• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3377 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ آبان

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز:

لاريجاني زير چتر جامعتين عمل خواهد كرد

غلامرضا مصباحي‌مقدم، سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در جديد‌ترين اظهارات خود اعلام كرده كه اصولگرايان نگراني‌اي براي انتخابات مجلس و خبرگان ندارند. اين مقام ارشد جامعه روحانيت مبارز خبر از تقسيم كار جامعتين براي انتخابات اسفندماه داد و گفت: جامعه روحانيت محوريت انتخابات مجلس و جامعه مدرسين محوريت انتخابات خبرگان را خواهند داشت و هر يك براي اين دو انتخابات ليستي ارايه خواهند داد كه به گفته مصباحي مقدم ليست جامعه مدرسين حوزه عليمه قم از فراگيري برخوردار است و مردم به آن اعتماد خواهند كرد؛ لذا اصولگرايان هيچ نگراني براي انتخابات خبرگان رهبري ندارند. چكيده اظهارات مصباحي مقدم به شرح زير است:

بحث و گفت‌وگوهاي زيادي در مورد چگونگي مديريت انتخابات در ائتلاف اصولگرايان شده و حاصل نهايي اين كار اين است كه جامعه روحانيت مبارز محور اصلي انتخابات مجلس شود و جامعه مدرسين نيز محور اصلي انتخابات خبرگان.

طرح شوراي هماهنگي اصولگرايان تهيه شده، اما تركيبش هنوز نهايي نشده است، ان‌شاءالله شوراي هماهنگي شكل مي‌گيرد. طرحش تهيه شده، اما تركيبش هنوز نهايي نشده است. تعدادي از اعضاي شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز عضو آن هستند و بقيه از نمايندگان احزاب اصولگرا. البته ما شايد بدانيم چه كساني از ناحيه احزاب به نمايندگي مي‌آيند، اما چون اشخاص هنوز معلوم نيست و مصوب نشده، نمي‌توانم آن را اعلام كنم.

لاريجاني زير چتر جامعتين عمل خواهد كرد و از اين چارچوب خارج نمي‌شود. آخرين صحبت‌هايي كه با لاريجاني داشتيم، حكايت از آن دارد كه وي به محوريت جامعتين وفادار است و معتقد است كه بايد همه گروه‌هاي اصولگرا تحت اين چتر كار خود را انجام دهند.

شرايط انتخابات به گونه‌اي است كه بيش از گذشته گروه‌ها و افراد اصولگرا را به وحدت سوق مي‌دهد، چرا كه حتما يك رقابت جدي ميان جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب خواهد بود و با هرگونه تفرقه و تشتت بايد پيشاپيش شكست را پيش‌بيني كنيم.

آقاي ناطق نوري وارد انتخابات نمي‌شوند. اصلاح‌طلبان آرزوهاي خود را مطرح مي‌كنند كه براي‌شان فضاي مثبتي فراهم شود. آقاي ناطق‌نوري قاطعانه وارد انتخابات نمي‌شود و زير پوشش اصلاح‌طلبان نمي‌رود.

در انتخابات خبرگان بيش از آنچه بخواهد جناح و گروهي موثر واقع شوند، به صورت تاريخي اين جامعتين هستند كه توانسته‌اند اثرگذار باشند و الان هم اين هماهنگي به قوت خود وجود دارد.

در انتخابات خبرگان به صورت تاريخي همواره جامعتين تاثيرگذار بوده‌اند. هيچ نگراني از ليست‌هاي ديگر در انتخابات خبرگان نداريم. ليست جامعتين از فراگيري برخوردار است.

ما تصور مي‌كنيم شخصيت‌هايي كه در ليست جامعتين گنجانده مي‌شوند، مردم از شناخت بيشتري نسبت به آنان برخوردار هستند و مردم اعتماد بيشتري به آن ليست خواهند كرد و از اين جهت ما مشكلي نداريم كه ليست‌هاي ديگري هم به ميدان رقابت بيايند.

با دقت‌هايي كه وزارت كشور و دولت محترم خواهند داشت در بررسي صلاحيت‌ها و نهايتا با قوت و قدرت شوراي نگهبان علاوه بر آن چشمان بيدار و هوشيار ملت ايران كه با راي آنان، كارها نهايي مي‌شود؛ اين اتفاقي كه امريكايي‌ها پيش‌بيني مي‌كنند كه ورق برگردد و تحولاتي در درون ايران بر اثر برجام چه كوتاه‌مدت و چه بلندمدت رخ دهد، چيزي جز خواب و خيال نخواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون