• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3336 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ شهريور

ابراهيم اصغرزاده:

ردصلاحيت‌ها موجب كناركشيدن اصلاح‌طلبان نمي‌شود

ابراهيم اصغرزاده، فعال سياسي اصلاح‌طلب معتقد است كه رد صلاحيت‌هاي احتمالي منجر به كناره‌گيري اصلاح‌طلبان از انتخابات مجلس دهم نخواهد شد. اصغرزاده در گفت‌وگو با ايلنا با اشاره به اينكه ردصلاحيت بعضي افراد براي ورود به مجلس شوراي اسلامي يا مجلس خبرگان موجب كناركشيدن ما نخواهد شد، گفت: هرچند بايد همه افرادي كه صلاحيت دارند در مجلس خبرگان و شوراي اسلامي نامزد شوند، اما در ‌‌نهايت همواره بين نامزد‌ها اختلاف وجود دارد و بايد اصلاح‌طلبان به كسي راي بدهند كه به ديدگاه‌هاي اصلاح‌طلبانه نزديك‌تر است و مي‌تواند شرايط زيست عمومي و زيست سياسي را بهبود ببخشد.

اصغرزاده با اشاره به نقش اساسي مجلس خبرگان در قانون اساسي گفت: اگر اين مجلس در اختيار تندرو‌ها باشد، آينده كشور مبهم خواهد بود و ايران بيشتر به سمت انزوا خواهد رفت، اما دولت بايد زمينه حضور همه تفكرات را در انتخابات خبرگان فراهم كند.

وي با اشاره به اينكه دولت مي‌تواند ادعا كند كه من فقط مجري انتخابات هستم و نظارت را به‌طور كامل به شوراي نگهبان واگذار كرده‌ام، خاطرنشان كرد: اما يادمان باشد در انتخابات سال ۶۷، شوراي نگهبان انتخابات تهران را تاييد نمي‌كرد و در اختلاف بين وزارت كشور و شوراي نگهبان، امام خميني به آقاي انصاري ماموريت داد كه مشكل را حل كند. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با اشاره به وظايف مجريان انتخابات گفت: مجري انتخابات نمي‌تواند نسبت به مداخله نهادهاي نظامي يا تخلفات ديگر بي‌تفاوت باشد، گفت: فراموش نكنيم برگ برنده دولت، مشاركت همه مردم است. اينكه حتي كساني كه نظام را قبول ندارند هم در انتخابات حضور پيدا كنند و راي مردم حق‌الناس باشد و دولت به عنوان يك مجري بايد زمينه يك انتخابات خوب را برگزار كند. اصغرزاده درباره انتخابات مجلس خبرگان با بيان اينكه اگر مجلس خبرگان آينده مجلسي قدرتمند، معتدل و واقع‌گرا باشد آينده كشور تضمين خواهد شد، تصريح كرد: طبيعي است افرادي مثل ما نمي‌توانند وارد مجلس خبرگان شوند و افراد بر اساس آيين‌نامه خاصي در انتخابات آن شركت مي‌كنند، اما معتقدم مي‌توان بين افرادي كه نامزد اين انتخابات مي‌شوند، افراد معتدل و نزديك‌تر به اصلاح‌طلبان را انتخاب كرد. وي افزود: هرچند مجلس شوراي اسلامي نيز در قانونگذاري و زندگي روزمره مردم مهم است اما مجلس خبرگان رهبري به لحاظ راهبردي به مراتب از مجلس شوراي اسلامي مهم‌تر است، چراكه در استراتژي‌هاي كلان نظام تاثير مي‌گذارد. اصغرزاده تاكيد كرد: افرادي كه در انتخابات شركت مي‌كنند و مي‌خواهند با حضور در انتخابات اصلاحات انجام دهند و به وجوه دموكراتيك قانون اساسي باور دارند، معتقدند تمامي اركان نظام به راي مردم مربوط است و اين مساله بالا‌ترين مقام‌هاي نظام را نيز شامل مي‌شود. البته يك جريان در اين چند سال پيدا شد به نام «جريان كشف» كه معتقد بود راي مردم تزييني است و رهبر بايد كشف شود، اما واقعيت اين است كه حضور افراد قدرتمند در خبرگان اهميت زيادي دارد و نگرش اصلاح‌طلبانه و اصولگرايانه اعضاي خبرگان اهميت بسزايي دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون