• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3485 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند

قاليباف شهردار تهران:

گود ايران زمين با پل صدر ارتباطي ندارد


ايسنا| محمدباقر قاليباف طي سخناني در برنامه تلويزيوني پايش در پاسخ به سوالي درباره ساماندهي دستفروشان در شهر تهران، به بررسي ريشه‌هاي دستفروشي پرداخت و گفت: دستفروشي اشكال متفاوتي دارد و افراد اين كار را به وسيله خودرو، موتوسيكلت، چرخ دستي يا دستفروشي انجام مي‌دهند.
شهردار تهران با بيان اينكه « دستفروشي تبديل به يك شغل شده است»، گفت: گروهي هستند كه به خاطر نارسايي‌هاي اقتصاد ملي، ركود موجود در بازار، تورم بالا، ركود توام با تورم و... با معضلي روبه‌رو شده و ورشكسته مي‌شوند؛ اين افراد مي‌خواهند دوباره خود را بازسازي كنند كه به حمايت نياز دارند و بايد مورد حمايت قرار گيرند. شهردار تهران تصريح كرد: در كنار اين افرادي هستند كه مي‌خواهند از فرصت‌ها استفاده كرده و سودجويي كنند بدين معني كه آنها به دنبال فرار از ماليات هستند تا با هزينه كم، درآمد گزافي پيدا كنند. اين افراد در فرآيند توليد قرار ندارند و ممكن است كالاي قاچاق و بي‌كيفيت را ارايه كنند.
قاليباف تاكيد كرد: پيش از اين وقتي همشهريان به منطقه ۱۲ و خيابان ۱۵ خرداد مراجعه مي‌كردند شاهد بودند كه بيش از دو هزار نفر دستفروش در اين مسير حضور داشتند كه اين افراد به صورت باندي در اين مسير فعال بودند. به نحوي كه چهار موزاييك در اين زمين مشخص كرده بودند كه قيمت اين چهار موزاييك بين ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان بود. اين باند محل مورد نظر را در اختيار دستفروشان قرار مي‌داد و دستفروشان نيز هر كالايي را به فروش مي‌رساندند. در كنار آن دستفروشان در مسير راه افراد قرار مي‌گرفتند و حتي امنيت و اخلاق عمومي مورد تهديد قرار گرفته بود كه حتما بايد اين ناهنجاري را سامان مي‌داديم.
شهردار تهران يادآور شد: اين افراد با همكاري نيروي انتظامي و شهرداري تهران شناسايي شده‌‌اند به نحوي كه پس از اعلام فراخوان، اين افراد هويت و كالاي خود را ارايه كرده‌اند؛ در نهايت تنها در راسته خيابان ۱۵ خرداد مجموعا بيش از ۶۰۰ نفر از افراد مراجعه كرده و پس از تعيين ضوابط و مقررات، تنها ۳۰۰ نفر داراي صلاحيت عرضه كالا بودند. قاليباف با ذكر اينكه بر اساس قوانين و مقررات و اصل ۴۳ قانون اساسي انتخاب شغل آزاد است در قوانين بين‌المللي نيز شغل دستفروشي كه بتوانند در معابر فعاليت كنند، وجود دارد، گفت: بنده به عنوان شهردار تهران مسوول توليد شغل، حل معيشت و مشكلات اقتصاد نيستم چرا كه ما نيز خودمان آسيب‌ديده ضعف اقتصاد ملي در اقتصاد شهري هستيم اما بر اين باوريم كه بايد به شهروندان كمك كنيم. وي در پاسخ به سوال ديگري درباره زمين موسوم به پارك مادر نيز گفت: در آنجايي كه مي‌گويند پارك مادر است حتي يك درختي را نمي‌توانند پيدا كنند كه گنجشكي روي آن بنشيند!
شهردار تهران با رد هرگونه ارتباط و تهاتري ميان گودبرداري خيابان ايران زمين متعلق به بابك زنجاني و پروژه بزرگراه صدر، افزود: پيمانكاران اين پروژه مشخص هستند، سازنده بزرگراه طبقاتي صدر قرارگاه خاتم‌الانبيا بوده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون