• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3336 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ شهريور

زير ذره بين اقتصاد

دولت تصميمي براي افزايش حق مسكن كارگران نگرفته است|وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: دولت فعلا تصميمي براي افزايش حق مسكن كارگران از ۲۰ به ۴۰ هزار تومان نگرفته است. علي ربيعي در پاسخ به اين سوال كه ‌آيا پيشنهاد افزايش حق مسكن كارگران از 20 به 40 هزار تومان در هيات دولت تصويب شده يا در دستور كار قرار گرفته يا خير، گفت: نه، فعلا تصميمي گرفته نشده و در حال انجام فرآيند خودش است. وي افزود: هنگامي كه درباره افزايش دستمزد صحبت كرديم بحث‌هايي پيرامون اين موضوع شده كه ان‌شاءالله به موقع خودش در دستور كار قرار مي‌گيرد.

 

بلاتكليفي برخي تخلفات ساخت‌و‌ساز از سال 89|معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه تغييراتي را در قانون نظام مهندسي ساختمان انجام خواهيم داد، گفت: پرونده‌هايي هستند كه مربوط به تخلفات ساخت‌و ساز هستند و از سال ۱۳۸۹ بلاتكليف مانده‌اند. حامد مظاهريان با تاكيد بر اينكه همچنان پيگير تغييرات قانون نظام مهندسي هستيم و آن را يكي از اولويت‌هاي خود مي‌دانيم، گفت: براي حل مشكلات ساخت‌وساز و اينكه هر نهادي مشكل را گردن ديگري نيندازد بحث تغيير و اصلاح قانون نظام مهندسي را به‌طور جدي پيگيري مي‌كنيم هر چند اين موضوع بايد در مجلس نيز بررسي و تصويب شود.

 

بايد از قوانين و مقررات بخش آب ابهام‌زدايي شود|معاون وزير نيرو گفت: نتيجه نهايي همكاري وزارت نيرو با قوه قضاييه بايد به نفع بخش آب كشور باشد و نبايد احساس ‌شود نتيجه اين همكاري به نفع وزارت نيرو است. رحيم ميداني افزود: نبايد اين‌گونه استنباط شود كه ما به دنبال آن هستيم كه حقوق ديگران را پايمال كنيم؛ بلكه بايد در جايي كه حق با مردم است، حق را به مردم و مشتركان بدهيم، زيرا تمام همكاري‌ها بايد به اجراي قانون در كشور منجر شود چه به نفع وزارت نيرو و چه به ضرر ما؛ مهم آن است حق و عدالت به‌طور كامل محقق شود.

 

كاهش حجم تجارت به‌خاطر كاهش قيمت نفت است|ولي‌الله افخمي‌راد درباره دلايل كاهش تجارت خارجي ايران مي‌گويد: كاهش حجم تجارت در ماه‌هاي گذشته از سال جاري با شرايط بازار جهاني نفت مرتبط است. رييس سازمان توسعه تجارت گفت: كاهش حجم تجارت به خاطر كاهش قيمت نفت است. كاهش قيمت نفت موجب ارزان شدن قيمت فرآورده‌هاي نفتي شده است و اين موضوع بر صادرات ميعانات گازي و محصولات پتروشيمي ايران كه سهم بالايي در صادرات دارند، تاثير منفي گذاشته است. وي ادامه داد: در بخش ميعانات گازي كاهش 41 درصدي صادرات طي چهار ماه ابتدايي امسال تجربه شده كه دليل اصلي آن كاهش قيمت در اين بخش است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون