 2004 با بازي در نقش «هاوارد هيوز»، خلبان پرآوازه و كارگردان مشهور امريكايي، ايفاي نقش كرد. اين فيلم به كارگرداني اسكورسيزي داستان زندگي هيوز را به تصوير مي‌كشيد و چهار جايزه اسكار را براي عوامل اين فيلم به ارمغان آورد. سال 2006 اسكورسيزي با بازسازي فيلم هنگ‌ كنگي «اعمال شيطاني» (2002) باز هم دي‌كاپريو را ستاره فيلم خود معرفي كرد. فيلم درام جنايي «رفتگان»، سومين همكاري اين زوج، چهار جايزه اسكار از جمله بهترين كارگرداني، بهترين فيلم، بهترين فيلمنامه اقتباسي و بهترين تدوين فيلم را به‌دست آورد.

در فيلم «جزيره شاتر» (2010) لئوناردو دي‌كاپريو همانند سه فيلم قبلي اسكورسيزي، نقش اول را بازي مي‌كند. اسكورسيزي برخلاف فيلم‌هاي قبلي‌اش كه به مضامين گوناگوني هم‌چون جنايت، تبهكاري، تاريخ و زندگينامه پرداخته بود در «جزيره شاتر» سراغ روانكاوي رفت و چاشني ترس و دلهره را با مهارت تمام به آن افزود. دي‌كاپريو در فيلم بعدي اسكورسيزي نه تنها ستاره فيلم شد بلكه خود را يكي از تهيه‌كنندگان فيلم معرفي كرد. فيلم زندگي‌نامه «جردن بلفورت» تحت‌عنوان «گرگ وال استريت»، داستان يك دلال سهام نيويوركي است كه از همكاري در بررسي پرونده عدم شفاف‌سازي مالي اجتناب مي‌كند. گرچه بازي لئوناردو دي‌كاپريو در هر فيلمي تضمين موفقيت آن فيلم در گيشه، به‌شمار مي‌رود اما اين بازيگر سرشناس تنها پنج بار نامزد جايزه آكادمي اسكار شده اما موفق به دريافت اين تنديس طلايي نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون