• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3323 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور

گفت‌وگوي «اعتماد» با نعيمي‌رز، نماينده آستارا

اگر زمين و ويلايي به نام من بود مصادره شود

 

صفر نعيمي‌رز، نماينده آستارا در مجلس در گفت‌وگو با «اعتماد» از تخلفات صورت گرفته در منطقه حيران مي‌گويد.

آقاي نعيمي تعدادي از اهالي آستارا مي‌گويند. بخش‌هايي از ساخت و ساز در حيران مربوط به بعضي از مسوولان است و از شما هم نام مي‌برند پاسخ شما در اين مورد چيست؟

از مسوولان نظارتي، قضايي و هر كسي كه دستي در كار دارد خواهش مي‌كنم به دقت موضوع را بررسي كنند. اگر بنده هم در آنجا ويلا دارم چه مجاز و چه غيرمجاز به نفع آنهايي كه مدعي هستند مصادره كنند. اينها را با كمال رضايت اعلام مي‌كنم، اما اگر چنانچه ديگران ساخت و ساز مجاز انجام داده‌اند اختيار با مراجع ذي‌صلاح است. البته قابل ذكر است كه هم از آستارا و هم استان مجاور بعضي از اين افراد با نام خودشان زمين تهيه نكرده و گاه به نام همسران، فرزندان و بستگان سببي و نسبي‌شان زمين را تهيه كرده و ويلا‌سازي كرده‌اند.

آقاي نعيمي، يعني شما تكذيب مي‌كنيد كه در آنجا به نام خود يا شخص ديگري ساخت‌و‌سازي انجام داده‌ايد؟

عرض مي‌كنم به نام من، فرزندانم، خانواده و بستگانم زميني در حيران وجود ندارد.

عده‌اي از ساكنان آستارا مي‌گويند. چون منطقه حيران به چشم مي‌آيد مورد توجه قرار گرفته است در حالي كه در روستاهاي اطراف حيران هم ساخت و سازهاي غيرمجاز صورت گرفته است. در اين روستاها هم ساخت‌و‌سازي مربوط به شما وجود نداشته ؟

بگوييد نعيمي در اين مورد قاطعانه اظهار داشت و با جرات، جسارت و شهامت اعلام كرد كه در حيران و روستاهاي اطراف آن تحت عنوان زمين‌خواري يا گردنه‌خواري يا كوه‌خواري حضور نداشته است. بنده، فرزندان و خانواده‌ام زمين يا ملكي خريداري نكرده‌ايم؛ اگر خريداري كرده‌ام، فروخته‌ام چه مجاز و چه غيرمجاز بگويند تا پول را برگردانم و به مدعي بدهم. اما براي آقايان ديگري كه در آنجا هستند تقاضاي اشد مجازات و برخورد را دارم، البته با صلاحديد مراجع ذي‌صلاح.

شايعه ديگري در مورد شما مطرح است؛ در كنار تالاب بلوار سفير اميد كه در ورودي شهر آستارا قرار دارد مجموعه واحدهايي ساخته شده است. گفته مي‌شود شما با خريداري زمين آن منطقه به قيمت پايين مقدمات خشك كردن تالاب را فراهم كرده‌ايد و در آنجا ساخت و سازهايي انجام مي‌شود كه مربوط به نزديكان شماست.

اگر بازهم سوالاتي از اين دست داريد، بفرماييد، عالي است. از قديم گفته‌اند آن را كه حساب پاك است از محاسبه چه باك است! تالابي كه در كنار بلوار سفير اميد است جزو املاك شيلات آستارا بود. شيلات مقداري از زمين‌هايش را در قالب قطعه‌بندي به كاركنانش داد. نظر به اينكه بسياري از كاركنان شيلات آستارا غيربومي بودند زمين‌هاي‌شان را فروختند و شيلات تالاب را به مزايده گذاشت. گروهي در مزايده برنده شد كه آن هم قبل از دوره نمايندگي بنده است. اين موضوع نه به من ارتباط دارد و نه نماينده سابق و نه هيچ كس ديگر چون تالاب متعلق به شيلات آستارا بوده.

يعني شما در آن مزايده شركت نداشتيد؟

بنده در آن مزايده شركت نكردم.

درباره تغيير كاربري زمين‌هاي كشاورزي كمربندي آستارا به سمت سه‌راه انوران چه توضيحي داريد؟

بنده از اين قضيه بي‌خبر بودم، اين سياست دولت است. توضيح اينكه آستارا از ضلع شرقي به درياي خزر متصل است، از ضلع غربي به ارتفاعات اردبيل و آستارا، از ضلع شمالي به مرز ايران و جمهوري آذربايجان و از ضلع جنوبي به حوزه تالش متصل است. بنابراين سياست دولت و متوليان امر بر اين بود كه شاليزارهاي حاشيه كمربندي آستارا را از مزروعي به خدماتي تغيير كاربري بدهند كه آن هم در دوره بنده نبود. در آنجا پمپ‌بنزين و نمايندگي يك شركت خودروسازي ساخته شد و همچنان هم در حال ساخت و ساز هستند كه البته قانوني هم هست چرا كه از زراعي به خدماتي تغيير كاربري داده شده است. در آنجا هم نه ملكي دارم و نه ذينفع هستم و نه در زمان بنده بوده است. حامي آنها هستم چون كارشان را با اصول پيش مي‌برند.

درباره اختصاص 17 هكتار از اراضي قره‌سو به يك تعاوني با عضويت فرزندتان هم شايبه‌هايي وجود دارد.

بايد به خدمت‌تان عرض كنم كه فرماندار دستور دادند تحت عنوان كارگروه كشاورزي، تعاوني‌هايي تشكيل شوند كه در آنجا يا كيوي‌كاري يا پرورش ماهي انجام دهند. اعضاي اين گروه‌ها شش يا هفت نفر بيشتر نبودند. براي هر كدام از آنها نيم يا يك هكتار زمين پيش‌بيني شده بود. وقتي بنده متوجه شدم يكي از تعاوني‌ها اسم فرزندم را در كنار ديگران نوشته است تا در آينده در بحث دريافت تسهيلات، من به خاطر فرزندم از آنها حمايت كنم؛ فرماندار، رييس اداره منابع طبيعي، رييس جهاد كشاورزي و اهالي را جمع كردم و خواستار لغو اين قطعه و قرار دادن آن در اختيار اهالي براي سياحت، گردشگري يا هر عنوان ديگري شدم. اين اتفاق در سال 1392 افتاد. يعني فعاليت آن تعاوني لغو و زمين هم رها شد. بنده از حق و حقوق خودم دفاع مي‌كنم، تعاوني‌اي كه اسم فرزندم را بدون اطلاع من نوشته بود خودش هم قرباني و زمين به اهالي واگذار شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون