• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3442 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۷ دي

ويژه

امضاي قرارداد سنديكايي بين بانك‌هاي ملت، سپه و پارسيان
 بانك‌هاي ملت، سپه و پارسيان با هدف تامين مالي تكميلي فازهاي ۱۱ تا ۲۴ پارس جنوبي و خط لوله سراسري ۶، ۹ و ۱۱ انتقال گاز، قرارداد سنديكايي امضا كردند. به گزارش روابط عمومي بانك ملت، اين قرارداد سنديكايي با عامليت بانك ملت به مبلغ 5/1 ميليارد دلار و با مشاركت بانك سپه به مبلغ 5/1 ميليارد دلار و بانك پارسيان به مبلغ يك ميليارد دلار از محل منابع صندوق توسعه ملي به امضاي مديران عامل هر سه بانك رسيد. علي رستگار، مديرعامل بانك ملت در مراسم امضاي اين قرارداد با بيان اين نكته كه اين ابرپروژه ۳۰ ميليارد دلار منابع مالي نياز دارد، اظهار داشت: ۱۰ ميليارد دلار از اين ميزان، قرار است از محل تسهيلات بانكي تامين شود كه در فاز نخست چهار ميليارد دلار با عامليت بانك ملت و مشاركت بانك‌هاي سپه و پارسيان از محل منابع صندوق توسعه ملي تامين خواهد شد. وي محل اجراي طرح تكميل فازهاي پارس جنوبي را، عسلويه در استان بوشهر و خط لوله سراسري انتقال گاز را در سراسر كشور ذكر كرد و افزود: كارفرماي اين طرح شركت ملي نفت ايران است كه شركت توسعه نفت و گاز صباي كنگان با قرارداد بيع متقابل، اجراي آن را بر عهده خواهد داشت.

بهره‌برداري از CDN در حال حاضر امكان‌پذير نيست
با بهره‌برداري CDN به دليل خاصيت سرويس دهي براساس منطقه جغرافيايي، سرعت ارسال اطلاعات به بازديدكنندگان سايت افزايش يافته و زمان بارگذاري صفحات تا حد زيادي كاهش مي‌يابد. شهاب وهاب‌زاده، معاون فني شركت آسياتك با اشاره به اينكه آسياتك در حال حاضر 70 گيگابيت برثانيه در اوج مصرف تحويل شركت زيرساخت مي‌دهد، گفت: محتوايي كه در داخل كشور‌ها شده است بيش از 30 درصد كل ترافيك داخلي است. وي با اشاره به آمار سال 2015 كمپاني داين اظهار كرد: براساس اين آمار حدود 65 درصد ترافيك ايراني و فارسي زبان داخل كشور عرضه مي‌شود و ايران رتبه اول ميدل ايست در اين حوزه را توانسته بخود اختصاص دهد و مهم‌تر از آن اينكه عمده اين محتوا را آسياتك ميزباني مي‌كند. وي با بيان اينكه CDN وظيفه رساندن و توزيع محتوا و اطلاعات به سرور بازديدكننده سايت را بر عهده دارد، گفت: در حال حاضر امكان استفاده از CDN‌هاي خارجي مانند گوگل، آكاماي و... در داخل كشور وجود ندارد و بنابراين بخشي از ترافيك كاربران به سمت خارج از كشور هدايت مي‌شود.

پروژه‌هاي شهرداري اصفهان جذاب است
سرمايه‌گذار سوييسي در ايران گفت: پروژه‌هاي معرفي شده در پنل گردشگري همايش تخصصي فرصت‌هاي گردشگري در شهر خلاق اصفهان براي سرمايه‌گذاران جذاب است. به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌اي شهرداري اصفهان، اندروس شوايسر در حاشيه پنل گردشگري نخستين روز همايش بين‌المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در شهر خلاق اصفهان اظهار داشت: از سال 2009 در شهرهاي مختلف ايران و در بخش‌هاي مختلف سرمايه‌گذاري كرده‌ام. وي با اشاره به ظرفيت‌هاي بالاي موجود در اصفهان در خصوص سرمايه‌گذاري ابراز داشت: با حضور در اين همايش با بسياري از فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در اصفهان آشنا شدم. اين سرمايه‌گذار سوييسي تاكيد كرد: پروژه‌هاي معرفي شده در پنل گردشگري همايش تخصصي فرصت‌هاي گردشگري در شهر خلاق اصفهان براي سرمايه‌گذاران جذاب است.

ساخت پروژه‌اي ويژه براي الگوسازي بهينه مصرف انرژي در كشور
پروژه ايراني «مگا پارس» نامزد دريافت جايزه نوبل انرژي شد
مراسم اختتاميه جايزه جهاني انرژي به عنوان بزرگ‌ترين رويداد بين‌المللي فرهنگي، اجتماعي و زيست محيطي در دوران پساتحريم با معرفي پروژه مگا پارس به عنوان نامزد دريافت جايزه از بنياد جهاني انرژي، 29 دي ماه سال جاري درمحل برج ميلاد تهران برگزار مي‌شود. مديرعامل پروژه مگاپارس ضمن اعلام كانديدا شدن اين پروژه براي دريافت جايره نوبل جهاني انرژي، گفت: اجراي الگوي بهينه و مناسب مصرف انرژي از مهم‌ترين اهداف و شاخصه‌هايي است كه در ساخت پروژه مگاپارس لحاظ شده است. مهندس موسوي با اشاره به اينكه اين پروژه به عنوان يك پروژه اداري، اجتماعي و فرهنگي مطرح است، اظهار كرد: كاربري‌هاي اين پروژه در تصميم‌گيري با سهامداران در راستاي كاربري‌هاي اداري، تفريحي، اجتماعي و فرهنگي تعيين شده است و با توجه به اهميت مسائل زيست محيطي و به حداقل رساندن مصرف انرژي معيارها و استانداردهاي لازم با اين هدف در اين پروژه لحاظ شده است. وي با بيان اينكه از يك و نيم سال پيش، تيم ارزياب اروپايي به بررسي شاخص‌ها براي دريافت اين گواهينامه پرداخته‌اند، خاطرنشان كرد: جايزه نوبل انرژي در پنج رشته تخصصي با نمادهاي آب، آتش، هوا، خاك و توسعه اجتماعي تعريف شده و به پروژه‌هايي تعلق مي‌گيرد كه در بهره‌برداري از منابع طبيعي داراي وقت و ويژگي‌هاي خاص بوده و درواقع دوستدار طبيعت و محيط زيست هستند. وي عنوان كرد: بنياد جهاني انرژي 10 هزار پروژه را معرفي كرده كه به اذعان «نيومن»، مدير اين بنياد، مگاپارس از ويژگي‌هاي منحصر به فرد برخوردار است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون