• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3418 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۸ آذر

اگرهاي انتخاباتي

نصرت‌الله تاجيك

اگر دل‌مان براي نظام و كشور مي‌سوزد كه مي‌سوزد! اگر شرايط حساس كشور، منطقه و جهان را درك مي‌كنيم كه چه اوضاع خطرناكي است كه يك جرقه كافي است بشكه باروت را منفجر كند. اگر علاقه‌مند به تحقق مشاركت حداكثري در زمينه نامزد شدن و راي دادن به نامزدهاي انتخاباتي براي كاهش تهديدات امنيت ملي هستيم. اگر حاضريم حتي با وجود ترجيحات شخصي و سياسي‌مان زمينه را براي مشاركت حداكثري و انتخاباتي پرشور و قانونمند فراهم كنيم كه مجلسي متنوع از نيروهاي متخصص و مديران شايسته اين كشور شكل بگيرد تا با كمك قواي ديگر و فارغ از نگرش‌هاي گوناگون سياسي با وضع و تنقيح قوانين و اعمال نقش نظارتي مجلس و بها دادن به مديريت و سازمان امور در كشور از بي‌قوار‌گي مفرط جامعه جلوگيري و به آباداني و نوسازي سياسي اجتماعي كشور كمك كند. اگر اميد داريم خود شاهد انتخاباتي آزاد، رقابتي و حداكثري بر اساس نگرش حضرت امام (ره) از اسلام رحماني و سمحه و سهله بوده و فرزندان‌مان شاهد سرزميني توسعه يافته و آباد باشند فقط به يك عزم ملي نياز داريم كه اجازه داده نشود شرايط دو دولت گذشته تكرار شود. اگر نمي‌خواهيم بار ديگر ناكس و كساني پيدا شوند كه بر روي نظام و كشور اسيد بپاشند! و در حالي كه خطوط قرمز و زردشان كه شهره دست پاكي‌شان! گوش آدم و عالم را كر كرده بود يا فراري‌اند يا در زندان وطلبكار هم باشند! اگر نمي‌خواهيم سازمان و نظام برنامه‌ريزي كشور بار ديگر شخم بخورد و همچون شاه اسماعيل صفوي كيسه به دست صله پخش كنند! اگر نمي‌خواهيم اعتماد ملي بيش از اين سست و لطمه بخورد. اگر نمي‌خواهيم فاصله ملت و دولت بيش از اين شود. اگر نمي‌خواهيم انسجام ملي بيش از اين آسيب ببيند. اگر نمي‌خواهيم روند رو به فزوني آسيب‌هاي اجتماعي نظير بحران هويتي در ميان جوانان، طلاق، عدم اشتغال، اعتياد، فقر و نابساماني، نااميدي‌هاي اجتماعي همچنان مردم آسيب‌پذير و نسل آتي را تهديد كند. اگر نمي‌خواهيم بار ديگر با بهانه ترويج گفتمان انقلاب، مملكت را منزوي كرده و در تنگنا قرار دهند و در صحنه بين‌المللي از سكه و اعتبار بيندازند. اگر براي تشويق قانونمند كليه آحاد ملت براي مشاركت حداكثري و افزايش قدرت ملي احترام قايليم، با سعه صدر برخورد كرده و پرونده‌سازي نمي‌كنيم. اگر نمي‌خواهيم حركت قطار توسعه به جاي قطار بي‌ترمز و بي‌فرمان هسته‌اي دولت مهرورز محافظه‌كاران بيش از اين به تاخير بيفتد. اگر...
و اگر مي‌خواهيم اگرهاي بالا بار ديگر وقوع نيابند و مردم اميدوارانه، شاداب و تلاشگر به دنبال افزايش توليد و ثروت ملي بروند. اگر روح و روان، رفاه، شادي و تفريح مردم براي‌مان مهم است كه مردمي سالم، غيرتمند، بلندپرواز، آينده‌نگر، اميدوار، بلندطبع و نيك‌نفس داشته باشيم. اگر مي‌خواهيم نظام اداري كشور را سامان بدهيم و فساد را قبل از آنكه نظام را از پاي درآورد، ريشه‌كن كنيم. فقط كافي است همه نيروها و افراد دلسوز و دست‌اندركار كشور، با سعه صدر زمينه يك انتخابات رقابتي، شفاف، قانونمند و غيرسليقه‌اي را فراهم كنند تا مجلسي نخبه‌گرا با كميسيون‌هايي فهيم، كارآ و متخصص شكل بگيرد.
پاسخگويي به نيازهاي مادي و معنوي مردم كشور از اصلي‌ترين وظايف دولت‌هاست و اين امر متحقق نمي‌شود مگر به وسيله حضور افراد با تجربه و نخبگان كارآزموده، ملي و ميهن دوست و توسعه‌گرا در قواي سه‌گانه. هم‌اكنون كه در آستانه ثبت نام نامزدهاي انتخاباتي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي قرار داريم با يك نگاه فراگير، حكومتي و توسعه‌اي به مشكلات داخلي و خارجي كشور و دلايل ايجاد آنها بايد مجلس دهم را به صورت امري ويژه و سرنوشت ساز تلقي كنيم. تا نتيجه انتخابات در اسفندماه ١٣٩٤راهيابي نمايندگاني شايسته، كاردان، دست‌پاك، چشم و دل سير، اصيل، آگاه به مشكلات حوزه تخصصي خود، توجه به مسائل داخلي و خارجي، مستقل، شجاع و توانمند كه عصاره فضايل ملت ايران به مجلس شوراي اسلامي باشد.
متاسفانه مجلس در دو دوره گذشته نتوانست جايگاه واقعي خود را حفظ كند. شرايط حساس كنوني ايجاب مي‌كند براي استفاده بهينه از تجربيات اندوخته مديران و نيروهاي كاركشته اجرايي كليه كساني كه داراي ظرفيت و شرايط مشاركت در اين حماسه ملي هستند با ثبت نام به عنوان نامزد انتخاباتي از هر حوزه‌اي كه امكان آن وجود دارد هم باعث افزايش مشاركت مردم در انتخابات شوند و هم شرايطي فراهم كنند كه با ورود خود به مجلس قانونگذاري با فهمي كه از فعاليت‌هاي اجرايي دارند به تقويت فعاليت‌هاي تقنيني و نظارتي مجلس و حل مشكلات كشور پرداخته و در نهايت كمك شود تا از اين طريق مردم راضي، حكومت بيمه و ان‌شاءالله دولت سربلند در اجراي انتخاباتي بي‌هزينه سياسي و بدون حاشيه و كم‌حرف و نقل شود. هزينه‌اي كه دولت مهروز محافظه‌كاران بر دوش مملكت گذاشت تا سال‌ها بر گرده مردم و مملكت سنگيني مي‌كند. و هم‌اكنون هوش و درايت ايراني بايد نشان دهد كه اگرچه برجام وزنه از پاي سياست خارجي ايران باز كرد اما فكر و انديشه‌اي كه طراح مسير پرسنگلاخ داخلي و خارجي آن بود كه به بعضي جنبه‌هاي آن قبلا اشاره كرده و بعدا نيز مي‌نويسم، آغاز راهي درست براي حركت عاقلانه و معتدل در  سياست و حكومت در ايران است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون