• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3485 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند

روحاني با عارف به يزد رفت

فردي محكوم به اعدام شد، اما چه كساني از او حمايت كردند؟ عظمت كساني كه به مردم خدمت كرده‌اند، خاموش نمي‌شود

ادامه از صفحه اول
قدرداني اين نعمت هم اين است كه به مردم خدمت كنيم. رييس‌جمهور در ادامه تاكيد كرد: دولت آماده همكاري بيشتر با مجلس دهم است. مجلس دهم و دولت يازدهم در كنار هم براي حل مشكلات كشور بيش از گذشته تلاش مي‌كنند.
در دوران وفور هيچ اشتغالي درست نشد
رييس دولت تدبير و اميد در بخش ديگري از اظهارات خود با اشاره به ركود جهاني و كاهش قيمت نفت به
يك ششم خاطرنشان كرد: در طول يك سال‌و‌نيم گذشته تمام كشورهاي نفت‌خيز دچار مشكل شده‌اند. در همين ايام ارزش پول ملي روسيه 98 درصد، جمهوري آذربايجان
104 درصد، تركيه 31 درصد و تركمنستان 22 درصد و قزاقستان 88 درصد كاهش داشته است. وي در ادامه خطاب به كساني كه مي‌گويند دولت يازدهم چه كرده، گفت: بايد به اين آمار توجه شود. دولت يازدهم كشور را با نفت 25 دلاري اداره كرده و ارزش پول ملي و ثبات و آرامش بازار و روند كاهش تورم را حفظ كرده است. درست است كه مردم مشكلات فراواني دارند من همه اينها را قبول دارم اما به كساني كه انصاف را در انتخابات رعايت نكرده و با بوق‌هايي كه در اختيار داشتند بي‌انصافي كردند مي‌گويم در دوران وفور، قيمت نفت در سال‌هاي گذشته و مشخصا در سال 90 كه درآمدهاي نفتي 120 ميليارد دلار بود هيچ اشتغالي درست نشد. روحاني در ادامه با بيان اينكه قبول دارم كه كار فراواني براي اشتغال جوانان بايد انجام دهيم، افزود: اقتصاددانان، محققان، اساتيد و دانشجويان، آمار اشتغال پاييز 94 را با پاييز 92 مقايسه كنند. در فاصله اين دو سال تعداد شاغلان يك ميليون و 179 هزار نفر اضافه شده است. البته ما به اشتغال بيشتر و رونق اقتصادي نياز داريم و من به مردم قول مي‌دهم كه سال 95 سال رونق اقتصاد ايران خواهد بود.
 رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به كسري بودجه برخي كشورها نسبت به آمار توليد ناخالص داخلي‌شان گفت: عربستان 21 درصد، ونزوئلا 24 درصد، عراق 23 درصد، الجزاير 9/13 درصد، امارات 5/5 درصد وقطر 5/4 درصد با كاهش كسري مواجه شده‌اند. اين كشورها همه جزو صادر‌كنندگان بزرگ نفت هستند. در همين ايام ايران فقط با كاهش 9/2درصدي مواجه شده است. روحاني در بخش ديگري از اظهارات خود از اساتيد دانشگاه‌ها و افراد منصف جامعه خواست اين آمار را در شرايط سخت سال 94 به مردم توضيح دهند. وي همچنين تاكيد كرد: ما به اتحاد و وحدت، انسجام، همدلي و همزباني نياز داريم و بايد به سمت رونق اقتصادي و اشتغال و جذب سرمايه داخلي و خارجي حركت كنيم. رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وجود امنيت در كشورمان گفت: در اين انتخابات در سراسر كشور امنيت برقرار بود و ما بايد به اين امنيت افتخار كنيم و بايد از همه قهرمانان‌مان از سپاه، ارتش، بسيج، نيروي انتظامي و نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي تشكر كنيم كه اين امنيت و ثبات در سايه تلاش آنها و انسجام و وحدت ملي به دست آمد.
انتخابات و صندوق آرا،  موجب تقويت اميد ملت
و تضمين نظام است
رييس‌جمهور عصر دوشنبه نيز در ديدار علما، ايثارگران و برگزيدگان استان يزد حضور يافت و عزت و استقلال امروز ايران را مرهون فداكاري و ايثارگري شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده‌هاي آنان دانست و تاكيد كرد: ايثارگران اسوه‌هاي صبر، ايستادگي و مقاومت در ايران هستند و تلاش دولت، ارايه خدمات گسترده‌تر به خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران است. حسن روحاني تاكيد كرد: باوجود مشكلات گسترده اقتصادي ناشي از كاهش شديد درآمدهاي نفتي و در سايه صبر و استقامت مردم، كمك صاحب‌نظران و تلاش دولتمردان، توانستيم شرايط سخت سال 94 را مديريت كنيم و اين درحالي بود كه برخي اشاره مي‌كردند با اين كاهش درآمدها، دولت حتي قادر به پرداخت حقوق كارمندان و تامين بودجه‌هاي عمراني نيست. رييس‌جمهور با تاكيد بر ضرورت تقويت اميد در جامعه و ميان مردم اظهارداشت: در سالي كه گذشت توانستيم پرونده هسته‌اي را با موفقيت حل كنيم و امروز هيچ مسوول و صاحب‌نظري در دنيا نيست كه بگويد جمهوري اسلامي ايران در اين مذاكرات شكست خورده يا عزتش از بين رفته است. روحاني افزود: تيم سياسي مذاكرات توانست كار بزرگي را به انجام برساند و ملت ايران حقوق خود را بازستاند و شرايط را براي توسعه كشور آماده كند. رييس‌جمهور با بيان اينكه امروز شرايط براي رشد و توسعه در كشور فراهم شده است، افزود: بايد گام به گام براي انجام اقدامات بزرگ‌تر در كشور آماده شويم و توقع ما از صاحب‌نظران و برگزيدگان اين است كه با فكر، تلاش و سرمايه خود به صحنه آمده و به دولت در اين مسير كمك كنند. روحاني خاطرنشان كرد: دولت تجلي اراده مردم در صحنه است و زماني موفق خواهد بود كه مردم با اراده در عرصه‌هاي مختلف اداره كشور حضور پيدا كنند.
رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود ضمن قدرداني از ملت ايران براي حضور پرشور و با نشاط در انتخابات هفتم اسفند، انتخابات را موجب ايجاد نشاط عمومي در جامعه دانست و گفت: اگر انتخابات در نظام جمهوري اسلامي وجود نداشت نظام اسلامي تضمين نمي‌شد و اميد ملت دوام نمي‌يافت. روحاني انتخابات و صندوق راي را موجب تقويت اميد ملت و تضمين نظام دانست و خاطرنشان كرد: مردم با حضور در انتخابات احساس مي‌كنند كه مي‌توانند تغييرات دلخواه خود را در كشور اعمال كرده و نظرات‌شان را براي اداره كشور بيان كنند. روحاني اظهار داشت: در انتخابات هفتم اسفند، ملت ايران با حضور خود به دنيا اعلام كرد اگر مشكلي هم در كشور وجود دارد آن را با زبان قانون بيان خواهد كرد. شايد در بررسي صلاحيت‌ها و مراحل گوناگون انتخابات اشكالاتي وجود داشت اما باز هم هيچ كس اقدامي غيرقانوني انجام نداد و اين تدبير و قانونمند بودن مردم بسيار ارزشمند است. رييس‌جمهور از وزير امور خارجه به خاطر موفقيت برجام و از وزير كشور به خاطر برگزاري خوب انتخابات تقدير و تشكر كرد و گفت: بسياري از امور در كشور وجود دارد كه موجب سختي‌هاي فراواني براي دولت است اما اقدامات هنرمندانه و خوبي از طرف كارگزاران و مردم براي عبور از اين مشكلات انجام گرفته و امروز عقلانيت در كشور بيش از گذشته حاكم شده و اين بسيار ارزشمند است. روحاني با تاكيد بر اينكه بايد تحمل در جامعه افزايش پيدا كرده و آرا، افكار و نظرات گوناگون مطرح و محترم شناخته شوند، گفت: ما بايد در عين حالي كه در موضوعات مختلف نظرات گوناگون داريم با هم رقابت كرده و همديگر را تحمل كنيم و زماني كه انتخابات به پايان رسيد رقابت‌هاي انتخاباتي بايد پايان يافته و به فكر ساختن كشور باشيم. رييس‌جمهور با اشاره به اينكه امروز نياز به تقويت وحدت، انسجام، برادري و محبت براي پيشبرد امور در كشور داريم، گفت: همه بايد در عين حالي كه افكار مختلف را در كشور مي‌پذيريم در كنار هم باشيم و براي ساختن ايران خود را آماده كنيم.
زنجاني با   اجازه چه كسي توانست نفت بفروشد؟
حسن روحاني همچنين در جلسه توسعه ظرفيت‌هاي سرمايه‌گذاري استان يزد حضور يافت و با اشاره به اينكه تلاش براي رفع تحريم از جمله وعده‌هاي دولت به مردم بوده است، اظهار داشت: مشكل بزرگ تحريم را بر ما تحميل كردند و زماني كه چيزي بر ملتي تحميل مي‌شود امكان رقابت وجود ندارد از اين رو دولت يازدهم تمام تلاش خود را به‌كار گرفت تا قفل تحريم‌ها را شكسته و درها را براي فعاليت اقتصادي كارآفرينان بگشايد. رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: رفع تحريم‌ها كار بسيار دشواري بود چرا كه برخي كشورها و همچنين برخي افراد كه از آن سود مي‌بردند نمي‌خواستند تحريم‌ها لغو شود اما دولت به كمك مردم و با هدايت‌هاي مقام معظم رهبري توانست از اين راه دشوار عبور كند. روحاني افزود: دولت به تعهدي كه به مردم داده بود تا از همه توان خود براي دفاع از حقوق آنها استفاده كرده و راه را براي توسعه كشور بگشايد، استفاده خواهد كرد و گام به گام در اين مسير به پيش خواهيم رفت. روحاني با اشاره به اينكه از فضاي تحريم يك فرد توانست بيش از دو و نيم ميليارد دلار به دست بياورد، گفت: حالا مي‌گويند كه اين فرد محكوم به اعدام شده است، اما سوال مردم اين است كه بالاخره اين مقدار پول كجا رفته است؟ و چه كساني از وي حمايت كرده و اين فضا را ايجاد كردند تا بتواند چنين كاري را انجام دهد؟ رييس‌جمهور تاكيد كرد: خواست مردم اين است كه بفهمند اين فرد چگونه و با اجازه چه كسي توانست نفت بفروشد و اين همه پول الان كجا رفته است؟ و تا اين گونه مسائل روشن نشود، فساد در كشور از بين نمي‌رود. روحاني افزود: اگر مفسدي را پيدا كرديم بايد ريشه شكل‌گيري آن را پيدا كرده و آن را بخشكانيم چرا كه در جامعه‌اي كه فساد باشد نمي‌شود رونق ايجاد كرده و در فعاليت‌هاي اقتصادي با دنيا وارد رقابت شد، بايد با فساد در هر سطحي كه هست مبارزه كرد. رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه اكنون كه تحريم‌ها برداشته شده نظرات و حرف‌هاي جالبي از سوي برخي افراد مطرح مي‌شود، اظهار داشت: مي‌گويند حالا كه تحريم برداشته شده چرا فلان بنگاه خارجي وارد فعاليت و همكاري با ايران نمي‌شود؟ كه در پاسخ به اين‌گونه سخنان بايد گفت در روند مذاكرات، هدف اصلي اين بود كه منع دولتي در مسير تحريم‌ها برداشته شود و اين كار انجام شده است و اينان براي ترغيب فعاليت بنگاه‌هاي خارجي بايد جاذبه‌هاي خود را افزايش دهند. روحاني خاطرنشان كرد: حتي زماني كه مردم از خطوط هواپيمايي خارجي بليت مي‌خريدند كسي معترض نمي‌شد كه ارز از كشور خارج مي‌شود اما اكنون كه دولت اعلام مي‌كند به‌دنبال بازيابي جايگاه هوايي كشورمان در منطقه و رقابت با ايرلاين‌هاي خارجي است همان عده، نوع ديگري سخن مي‌گويند كه البته اين‌گونه سخنان هيچ اهميتي ندارد و بدون شك از همه اين موارد عبور خواهيم كرد و دولت بر عهدي كه به مردم داده وفادار خواهد ماند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون