• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3491 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۷ اسفند

از ستون فقرات فراكسيون اصولگرايان مجلس دهم رونمايي شد

راست سنتي مقهور پايداري

احزاب| درهاي اصولگرايي همچنان بر پاشنه پايداري و يكتا مي‌گردد.
اصولگرايان منتخب مجلس دهم دوشنبه شب در ساختمان مجلس مشروطه به ديدار آيت‌الله موحدي‌كرماني، دبيركل جامعه روحانيت رفتند تا برنامه‌هاي خود را براي مجلس آينده تنظيم كنند. بر اساس خبري كه روز گذشته مهر منتشر كرد در اين جلسه آيت‌الله موحدي‌كرماني و حجت‌الاسلام تقوي سخنراني كردند. پس از آن، كميته هفت نفره‌اي انتخاب شدند تا مسائل مربوط به اصولگرايان را در مجلس دهم بررسي كنند. اين كميته موظف به ساماندهي فراكسيون اصولگرايان در مجلس دهم، پيگيري وضعيت نامزدهاي اصولگرا در مرحله دوم انتخابات، نامزدهاي پيشنهادي اصولگرايان براي هيات رييسه و كميسيون‌هاي مجلس دهم شدند. اعضاي اين كميته هفت نفره عبارتند از: حميدرضا حاج بابايي، احمد سالك، سيد‌حسين نقوي‌حسيني، احمد اميرآبادي، محمدمهدي زاهدي، عبدالرضا مصري و اميرحسين قاضي‌زاده هاشمي.  تركيب كميته منتخب اصولگرايان 4+2+1 است. به اين شكل كه چهار نفر نزديك به جبهه پايداري شامل اميرآبادي، قاضي‌زاده هاشمي، حاجي‌بابايي و نقوي‌حسيني هستند. دو نفر از جبهه يكتا (حاميان و نزديكان احمدي‌نژاد) شامل عبدالرضا مصري و محمد مهدي زاهدي در كنار تنها نماينده راست سنتي يعني احمد سالك تركيب اين كميته را تشكيل مي‌دهند تا بار ديگر ثابت كنند اصولگرايان نمي‌خواهند از تمايل به سمت جريان پايداري دست بكشند و عنان سنتي‌ها را هم به دست اين گروه مي‌دهند.  روز گذشته سيدحسين نقوي‌حسيني در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست منتخبان اصولگراي مجلس دهم با آيت‌الله موحدي‌كرماني دبيركل جامعه روحانيت مبارز، اظهار داشت: اين نشست در روز دوشنبه ۲۴ اسفند ماه با حضور ۱۴۰ نفر از نمايندگان برگزار شد و برخي نامزدهاي اصولگراي راه‌‌يافته به دور دوم انتخابات نيز حضور داشتند. در ابتداي جلسه حضرت آيت‌الله موحدي‌كرماني، رياست شوراي ائتلاف اصولگرايان بر ضرورت وحدت و انسجام اصولگرايان در مجلس دهم و اهميت و سنگيني مسووليت نمايندگان تاكيد كردند؛ ايشان همچنين با اشاره به سوگندي كه نمايندگان مجلس طبق قانون اساسي در ابتداي فعاليت‌شان در مجلس قرائت مي‌كنند، محورهاي سوگند ياد شده را تبيين كردند.  سخنگوي كميته سياستگذاري فراكسيون اصولگرايان مجلس دهم ادامه داد: از جمله نكات مورد تاكيد آيت‌الله موحدي اين بود كه نمايندگان بايد تلاش كنند به اين قسم پايبند باشند و به همين جهت مسووليت‌شان سنگين خواهد بود؛ همچنين ايشان پيشنهاد دادند براي انسجام نمايندگان اصولگرا و برقراري رابطه آنها با شوراي مركزي ائتلاف اصولگرايان، يك كميته موقتي با انتخاب حاضران در جلسه تشكيل شود تا اين مناسبات را تنظيم كنند.  نقوي‌حسيني همچنين به سخنان حجت‌الاسلام‌والمسلمين تقوي عضو شوراي مركزي ائتلاف اصولگرايان در اين نشست اشاره كرد و گفت: آقاي تقوي منشور پيشنهادي اصولگرايان در مجلس دهم را كه براساس ۱۵ اصل تنظيم شده است، تبيين كرد.  به گفته نقوي‌حسيني، اصول و مباني اصولگرايي تبيين شده و قرائت شده دراين جلسه، به شرح زير است:
۱- ولايتمداري، ۲- حل مشكل اقتصادي به عنوان مساله اصلي كشور، ۳- نه ضد دولت و نه دولتي بودن مجلس، ۴- استكبارستيزي ۵- انسجام نيروهاي مومن به انقلاب، ۶- عدالت‌محوري و توجه به مناطق محروم و رسيدگي به امور مستضعفين، ۷- قانونگذاري و نظارت مستمر، ۸- مبارزه با فقر و فساد و تبعيض، ۹- مدارا و جذب حداكثري نيروهاي خودي و خط قرمز با فتنه، ۱۰- كار كارشناسي و قانوني و رفتار عقلايي، ۱۱- تعامل سازنده بين نمايندگان با حفظ استقلال مجلس و تعامل سازنده با ساير قوا، ۱۲- حمايت از مستضعفين جهان، امت اسلامي و بيداري اسلامي و خط مقاومت، ۱۳- تاكيد بر خط فقاهت و روحانيت و مرجعيت و تقابل با التقاط و ارتجاع، ۱۴- انقلابي بودن با حفظ ادب و اخلاق اسلامي و ۱۵ - حمايت از مديران صالح و كارآمد و مردمي.
سخنگوي كميته موقت سياستگذاري فراكسيون اصولگرايان مجلس دهم در ادامه اظهار داشت: حاضرين در جلسه دو اصل ديگر را پيشنهاد دادند كه عبارتند از: «تقويت بنيه دفاعي» و «توجه به پيشرفت علمي و موسسات دانش‌بنيان». در همين حال قرار شد منتخبين با مطالعه و دقت روي منشور ارايه شده، نظرات اصلاحي و تكميلي فوق را منعكس كنند.
در پايان مراسم نيز از ميان نمايندگان حاضر در جلسه برگزار كميته موقت هفت‌نفره براي پيگيري امور اصولگرايان در مجلس تشكيل شد؛ اعضاي اين كميته عبارتند از «حميدرضا حاجي‌بابايي، احمد اميرآبادي، احمد سالك، اميرحسين قاضي‌زاده هاشمي، عبدالرضا مصري، محمدمهدي زاهدي و سيدحسين نقوي‌حسيني.» همچنين در جلسه داخلي اين كميته، احمد اميرآبادي به عنوان دبير و نقوي‌حسيني به عنوان سخنگو انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون