• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3336 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ شهريور

متهم: 13 سال است شيشه مصرف مي‌كنم

ده‌ها فقره زورگيري راننده پرايد از زنان

اعتماد| «صدات در نياد»؛ همه زنان شاكي اين پرونده در روز حادثه با شنيدن اين جمله از راننده پرايد و ديدن چاقوي او تازه متوجه شده بودند كه در دام زورگيري خشن افتاده‌اند كه پنج ماه است از زندان مرخصي گرفته اما متواري شده است.

يكي از آنها دختري 20 ساله است كه 22 خرداد امسال به كلانتري 123 نياوران مراجعه و به ماموران گفت كه از سوي راننده يك دستگاه خودروي پرايد سفيد رنگ مورد زورگيري و تهديد با سلاح سرد قرار گرفته است. با شكايت او پرونده‌اي با موضوع «زورگيري» تشكيل شد و براي رسيدگي در اختيار پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. دختر جوان درباره روز حادثه به كارآگاهان گفت: «22 خرداد در خيابان ميني سيتي سوار يك دستگاه خودروي پرايد شدم. تنها چند دقيقه از راه افتادن خودرو نگذشته بود كه راننده به يكي از خيابان‌هاي فرعي پيچيد و در كنار ساختماني نيمه‌كاره ايستاد. ناگهان چاقويش را جلوي چشمانم گرفت و با فرياد گفت «صدات در نياد.» بعد هم كيف‌دستي‌ام را كه حاوي پول نقد و گوشي همراهم بود، با زور از من گرفت. من كه خيلي ترسيده بودم سريع از ماشين پياده شدم و او هم با سرعت متواري شد.»

در حالي كه با ثبت اظهارات شاكي رسيدگي به پرونده آغاز شده بود، گزارش سرقت‌هاي مشابه ديگري نيز به پايگاه يكم اطلاع داده شد. در يكي از گزارش‌ها زني جوان با حضور در پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ به كارآگاهان گفت كه ظهر هفدهم خرداد در خيابان شهيد بهشتي سوار يك دستگاه خودروي پرايد سفيد شده و راننده در مسير با تهديد چاقو كيف دستي‌اش را زورگيري كرده است. مالباخته‌اي ديگر نيز با اشاره به خاكستري بودن پرايد به كارآگاهان گفت كه پس از سوار شدن به يك دستگاه خودروي پرايد خاكستري رنگ با گوشي همراهش با همسرش حرف مي‌زد كه ناگهان راننده خودرو را متوقف كرد و به سرعت به صندلي عقب آمد و با تهديد چاقو هرچه پول داشتم، به سرقت برد.»

با اطلاعات به دست آمده درباره شماره پلاك خودروي پرايد كارآگاهان مالك آن را شناسايي كردند اما متوجه شدند كه خودروي او چندي پيش به سرقت رفته است. سرانجام با انجام چهره‌نگاري، هويت متهم به نام حميدرضا شناسايي و مشخص شد كه او از مجرمان سابقه‌دار است كه از سال 79 تاكنون بارها به اتهام ارتكاب به جرايم مختلف اخلال در نظم عمومي، حمل و نگهداري موادمخدر، فروش اموال مسروقه، سرقت مقرون به آزار، تخريب عمدي و ورود به عنف به اماكن خصوصي دستگير و روانه زندان شده است. كارآگاهان پليس كه موفق به شناسايي مخفيگاه متهم در منطقه لويزان شده بودند سرانجام او را دستگير و به مقر انتظامي منتقل كردند.

متهم نيز پس از انتقال به پايگاه يكم به سرقت از زنان در تهران به خصوص در مناطق شرق و شمال شرق تهران اعتراف كرد و درباره شيوه سرقت‌هايش گفت: «من 13 سال است به شيشه اعتياد دارم. آخرين بار اسفند پارسال دستگير شدم و به زندان افتادم، اما بيستم فروردين وثيقه گذاشتم و مرخصي گرفتم ولي فرار كردم. در زمان متواري بودنم از زندان نقشه زورگيري از زنان جوان را كشيدم و آن را در مناطق شرق و شمال شرق تهران عملي كردم. من به خاطر توهمي كه از دختران داشتم آنها را به عنوان مسافر سوار مي‌كردم و در لحظه مناسب با تهديد چاقو اموال‌شان را به سرقت مي‌بردم.»

سرهنگ كارآگاه كرم يوسف‌وند، رييس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر از انتشار تصوير بدون پوشش متهم با دستور قضايي خبر داد و از شهرونداني كه به دست او مورد زورگيري قرار گرفته‌اند خواست تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ در اتوبان شهيد صدر، ابتداي خيابان قلندري شمالي مراجعه كنند. سرهنگ يوسف‌وند از شهروندان خواست تا براي تردد در جاده‌هاي برون‌شهري از وسايل نقليه عمومي استفاده كرده و هنگام روبه‌رو شدن با زورگيران و سارقان از درگير شدن پرهيز كرده و تنها اقدام به خاطر سپردن مشخصات سارقان، داخل خودرو و در صورت لزوم شماره پلاك خودرو كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون