• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3314 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ مرداد

استقلال و چالش آينده

رضا سالار

 

كمتر كسي توقع داشت كه تيمي با هدايت مظلومي چنين خوش ريتم بازي كند. آن هم در استقلالي كه سال گذشته خسته و گاهي درمانده بازي مي‌كرد. اما خريدهاي خوب مظلومي، توانست روند رو به رشد استقلال را در همين دو بازي اول نشان دهد. تيمي خوش‌ركاب كه هر زمان نيت به حمله كرده، توانسته تيم حريف را آزار دهد.

تيم مظلومي تركيبي از بازيكنان هميشگي استقلال و تعدادي بازيكن جديد است كه خيلي زود در تركيب تيم جا افتادند. مهدي رحمتي اگر چه نشان داده هنوز در خروج‌هاي خود مي‌تواند تيم را از كار بيندازد، اما اعتماد خوبي را هم به تيم بخشيده. خسرو حيدري و آرش برهاني انگار دوباره احيا شده‌اند؛ دو بازيكني كه در انتهاي فصل گزينه‌هاي اول خروجي بودند. اما تنها يك بازي توانست توانايي اين دو را نشان دهد. مگوييان و خرسند نيا از تيم پارسال هستند. هنوز هم بازي تاثيرگذار آنها ديده نمي‌شود و اين ويژگي بازيكنان كارگر است كه شايد تماشاگر پسند بازي نكنند، اما آرزوي هر مربي‌اي هستند. حتي اگر يكي مثل قلعه‌نويي آنها را آورده باشد، مظلومي براي تيمش مي‌پسندد و بازي مي‌دهدشان.

اما حضور بازيكنان جديد استقلال، متفاوت‌تر از گذشته بود، چرا كه يك اصل نانوشته در تيم‌هاي استقلال وپرسپوليس، مي‌گويد كه هر بازيكن تازه واردي در اين دو تيم اگر از اول خود را به تركيب تيم ثابت كند، مي‌تواند ماندگار شود. همين خرسند نيا سال گذشته در هفته‌هاي اول به جاي صادقي و حنيف بازي كرد و امسال توانست بي‌دغدغه جاي هر دو را بگيرد.

امروز هم روزبه چشمي، امين حاج محمدي، جابر انصاري و ميثم مجيدي چنان در دو بازي اول لحظات خوشي داشتند كه كسي اشتباهات هيجاني آنها را نديد. اينها توانستند در اين دو بازي به خوبي جاي خالي بيگ‌زاده، صادقي ، نكونام و... را پر كنند كه پس از چند سال بايد به خريد‌هاي استقلال تحسين گفت.

دو كريمي استقلال (محسن و يعقوب) و البته دو جوان آينده‌دار فوتبال ايران (رمضاني و برازي) دست مظلومي را باز گذاشته‌اند تا باك بنزين سبز استقلال در طول فصل خالي نماند.

مي‌ماند دو بازيكني كه از اول هم اميد استقلال بودند، اما سرنوشتي متفاوت را دارند. اميد ابراهيمي فارغ از بازي بي‌نقص خود در برابر ملوان، نشان داد هنوز مي‌تواند ميانه ميدان را تك‌نفره بچرخاند. اما كرار و بازي در آوردن‌هاي مدامش، براي او گران تمام شد. مظلومي به پشتوانه تيم خوب هفته اولش، هم حنيف را جريمه كرد تا حساب كار دست همه بيايد و هم كرار را نيمكت‌نشين كرد تا حساب كار دست خود كرار بيايد. حتي به جايي رسيده كه استقلال مي‌تواند به راحتي از نام كرار بگذرد و او را به در خروجي راهنمايي كند.

اين ديدگاه درباره استقلال، نگاهي خوش‌بينانه است چرا كه شكل بازي استقلال روند اميدوار‌كننده‌اي را نشان داده و مظلومي هم در اين سال‌ها اگر تيمش روي روال بوده نتيجه گرفته، مگر اينكه سرپيچ تند نرود. مثل 10 دقيقه كذايي مقابل پرسپوليس كه سال‌هاي متمادي خاطره تلخي براي او و آبي‌دوستان است. آنجا كه هول شد و بازي را وا داد. حالا اما تجربه كرده و يكي مثل صالح را كنار دست خود آورده كه بتواند در پيچ‌هاي تند، دنده‌كشي كند. آيا استقلال با همين دنده كه انگار اتومات شده، پيش مي‌رود؟ بايد صبر كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون