• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3377 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ آبان

استقلال در مهم‌ترين بازي هفته در اصفهان سپاهان را با سه گل شكست داد

پاداش جوانگرايي

گروه ورزش| برد قاطعانه شاگردان پرويز مظلومي در خانه مدافع عنوان قهرماني آن هم به فاصله چهار روز مانده به داربي حساس پايتخت، آرامش را پس از دو هفته عدم نتيجه‌گيري به اردوي استقلالي‌ها بازگرداند. بعد از دو مساوي نا اميد‌كننده مقابل تيم‌هاي راه‌آهن و سياه‌جامگان مشهد، آبي‌پوشان تهراني به لطف عدم نتيجه‌گيري ساير رقبا توانستند همچنان صدرنشين ليگ برتر باشند. با اين وجود عملكرد بد تيم در دو بازي اخير نگراني‌هاي زيادي را براي هواداران در آستانه بازي حساس اين تيم مقابل سپاهان به اوج خود رسانده بود وشايد خيلي‌ها فكر مي‌كردند باز هم اين تيم نتواند مثل سه فصل گذشته زردپوشان مدعي را در خانه‌شان شكست بدهد. با اين وجود ديروز روز استقلال بود و اين تيم توانست با ارايه يك بازي حساب شده و استفاده از اشتباهات پرتعداد و وحشتناك بازيكنان سپاهان يك شكست سنگين را به تيم حسين فركي تحميل كند؛ تيمي كه بعد از جدايي احسان حاج‌صفي و ترانسفر شدن اين بازيكن به بوندس‌ليگا دو آلمان، اصلا حال و روز خوبي در ليگ برتر ندارد و اتفاقا بر خلاف سال‌هاي گذشته‌ هم با كلي حاشيه روبه‌رو است. حاشيه‌هايي كه از عدم صدور ‌آي‌تي‌سي بازيكنان برزيلي سپاهان به خاطر تخلف در ثبت قرارداد‌ها آغاز و با قهر محرم نويدكيا همراه شد. پس از آن هم جدايي احسان حاج صفي مشكلات مدافع عنوان قهرماني را به اوج خود رساند و باعث شد اين تيم از روند رو به رشد خود فاصله بگيرد. با وجود اينكه شرايط در اردوي استقلال هم بهتر از حريف پرآوازه نبود، اما تيم پرويز مظلومي توانست با سه گل سپاهان را شكست دهد. حالا پرويز مظلومي با پيروزي سه بر صفر تيمش مقابل سپاهان آن هم در اصفهان به همه منتقدانش ثابت كرد كه تيمش توانايي شكست دادن هر تيمي را دارد و در شرايط كنوني بهترين شرايط را نسبت به ساير تيم‌هاي حاضر در ليگ دارد و مدعي اول كسب عنوان قهرماني است.

 

حسين فركي هم بر خلاف همتاي خود در استقلال، روزهاي بسيار بدي را در اصفهان پشت سر مي‌گذارد. تيم او به دلايلي كه ذكر شد برخلاف توقعات اصلا خوب بازي نمي‌كند. از همه بدتر اينكه رابطه او با هواداران سپاهان هم به‌شدت شكرآب شده و بارها و بارها در طول اين فصل شعار «حيا‌ كن، رها كن» را از سكوهاي فولادشهر شنيده است. حتي بعد از بازي‌هايي كه تيمش با پيروزي به رختكن رفته است. با اين وجود شكست سه بر صفر مقابل استقلال باعث شد هواداران سپاهان روز گذشته تندترين شعارها را عليه سرمربي تيم خود سر بدهند و خواهان جدايي فركي از باشگاه شوند. هر چند باشگاه سپاهان و بازيكنان از بهترين مربي دو سال اخير فوتبال ايران حمايت كنند، اما بدون ترديد ادامه اين فشارها از سوي هواداران روي فركي، تاثير منفي روي عملكرد تيم خواهد گذاشت و باعث برهم خوردن آرامش و روحيه سپاهاني‌ها خواهد شد. تيم حسين فركي در بازي روز گذشته مقابل استقلال اصلا خوب نبود و حتي نتوانست‌ از امتياز ميزباني به خوبي استفاده كند و موقعيت‌هاي گل پرتعدادي روي دروازه‌ حريف داشته باشد. از طرفي ضريب اشتباهات فردي شاگردان فركي در بازي مقابل استقلال به قدري بالا بود كه فرصت‌هاي متعدد گلزني را به آبي‌پوشان داد و زمينه‌ساز شكست سنگين سه بر صفر شد. نخستين اشتباه مرگبار را هم شهاب گردان در دقيقه ششم بازي در دفع توپ انجام داد. او براي اينكه ضد حمله استقلال را دفع كند، از محوطه 18 قدم خارج شد تا پاس بلند ارسالي مدافعان استقلال را قبل از رسيدن به مهاجم اين تيم دفع كند، اما ضربه سر او درست مقابل پاي فرشيد اسماعيلي جوان افتاد و اين ستاره جوان توانست از فاصله 37 متري دروازه‌ سپاهان را باز كند و استقلال را به گل اول برساند. اسماعيلي، سورپرايز ويژه مظلومي براي بازي با سپاهان بود. سرمربي استقلال به جاي خسرو حيدري مصدوم، اسماعيلي را به زمين فرستاد و برهاني و كرار را از ليست خارج كرد. هافبك 21 ساله استقلال، فقط شش دقيقه فرصت لازم داشت تا با يك ضربه چيپ هوشمندانه گل اول بازي را به نام خودش ثبت كند. اسماعيلي در ساير دقايق بازي هم با تكنيك و سرعت بالا، حسابي مدافعان كند سپاهان را آزار داد. اگر استقلالي‌ها در زدن ضربات نهايي بيشتر دقت مي‌كردند، مي‌توانستند نيمه اول با اختلاف بيش از يك گل به رختكن بروند. مظلومي كه اين فصل فقط دقايق كوتاهي مقابل سياه جامگان به اسماعيلي بازي داده بود، ديروز ريسك كرد و به بهترين شكل ممكن، پاداش شجاعتش را گرفت. گفتني است جابر انصاري و بهنام برزاي هم دو گل ديگر استقلال را در دقايق 53 و 77 در اين مسابقه به ثمر رساندند.

 

«براي مساوي به ميدان نيامده بوديم». مظلومي با اين جمله صحبت‌هايش را در كنفرانس خبري بعد از بازي آغاز كرد و گفت: «يك امتياز به درد استقلال نمي‌خورد و به دنبال سه امتياز بازي بوديم. سپاهان خيلي خوب بازي كرد و ما نگذاشتيم آنها از موقعيت‌هاي‌شان استفاده كنند. خيلي زود به گل رسيديم و اين باعث شد تا بازيكنان ما عقب‌نشيني كنند. اين خواسته ما نبود كه بازيكنان به عقب بيايند تا فشار روي دروازه ايجاد شود. در نيمه دوم با تغييراتي كه ايجاد كرديم، مي‌دانستيم كه سپاهان يكپارچه حمله مي‌شود. پس بايد از روزنه‌هاي دفاعي آنها استفاده مي‌كرديم. بازيكنانم خيلي خوب اين كار را كردند. ما مي‌توانستيم گل‌هاي بيشتري هم به ثمر برسانيم. من فقط به عنوان يك مربي يك گله دارم. اين شايسته نيست كه يك مربي كه يك تيم را قهرمان كرده است، اين طور با او برخورد شود. به هر حال شرايطي در فوتبال پيش مي‌آيد و ما بايد تحمل كنيم. حسين فركي لياقتش بيشتر از اين‌ها است و براي اين فوتبال و سپاهان زحمات زيادي كشيده است.»مظلومي در پايان تاكيد كرد: «ما تا الان به سپاهان فكر مي‌كرديم ولي از اين لحظه بايد به داربي فكر كنيم. بايد تلاش كنيم تا خودمان را براي اين بازي آماده كنيم. من هيچ‌وقت از داربي نترسيده‌ام و الان هم شك نكنيد براي بردن به ميدان مي‌رويم؛ به اين برد هم در روز جمعه خواهيم رسيد.»

 

«در ديداري كه مي‌توانستيم برنده باشيم، با اختلاف سه گل بازي را واگذار كرديم و بايد بگويم خودمان پيروزي را تقديم اين تيم كرديم.» فركي غمگين و ناراحت با اين مقدمه صحبت‌هايش را در كنفرانس خبري آغاز كرد و گفت: «ما آماده پيروزي خانگي بوديم و براي اينكه به اين هدف برسيم، نيمه اول بازي را خيلي خوب و با انگيزه آغاز كرديم اما اشتباهي كه مرتكب شديم، آن هم مقابل تيم بزرگ استقلال، باعث شد در 45 دقيقه اول نتوانيم اشتباه را جبران كنيم. مي‌خواهم از ضرب‌المثلي استفاده كنم كه شايد شايسته نباشد اما آدم يك سوزن به خودش بزند و جوالدوز به ديگران. وقتي پيروز مي‌شويم همه هستند ولي وقتي مي‌بازيم فقط يك نفر مقصر است. آنهايي كه بازي سپاهان را دنبال مي‌كنند بايد شرايط را در نظر بگيرند و يك عده توقع جوانگرايي دارند و يك عده توقع قهرماني دارند. امروز هم مقابل استقلال بازي بدي انجام نداديم و توان گلزني فعلا نداريم و در آينده اميدوارم بتوانيم عملكرد خوبي داشته باشيم. ما در پنج بازي فقط يك گل زده‌ايم و اين يعني ضعف در گلزني كه خودمان آن را قبول داريم. اما براي رهايي از اين مشكلات بايد همه كمك كنيم تا تيم به روزهاي اوج خودش بازگردد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون