• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3377 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ آبان

عضو ارشد حزب موتلفه:

با پايداري و ايثارگران عهدنامه پنج ماده‌اي امضا كرده ايم

اسدالله بادامچيان، سياستمدار 74 ساله و پر سابقه حزب موتلفه درباره جلسات مستمر اين حزب با پايداري‌ها گفته اين جلسات فرصتي است كه احتمال وحدت‌شكني در جريان اصولگرايي را پايين مي‌آورد. چكيده گفت‌وگوي خبرآنلاين با اين عضو ارشد حزب موتلفه اسلامي به شرح زير است:

‌ اگر با جمعيت ايثارگران يا جبهه پايداري جلسه داشتيم، در عين حال با بقيه هم صحبت داشتيم، با بقيه هم در حال ائتلاف هستيم و اعتقاد ما بر شوراي هماهنگي اصولگرايان است. لكن مذاكرات ما با اين تشكل‌ها بود. بعضي‌ها هم گفتند موتلفه مي‌خواهد فقط با اين دو تشكل همراه باشد كه البته صحيح نبود، بلكه استراتژي ما اتحاد همه اصولگرايان با سلايق مختلف است.

‌ ما در انتخابات مي‌خواهيم مجلس دهم چه مجلسي باشد؟ مجلس تيپ ما باشد؟ نه! مجلسي باشد كه براي انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي و ولي امر مسلمين و براي ملت ما راهگشا باشد.

‌ با اين دو تشكل (جبهه پايداري و جمعيت ايثارگران) هم يك عهدنامه پنج ماده‌اي امضا كرديم كه هيچ‌گونه سهم‌خواهي بين ما نباشد.

‌ در پنج بند توافق شده بين سه حزب آمده كه ارزش‌هاي انقلاب را حفظ كنيم و هيچ تشكلي سهم‌خواهي نكند، لذا هر سه تشكل صراحتا گفتند كه ما اگر مجلس ارزشگرايي كه مورد قبول همه باشد و اكثريت آن در اختيار ارزشگرايان باشد، ولو يك نفر از تشكل‌هاي رهپويان، ايثارگرايان يا پايداري و موتلفه نباشد را به هر مجلسي ترجيح مي‌دهيم.

‌ ما در محضر روحانيت كارهاي خودمان را انجام داديم و اميدواريم به زودي شوراي هماهنگي اصولگرايان شكل بگيرد.

‌ اين كار موتلفه (عهدنامه با پايداري و ايثارگران)، گامي در جهت وحدت است. البته بعضي از تشكل‌ها در همين جمع اصولگرايي هستند كه به‌شدت با پايداري مخالفند.

‌ برخي دوستان مي‌گويند شما چرا مي‌رويد سراغ پايداري؟ خب مگر نه اين است كه پايداري مي‌گويد من جزيي از اصولگرايانم؟ يا مي‌گويند چرا مي‌رويد سراغ ايثارگران؟ خب مگر جز اين است؟ اينها مي‌گويند چرا سراغ گروه‌هاي ديگر و ظرفيت‌هاي ديگر مي‌رويد؟ برخي از اينها معتقدند با دكتر لاريجاني كه بالاخره صاحب نفوذ است و در مجلس فراكسيون دارد، نبايد همراهي كرد اما ما اين را قبول نداريم. ما معتقديم كه بايد هم با آقاي دكتر لاريجاني، هم با دكتر قاليباف، هم با ايثارگران و هم با پايداري در انتخابات در يك ائتلاف قرار بگيريم.

‌ با علي لاريجاني براي انتخابات صحبت كرديم. يك هيات از موتلفه فرستاديم، اما خبرش را بيرون نداديم.

‌ ما كه نمي‌توانيم براي مردم قيم باشيم. ما خودمان را به مردم عرضه مي‌داريم و به مردم مي‌گوييم كه شما بگوييد مشكلات كشور را امروز چه كساني حل كنند.

‌ ما مي‌خواهيم همه اصولگرايان در شوراي هماهنگي اصولگرايان به جاي سهم خواهي، با يك ليست به ميدان بيايند تا يك مجلس كارآمد و مجلسي در خط ولايت راه بيفتد.

‌ مگر زماني به مجاهدين خلق نزديك شديم و بنابر نظر روحانيت محترم، سابقه نداشتيم؟

‌ نبايد نظر كسي بر كسي تحميل شود. تلاش ما اين است كه به وحدت برسيم. اينها هم بزرگان و فقها هستند. اگر گفته شد اصل وحدت است، آنها هم رعايت مي‌كنند.

‌ هنوز هم به اصلاح‌طلب‌ها نامه مي‌دهيم اما خيلي علني نيست چون جامعه مثل قبل نيست. به اضافه اينكه آن دوستان مايل نيستند و راه‌شان را جدا كرده‌اند.

‌ در اين انتخابات اضلاع كارآمد نيست و شوراي هماهنگي اصولگرايان محور است.

‌ از طرف اصولگرايان خيلي به آقاي عسگراولادي تندي كردند. آنها هم كار خوبي نكردند هرچند ممكن است با نيت خالص اين كار را انجام داده باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون