• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3336 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ شهريور

مديريت شعب بانك توسعه تعاون استان خوزستان،مديريت برتر كشوري در سال 94

به گزارش روابط عمومي بانك توسعه تعاون، مديريت شعب استان خوزستان در مرداد ماه سال جاري كه توسط وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي انجام شده به عنوان مديريت برتر شناخته شده و جز 3 استان برتر كشوري است و به همين مناسبت در 16 شهريور ماه طي مراسمي از ابراهيم عالي محمودي، مديريت شعب استان خوزستان و منطقه پنج كشور تجليل مي‌شود. در اين زمينه نظر مديريت شعب بانك توسعه تعاون خوزستان را جويا شديم كه عالي محمودي گفت: بانك توسعه تعاون استان خوزستان با تعداد 20 شعبه و 2 باجه در حال فعاليت است همچنين در برنامه كاري خود دارد براي گسترش پهنه خدمات‌رساني تعداد شعب خود را در استان خوزستان افزايش دهد. وي درمورد فعاليت‌هاي انجام شده اين مديريت از سال 91 تاكنون ياد آور شد:

از زمان تصدي مسووليت اينجانب به عنوان مديريت بانك توسعه تعاون استان خوزستان، در سال 1391 با ايجاد همدلي و احساس مسووليت بين همكاران و تبيين سياسي در جهت كمك به رشد و توسعه بخش تعاون در استان خوزستان موفق به ارتقاء سهم درصد استان از كل شده‌ايم به‌طوريكه از مقام 24 در سال 1391 به مقام اول در بين تمام استان‌هاي كشور در سال 1394 وهمچنين در سه ماه اول سال جاري جزء 3 استان برتر كشور شده‌ايم كه اين امر با تلاش و كوشش همه همكاران، توانمند‌سازي بانك جهت ارايه خدمات به هم استاني‌هاي عزيز صورت پذيرفت. وي در مورد ميزان تسهيلات پرداختي در بخش‌هاي مختلف يادآور شد: از مجموع تسهيلات پرداختي توسط شعب استان 26درصد در بخش كشاورزي، 5درصد در بخش صنعت و معدن، 66درصد در بخش خدمات و بازرگاني و 3درصد در بخش مسكن بوده و نسبت به پايان سال قبل پرداخت تسهيلات از ابتداي سال تاكنون 20درصد رشد داشته است. همچنين منابع استان نسبت به مدت مشابه به ميزان 45درصد رشد داشته است.

عالي محمودي از برنامه‌هاي سال جاري اين مديريت سخن گفت: در خصوص برنامه‌هاي سال جاري و آتي مديريت شعب بانك توسعه و تعاون خوزستان در استان مي‌توان به برنامه‌ريزي در جهت جذب سپرده‌هاي خرد و كلان در استان و توزيع مناسب و بهينه اين منابع و ساير منابع از محل وجوه اداره شده و تفاهم نامه بين فعالين بخش تعاون كه قصد توليد يا خدمات‌رساني در استان را دارند جهت رونق اقتصادي و ايجاد شغل اشاره نمود. انشاء الله بتوان از اين طريق به رشد و توسعه اقتصادي استان كمك نمود. همچنين تلاش مي‌شود با توجه به پتانسيل هر منطقه و خصوصا مناطق كمتر توسعه‌يافته در توزيع منابع و اعطاي تسهيلات جهت ايجاد اشتغال توجه ويژه‌اي صورت پذيرد.

مديريت شعب بانك توسعه تعاون خوزستان در مورد ميزان تسهيلات قرض‌الحسنه داده شده جهت ايجاد خود اشتغالي گفت:

بانك توسعه تعاون در سال93 تعداد 283 فقره تسهيلات قرض الحسنه و خود اشتغالي نهادهاي حمايتي جمعا به مبلغ 28374ميليون ريال پرداخت و كليه بودجه اختصاص يافته جذب گرديد.

وي در مورد ميزان جذب بودجه اختصاصي از صندوق توسعه ملي و رشد چهار برابري آن گفت: باتوجه به اينكه بانك توسعه تعاون يكي از بانك‌هاي عامل صندوق توسعه ملي است، مديريت شعب استان خوزستان موفق شده در سال گذشته بيش از چهار برابر بودجه اختصاصي توسط صندوق توسعه ملي را جذب و به توليد‌كنندگان استاني پرداخت نمايد واين ازجمله نقاط قوت بانك توسعه تعاون است.

عالي محمودي ادامه داد: بانك توسعه تعاون اگرچه به ظاهر جوانترين بانك دولتي ايران اسلامي است اما فراموش نكنيم كه تجربه قريب به دو دهه فعاليت را در قالب صندوق تعاون در كارنامه خود دارد؛ تجربه باارزشي كه توان نيروهاي جوان و تحصيلكرده ادغام شده كه حاصل آن سازماني كارآزموده و فرصت شناس است،فرصت‌هايي كه با توجه به رفع تحريم‌هاي تحميلي و هموار شدن ارتباطات به ويژه در سطح بين‌المللي باهمت دولت تدبير و اميد و چشم‌اندازهايي كه بر روي ما باز مي‌شود بايد مغتنم شمرد.

ضمن اينكه يادآور مي‌شود بانك توسعه تعاون در تمام بخش‌هاي اقتصادي از جمله كشاورزي، صنعت و معدن، مسكن، خدمات و بازرگاني تسهيلات پرداخت مي‌نمايد و اين حاكي از تخصص پرسنل و ويژگي‌هاي بارز بانك توسعه تعاون است.

مدير شعب بانك توسعه د ر مورد عملكرد اين مديريت دردولت تدبير و اميد گفت: به‌طور قطع،تلاش مجموعه كاركنان و مديران بانك توسعه تعاون به ويژه طي سه سال اخير ودر زمان تصدي دولت تدبير و اميد حايز‌اهميت و موجب تقدير است. مي‌توان براي تاييد اين مطلب به فهرستي از فعاليت‌هاي مجموعه اشاره نمود ازجمله: پرداخت تسهيلات به تعاوني‌ها، افزايش سرمايه بانك، فروش گواهي اوراق سپرده يك‌ساله در بانك، فروش اوراق مشاركت در بانك، تدوين برنامه‌هاي عملياتي امورهاي بانك جهت هدفگذاري و ارزيابي مستمر، تدوين سند راهبردي و استراتژيك بانك، كاهش مطالبات غير جاري،عضويت بانك در انجمن موسسات تامين مالي توسعه‌اي در آسيا و پاسفيك (ADFIAP) و بهينه‌سازي شعب جهت ارايه خدمات بهتر به مشتريان، راه‌اندازي سامانه پيام رساني الكترونيكي مالي، (اخذ كد سفارش جهت صدور اعتبار اسنادي داخلي)، راه‌اندازي سامانه نظام پيشنهادها، راه‌اندازي مركز تماس به صورت 24 ساعته، طراحي طرح‌هاي آتيه نگر هما وآتيه تعاون،اجراي طرح همتا براي خانواده تعاون،و طرح ارزش براي ايجاد انگيزه در مشتريان بانك در جهت حمايت از بخش تعاون، تلاش در جهت تنوع محصولات و تكميل سبد خدماتي بانك، انعقاد تفاهم نامه ملي و استاني و بسياري موارد ديگر... از جمله اين فعاليت‌ها و تلاش‌ها است.

در مورد استفاده از خدمات نوين بانكي هم عالي محمودي يادآور شد: استفاده از خدمات نوين بانكي با توجه به اهميت مواردي نظير مديريت زمان، كاهش ترافيك و تسريع در انجام عمليات بانكي،پرداخت قبوض و... تبديل به يكي از الزامات امروز شده كه در اين راستا اينترنت بانك و همراه بانك توسعه تعاون، طيف وسيعي از خدمات بانكي را در هر زمان و هر مكان در اختيار مشتريان قرار مي‌دهد.

همچنين اتخاذ ضريب امنيتي بالاتر با استفاده از روش دوعاملي كاربران (شناسايي كاربر با استفاده ار رمز ثابت كه توسط هر يك از شعب بانك توسعه در اختيار مشتريان قرار مي‌گيرد و همچنين رمز دوم كه فقط از طريق پيامك براي كاربران ارسال مي‌شود.) جهت اين امر مشتريان مي‌توانند با مراجعه به آدرس سايت
http://modern.ttbank.ir از خدمات اينترنت بانك توسعه تعاون مطلع و بهره‌مند شوند.

در مورد انعقاد تفاهم نامه بانك توسعه تعاون با پليس راهنمايي و رانندگي، عالي محمودي يادآور شد: اخيرا با انعقاد تفاهم نامه بانك توسعه تعاون و پليس راهنمايي و رانندگي ناجا پرداخت الكترونيكي قبوض جرايم رانندگي از طريق سامانه‌هاي الكترونيكي بانك توسعه تعاون فراهم گرديد.

ايشان در مورد اهداف استراتژيك بانك توسعه تعاون يادآور شد: طراحي و ابداع خدمات نوين در بانك، باتوجه به نياز مشتريان از جمله اهداف استراتژيك بانك توسعه تعاون است و روابط عمومي بانك توسعه تعاون در اين خصوص به عنوان بازوي بانك در شناسايي اين نيازها از طريق افكارسنجي و نظرسنجي از مشتريان به‌طور جدي در حال فعاليت است.

وي همچنين در مورد تسهيلات پرداختي در سال 93 در بخش تعاون گفت: بانك توسعه تعاون در سال گذشته در بخش تعاون تسهيلات خوبي پرداخت نمود ضمن آنكه يك سوم سبد تسهيلات اين بانك نيز به بخش كشاورزي و زير شاخه‌هاي آن اختصاص دارد. و همچنين تاكيد مي‌شود طرح‌هاي صادراتي از اولويت‌هاي پرداخت تسهيلات بانك توسعه تعاون است.

ضمن اينكه بايد ياد آوري نمايم بانك توسعه تعاون در حال حاضر به عنوان تنها بانك توسعه‌اي و تخصصي مهم‌ترين نهاد مالي فرا بخش اقتصادي تعاون است.

مدير شعب بانك توسعه و تعاون خوزستان همچنين اهداف اين بانك را بشرح زير تشريح كرد:

- ارتقاي ظرفيتها و توانمندي‌هاي رقابتي بخش تعاون در سطح ملي و بين‌المللي،تسهيل ارتباطات و پيوندهاي فني، مالي و اقتصادي بين آنها و تحقق توسعه يكپارچه بخش تعاوني در اقتصاد ملي، تشويق و تقويت اشخاص حقيقي و حقوقي براي سرمايه‌گذاري به شكل تعاوني و نوآوري و ابداع در زمينه نهاد‌سازي مالي تعاوني و توسعه فرآيندهاي شغلي و حرفه‌اي.

- كمك به توسعه اقتصادي و اجتماعي كشور از طريق توسعه بخش تعاوني و فراهم كردن زمينه‌هاي عدالت اجتماعي بر اساس برنامه‌هاي وزارت تعاون.

- به‌كارگيري واستفاده از امكانات عمليات بانكي براي ارتقاي ظرفيت و توانمندي‌هاي بخش تعاوني باهدف افزايش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملي.

- حمايت مالي و اعتباري از انتقال فعاليت‌ها و كاهش تصدي‌هاي بخش دولت اقتصاد به بخش غير دولتي با اولويت دادن به تعاوني‌ها.

- فراهم نمودن بستر مناسب براي توسعه مشاركت بخش غير دولتي در فعاليت‌هاي اقتصادي با اولويت بخش تعاوني.

- كمك به حضور فعال و ايفاي نقش موثر تعاوني‌ها در بازار بورس، سرمايه و بازارهاي بين‌المللي. از جمله اين اهداف است.

درمورد اجراي طرح تكريم ارباب رجوع مهندس عالي محمودي يادآور شد: از مهم‌ترين ويژگي‌هاي بانك توسعه تعاون مي‌توان تكريم ارباب رجوع و مشتريان بانك، ايجاد فضاي مطبوع و يكسان‌سازي در شعب استان جهت رفاه حال مراجعين محترم نام برد.

جهت تمركز زدايي و جلوگيري از بروكراسي اداري و ارايه خدمات آسانتر و بهينه به فعالين اقتصادي بانك توسعه تعاون از سال جاري به 6 منطقه تقسيم كه اين استان مسووليت منطقه 5 شامل استان‌هاي لرستان،همدان،كرمانشاه، ايلام ، كردستان را عهده‌دار شده و با توكل به خداوند متعال بتوانيم نسبت به ارتقا و پيشرفت منطقه 5 نيز موفق به ارايه خدمات به هموطنان عزيز و گرامي شويم. همچنين بايد ياد آور شوم از ديگر ويژگي‌هاي بارز مديريت شعب بانك توسعه و تعاون خوزستان مي‌توان به ارايه انواع خدمات ارزي و ريالي ارزان قيمت در مقايسه با ساير بانك‌ها و موسسات مالي از قبيل تسهيلات ارزي و ريالي، حوالجات ارزي،اعتبارات اسنادي،برات ارزي از محل منابع داخل و صندوق توسعه ملي اشاره نمود.

مدير شعب بانك توسعه و تعاون خوزستان از بخشش 6درصد جرايم تاخير بدهكاران تا پايان شهريور خبر داد و گفت: به مناسبت هفته تعاون و بانكداري كليه بدهكاران بانك مي‌توانند با پرداخت بدهي خود از بخشش 6درصد جرايم تاخير بهره‌مند شوند لذا بدهكاران بانك توسعه تعاون تا پايان شهريور مي‌توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر به شعب ما در سر تاسر استان مراجعه نمايند. وي در پايان بارديگر فرا رسيدن هفته تعاون را به كليه تعاونگران استان خوزستان تبريك گفت و براي كليه خدمتگزاران نظام آرزوي موفقيت و بهروزي نمود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون