• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3323 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور

گفت‌وگوي «اعتماد» با پيرموذن، نماينده اردبيل

منتظر شكايت نماينده آستارا هستم

 

فاطمه صابري/ كمال‌الدين پيرموذن، نماينده اردبيل، نير و نمين در مجلس كه سخنگوي فراكسيون محيط زيست نيز هست در گفت‌وگو با «اعتماد» از تخلفات صورت گرفته مي‌گويد.

بعد از رسانه‌اي شدن ماجراي زمين‌خواري در حيران آستارا و بعد از اتهاماتي كه نماينده آستارا به شما وارد كرد شما هم صحبت‌هايي داشتيد. با توجه به اظهارنظر مسوولان به اطلاعات تازه‌اي دست يافته‌ايد يا بر سر مواضع خود هستيد؟

متاسفانه با بي‌تدبيري‌هاي صورت گرفته از سوي مسوولان استان گيلان از نماينده فعلي گرفته تا برخي مسوولان ذي‌ربط حيران ويران شده است. موضوع صرفا حيران نيست چون دامنه تخريب‌ها از اسالم تا خلخال هم ادامه دارد. از اين نظر همه آنهايي كه دل در گروي توسعه همه‌جانبه استان، منطقه و نهايتا ايران دارند بسيار در رنج هستند و مراتب اعتراض و اطلاع به همه صاحب منصبان كشور از مقام معظم رهبري گرفته تا مسوولان رده پايين نظام رسانده شده است و در نهايت در جلسه‌اي كه با جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهور داشتيم قرار بر اين شد تا گروهي مامور رسيدگي به اين موضوع شوند. آقاي جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهور و حجتي، وزير جهاد كشاورزي اين اطمينان را به من داده‌اند تا موضوع به‌طور كامل بررسي و با قاطعيت قوه قضاييه بسته شود چون حكومت علوي ايجاب مي‌كند تا با دزدان ا موال عمومي برخورد شود.

در حيران و دقيقا در امتداد تابلوي خوشامدگويي روستاي حيران، از سوي اهالي ويلايي بزرگ به ما نشان داده و گفته شد كه متعلق به برادر يا يكي از نزديكان‌تان است.

ما در آنجا اصلا ويلايي نداريم. پيش‌تر هم گفتم عده‌اي دست پيش مي‌گيرند تا پس نيفتند. قبلا هم گفته‌ام كه برادر كوچكم (مهدي) پيش از اين يك ويلاي قانوني در آنجا داشت كه همان را نيز واگذار كرده‌ است. خواهشم اين است كه در تصاوير گرفته شده خودتان همان ويلايي كه به شما نشان دادند و گفتند مربوط به اطرافيان من است را در عكس علامت‌گذاري كنيد تا با حساسيت بيشتري بررسي شود. به روح مادرم در آنجا يك متر مربع به نام پيرموذن‌ها وجود ندارد و آن ويلا مطمئنا متعلق به اطرافيان من نيست و اميدوارم اگر غيرقانوني ساخته شده تخريب شود. من تكرار مي‌كنم كه ما در حيران ويلايي نداريم اما نظام و اسلام و ما مدافع ويلاسازي قانوني در محدوده روستا هستيم. دليل مخالفت من براي جلوگيري از تخريب جنگل‌ها و زمين‌خواري‌هاست. چگونه وقتي حيران تا سال 86 جزو محدوده منابع طبيعي اداره كل استان اردبيل بود به‌طور غيرقانوني آجري روي آجر گذاشته نشد اما طي سال‌هاي گذشته اعلام شد كه حدود 100 هكتار جنگل تخريب شده است.

با آقاي نعيمي نماينده آستارا كه صحبت مي‌كردم ايشان هم داشتن ويلا در منطقه را تكذيب كردند و گفتند كه از شما و نماينده پيشين اردبيل به دليل آنچه نشر اكاذيب خواندند ، شكايت كرده‌اند.

اگر شكايت كند من از دادگاه علني استقبال مي‌كنم. به هر نهادي كه شكايت كنند من حاضر خواهم شد و باز هم حرف‌هايم را تكرار مي‌كنم. متاسفانه عده‌اي با رفتارهاي نادرست آبروي مسوولان نظام را برده‌اند. ايشان هم به هر نهادي كه مي‌خواهند شكايت كند.

او مدعي است اگر كسي بتواند زمين يا سندي به نام او و فرزندانش پيدا كند دستور تخريب داده شود.

بله ممكن است به نام ايشان نباشد چون ايشان فقط زمينه كار را فراهم آورده‌اند. آنچه مي‌گويم فقط مربوط به حيران نيست و 17 هكتار زميني كه در قره‌‌سو با تهديد گرفته شده هم مد‌نظر است.

طبق بررسي‌هاي ما صاحبان بيشتر ويلاها از اردبيل و تبريز هستند. در اين ارتباط چه نظري داريد؟

بله همين‌طور است و من كاري به سازندگان و صاحبان ويلاها ندارم. آنهايي كه در بافت قديمي روستا ساخت و ساز كرده‌اند كه مشكلي وجود ندارد. من كه مانند صهيونيست‌ها نيستم كه بگويم خانه مردم را تخريب كنيد و از ويلاسازي‌هاي قانوني حمايت مي‌كنم. بستر ساز اين تخريب بعضي از مسوولان استان گيلان هستند.

بعد از اظهارات آقاي نعيمي در برنامه زنده تلويزيوني عليه شما واكنش مديران سيما چه بود؟

بابت اتفاق روي داده چند بار تماس گرفته و عذرخواهي كردند. در حالي كه ايشان با مطرح كردن اين قضيه در صداو سيما مي‌خواستند شكاف آستارا و اردبيل را بيشتر كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون