• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3356 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۹ مهر

زير ذره‌بين اقتصاد

تاكيد وزير راه براي استفاده از ظرفيت‌هاي دريانوردي|وزير راه و شهرسازي گفت: هند و چين تلاش مي‌كنند از طريق ايران به آب‌هاي گرم خليج فارس دست يابند، در حالي كه ما بايد از اين ظرفيت خود استفاده بهينه داشته باشيم. عباس آخوندي در مراسم روز جهاني دريانوردي گفت: بخش دريايي كشور، بازار جهاني بزرگي است كه بايد از ظرفيت آن استفاده شود. وزير راه و شهرسازي گفت: ‌اخيرا كشور چين اجراي دو پروژه بزرگ را آغاز كرد؛ اولين پروژه احداث راه ابريشم جديد و دسترسي به آب‌هاي گرم خليج فارس و درياي عمان است كه عمده‌ترين شاخه‌هاي اين كريدور از ايران عبور مي‌كند. وزير راه و شهرسازي ادامه داد: كشور هندوستان نيز چندين سال است تلاش مي‌كند از طريق چابهار به آسياي ميانه متصل شود. وي تاكيد كرد: كشورهاي هند و چين توجه خاصي به كريدور ابريشم دارند، بنابراين تيزهوشي و نگاه ما به منطقه و داشتن راهكار استراتژيك امري ضروري است. وي به لزوم توسعه سواحل مكران اشاره كرد و ادامه داد: اين موضوع محلي و منطقه‌اي نيست بلكه اتفاقي در سطح قدرت منطقه‌اي جهاني است.

 

مزدوجين سال‌هاي 92 و 93 تا پايان آذر وام ازدواج مي‌گيرند|مديركل اعتبارات بانك مركزي از تعيين تكليف متقاضيان وام ازدواج سال‌هاي 1392 و 1393 خبر داد. سيدعلي اصغر ميرمحمد صادقي با اشاره به جلسات بانك مركزي با اعضاي هيات مديره بانك‌ها براي تعيين تكليف وام ازدواج گفت: متقاضيان وام ازدواج كه در سال 1392 ثبت نام كرده‌اند تا 10 مهر امسال و متقاضيان وام ازدواج كه در سال 1393 ثبت نام كرده‌اند تا پايان آذرماه سال جاري تسهيلات ازدواج مي‌گيرند. ميرمحمد صادقي با اشاره به اينكه تا آذرماه امسال ديگر نبايد متقاضي وام ازدواج قبل از سال 1394 در سامانه باقي مانده باشد، افزود: اگر متقاضي اعتراض دارد كه تسهيلات خود را دريافت نكرده به شرط اينكه به شعب بانك‌هاي منتخب مراجعه كرده و مدارك او نيز كامل باشد مي‌تواند درخواست خود را براي بررسي به بخش اعتباري يا نظارت بانك مركزي ارسال كند.

 

نگراني از جبران كسري بودجه از محل اعتبارات عمراني|رييس اتاق تهران با تاكپيد بر اينكه بودجه ۹۵ انقباضي‌تر از بودجه ۹۴ است، از اقدام دولت براي جبران كسري بودجه از محل اعتبارات عمراني ابراز نگراني كرد. مسعود خوانساري با تاكيد بر اينكه سال ۹۵ هم سال سخت اقتصاد ايران خواهد بود به مهر گفت: براساس سياست‌هايي كه دولت اعلام كرده، به نظر مي‌رسد بودجه سال ۹۵ نسبت به بودجه ۹۴ انقباضي‌تر است و اگر به قيمت‌هاي ثابت آن را محاسبه كنيم، بودجه حتي كاهش زيادي هم دارد و به نسبت قيمت جاري، بودجه سال بعد انقباضي‌تر است. رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران افزود: به طور قطع، بودجه سال آتي با مشخصه‌هايي كه دارد، مشكلات بيشتري را براي پروژه‌هاي عمراني و كارهاي جاري اقتصاد ايران ايجاد خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون