• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3485 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند

سفير آلمان در ايران:

معاون صدراعظم آلمان به تهران مي‌آيد


گروه ديپلماسي| «معاون صدراعظم آلمان به تهران مي‌آيد»؛ اين خبري است كه سفير آلمان در تهران داده و گفته است كه وي در راس يك هيات آلماني به تهران سفر خواهد كرد و به احياي سنت مذاكرات در چارچوب كميسيون اقتصادي ايران و آلمان خواهد پرداخت. ميكاييل بارون فون اونگرن-اشترنبرگ درباره وضعيت روابط اقتصادي و تجاري ايران و آلمان در دوره پسابرجام گفت: آلمان و ايران يك سابقه موفق و طولاني مدت در همكاري‌هاي تجاري نزديك دارند. وي افزود: اين حقايق در كنار فرصت‌هاي برآمده از برجام و شرايط مالي و حقوقي جديد، يك موقعيت خوب براي سرمايه‌گذاري بيشتر و همكاري وسيع‌تر بين دو كشور فراهم آورد. مهم‌ترين محور سخنان سفير آلمان در ايران در گفت‌وگو با ايرنا به شرح زير است:
    ‌ در مدت چهار ماه، اشتاين ماير دو سفر به تهران داشته است. واقعيتي كه به وضوح نشان‌دهنده اهميتي است كه وي براي ايران و خاورميانه قائل است.
  ‌ پس از برجام 10 هيات عالي رتبه آلماني به ايران سفر كرده‌اند و در ماه‌هاي آتي هيات‌هاي ديگري به ايران خواهند آمد. تمركز بيشتر هيات‌ها بر موضوع روابط تجاري است.
  ‌ عنصر سياسي در ديدارهاي اخير مقامات ايراني و آلماني نقش برجسته‌اي ايفا كرد. درگيري‌هاي مداوم در سوريه و تيرگي روابط عربستان سعودي و ايران از جمله موضوعاتي بود كه در ديدار بين وزيران خارجه ايران و آلمان مطرح شد.
  ‌ برگزاري نشست مقدماتي كنفرانس مونيخ در ماه اكتبر گذشته در تهران مثال بسيار خوبي از فضاي جديد و فرصت‌هاي ايجاد شده به واسطه حل و فصل مساله هسته‌اي است. فرصت‌هاي جديدي كه اگر به درستي از آنها استفاده شود، مي‌توانند موجب ثبات و رفاه در منطقه خاورميانه شوند.
  ‌ قدرت‌هاي بزرگ منطقه‌اي مانند ايران مي‌توانند و بايد نقش مهمي در حل ديپلماتيك بحران سوريه ايفا كنند. به همين دليل اشتاين ماير، وزير خارجه بارها براي پيوستن ايران به مذاكرات سوريه در وين و ژنو درخواست داد.
  علاوه بر اخبار اخير درباره برقراري آتش بس، بايد قدم‌هاي بسيار بيشتري برداشته شود تا مردم سوريه نخستين بارقه اميد را ببينند. در چنين شرايطي تداوم حمايت ذينفعان منطقه‌اي مانند ايران و عربستان سعودي از تلاش‌هاي چندجانبه براي دستيابي به راه‌حلي براي اين مناقشه، اهميت دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون