• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3485 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند

رهبر معظم انقلاب اسلامي در حكمي حجت‌الاسلام رييسي را به توليت آستان قدس رضوي منصوب كردند

خدمت به زايران و مجاوران آن بارگاه مقدس به ويژه ضعفا و نيازمندان را از رئوس برنامه‌ها قرار دهيد

 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در حكمي حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رييسي را به توليت آستان قدس رضوي عليه‌السلام منصوب كردند. متن حكم رهبر انقلاب اسلامي به اين شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
جناب حجت‌الاسلام آقاي حاج سيد ابراهيم رييسي دامت بركاته
اكنون كه جناب حجت‌الاسلام و المسلمين آقاي طبسي رحمت‌الله عليه پس از سال‌ها تلاش مخلصانه و موفق در خدمتگزاري به بارگاه مبارك و منور حضرت علي‌بن موسي الرضا عليه آلاف التحيه و الثناء به سراي باقي شتافته و در جوار مضجع شريف آرميده‌اند، جنابعالي را كه خود نشأت‌يافته آن ديار پر بركت و برخوردار از صلاح و امانت و كارآزموده در مديريت‌هاي كلان مي‌باشيد، به توليت آن آستان نوراني و مقدس منصوب مي‌كنم و توجه آن جناب را به نكاتي معطوف   مي‌دارم:
۱- خدمتگزاري آستان قدس رضوي، افتخار معنوي بزرگ و زمينه بهره‌مندي از روحانيت آن خورشيد فروزان و تقرّب به ساحت ولايت آن مهر درخشان است. اين فرصت كم‌نظير را مغتنم بشماريد و همه توش و توان خود را مصروف آن سازيد و سرمايه‌هاي معنوي را كه بحمدالله از آن برخورداريد، در پرتو آن افزايش دهيد.
۲- خدمت به زايران آن بارگاه مقدس به ويژه ضعفاء و نيازمندان را از رئوس برنامه‌هاي خود قرار دهيد.
۳- خدمت به مجاوران و به ويژه مستمندان و مستضعفان وظيفه ديگري است كه شايسته است به آن اهتمام ورزيد.
۴- آستان قدس ظرفيت فرهنگي عظيمي است كه مي‌تواند در فضاي عمومي كشور و جهان‌اسلام اثرگذاري كند؛ شايسته است با كمك خبرگان فرهنگي، بيشترين بهره از اين ظرفيت كم‌نظير در ترويج معارف قرآني و مكتب اهل‌بيت عليهم‌السلام گرفته شود.
۵- مجموعه فضاها و بناهاي آستان قدس گنجينه منحصر به فردي از هنر معماري اسلامي و ظرايف و لطايف علمي و هنري پر مضمون ملت ايران است؛ نگهداري و نگهباني از اين موزه عظيم كه در زمان توليت فقيد به نزديك 10 برابر گذشته ارتقاء يافته از جمله وظايف بزرگ و شايسته توجه است.
۶- حفاظت از موقوفات و بهره‌گيري بهينه از آن در مصارف خود كه متولي فقيد بدان اهتمامي ويژه داشتند و به ويژه بهره‌مند ساختن تهيدستان نقاطي از كشور كه آن موقوفات در آن قرار دارند، بر حسب گنجايش وقفنامه‌ها نيز وظيفه بزرگ ديگري است.
۷- سامان بخشيدن به بنگاه‌هاي اقتصادي و خدماتي آستان قدس رضوي و انضباط قانوني آنها نيز بايد همواره مد نظر بوده از آن غفلت نشود.
بار ديگر جنابعالي را به استمداد از انوار مقدسه آن مضجع روحاني كه بي‌شك به توفيق در انجام اين وظايف كمك شاياني خواهد كرد و نيز به نكته‌هاي ۲ و ۳ توصيه مي‌كنم و رحمت و مغفرت و رضوان الهي را براي متولي فقيد سعيد كه در مديريت و پيشرفت اين دستگاه عظيم سعي وافر و خالص مبذول داشتند مسألت مي‌نمايم و توفيق جنابعالي و همه خدمتگزاران آن آستان رفيع را همراه با تشكر از زحمات آنان از خداوند متعال خواستارم.
والسلام عليكم و رحمت‌الله
سيد علي خامنه‌اي
۱۷/ اسفند ماه/ ۱۳۹۴

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون