• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3336 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ شهريور

حسن رسولي فعاليت سياسي را حق رييس دولت نهم و دهم مي‌داند

احمدي‌نژاد تمام نشده است

 

 

حسن رسولي، فعال سياسي اصلاح‌طلب با سابقه چند دوره استانداري و معاونت سياسي وزارت كشور از نيروهايي است كه مي‌تواند چهره‌هاي سياسي فعلي را به خوبي تحليل و مورد ارزيابي قرار دهد. او روز گذشته در گفت‌وگويي با ايسكانيوز تحليل خود از رفتار و آينده احمدي‌نژاد را ارايه كرد:

با شناختي كه از آقاي احمدي‌نژاد دارم به خصوص در دوره‌اي كه وزارت كشور تشريف داشتند يكي از خصوصيات روان‌شناختي وي غيرقابل پيش‌بيني بودن عكس‌العمل‌ها و رفتارهايش در مواجهه با شرايط وقايع و رويدادها مي‌دانم. بروز و ظهور اين خصلت روانشناختي او طي دوره
هشت ساله رياست‌جمهوري به وفور تجربه و مشاهده شد و لذا فكر مي‌كنم از نظر رفتارشناسي آقاي احمدي‌نژاد از اينكه در مواجهه با يك موضوع ماهيتا واحد يعني سكوت در مقابل بازداشت نفر دوم دولتش دكتر رحيمي و عكس‌العمل نسبتا فوري حمايتي و قاطعانه در مواجهه با معاون ديگر دولت نهم آقاي بقايي مي‌كنند به نظر من با اين مدل شخصيتي او خيلي دور از انتظار نيست.

نكته بعدي اينكه رفتار احمدي‌نژاد از منظر اخلاقي و از منظر مديريتي با دكتر رحيمي در هنگام بازداشت كه در قالب سكوت راديويي تجلي پيدا كرد و اين سكوت همچنان ادامه دارد امر پسنديده و مورد قبولي نيست.

شايد علاوه بر خصلت غيرقابل پيش بيني بودن رفتارهاي احمدي‌نژاد يك مقدار فضاي فعلي كشور كه نزديك انتخابات است و بيشتر اين نوع مسائل در سطح افكار عمومي مورد توجه و پردازش قرار مي‌گيرد در برخورد متفاوت احمدي‌نژاد با مورد بقايي هم بي‌تاثير نباشد و نكته آخر اينكه اتهامات رحيمي بيان شد اما اتهامات بقايي هنوز بيان نشده و آقاي محسني اژه‌اي به بعد موكول كردند و به استناد چارچوب‌هاي حقوقي اعلام كردند كه قادر نيستند بيان كنند؛ بايد بازپرس پرونده، دادستان و مقامات قضايي و رييس دادگاه مربوطه بيان كنند.

جريان احمدي‌نژاد و حلقه ياران سياسي ايشان كه به مدت هشت سال اصلي‌ترين قوه از قواي سه‌گانه را مديريت و رهبري كردند به عنوان يك ظرفيت واقعي بايد مورد اذعان و قبول صاحب‌نظران سياسي واقع شود؛ اين گزاره كه احمدي‌نژاد پرونده‌اش بسته شد و جرياني به نام جريان احمدي‌نژاديسم با هر نام و با هر برچسبي در سپهر سياسي ايران وجود خارجي نخواهد داشت و اگر هم بقايي از آن باقي بماند فاقد كارايي و اثربخشي خواهد بود اين باور به دور از يك نگاه واقع‌بينانه و حرفه‌اي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون