• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3491 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۷ اسفند

سي‌ودومين شماره فرهنگ‌وآهنگ منتشر شد

سي‌ودومين شماره مجله موسيقي فرهنگ و آهنگ با پرونده‌اي درباره اركستر موسيقي ملي و نگاهي به برخي رويدادهاي موسيقي در سال ۱۳۹۴ منتشر شد. در جديد‌ترين شماره فرهنگ و آهنگ، ۱۶ سال فعاليت اركستر ملي در گفت‌وگو با سه رهبر آن كه طي اين سال‌ها هدايت اركستر موسيقي ملي را برعهده داشتند، بررسي شده است. فرهاد فخرالديني بنيانگذار و رهبر كنوني اركستر ملي از چالش‌هايي كه موجب تعطيلي اركستر در سال ۱۳۸۸ و دوري او از اركستر به مدت پنج سال شد، سخن گفته است. برديا كيارس نيز از ضرورت‌ها، كاستي‌ها و موفقيت‌هاي اركستر ملي سخن گفته و كناره‌گيري فخر‌الديني در شرايط آن سال‌ها را كاملا درست دانسته و گفته كه انتقادات فخرالديني برحق بوده است. ديگر گفت‌وگوي اين بخش با آرش گوران رهبر جوان اركستر فيلارمونيك تهران است كه تجربه رهبري اركستر ملي را هم داشته است. در ديگر بخش‌هاي اين شماره فرهنگ و آهنگ نگاهي به برگزاري جشنواره جوان و رويكرد متوليان دولتي اين جشنواره شده است، ماجراها و دعواهاي خانه موسيقي و منتقدانش در قالب يك ميزگرد مجازي ارايه شده و در يك اينفوگرافي تمامي وقايع مربوط به اين رويارويي مستند شده است.
«اين چيست كه ماييم؟» عنوان مطلبي انتقادي اجتماعي به بهانه آلبوم و كنسرت «ناگفته» اثر حافظ ناظري و حواشي پر سر و صداي آن است، كه در اين شماره به تفصيل درباره‌ آن بحث شده است. موسيقي سريال شهرزاد ديگر سوژه‌ اين شماره فرهنگ و آهنگ است. نگاهي به موسيقي گروه‌هاي كاربن و بمراني و همچنين گزارش‌هايي از شب موسيقي ايراني و اجراي كر فلوت تهران از ديگر مقالاتي است كه در سي‌ودومين شماره فرهنگ و آهنگ به چاپ رسيده است. در بخش موسيقي غربي اين شماره فرهنگ و آهنگ نيز دو موسيقيدان پرسروصداي سال گذشته يعني ابراهيم معلوف و اد شيران معرفي و درباره آثار آنها مطالبي ارايه شده است.
سي‌ودومين شماره فرهنگ و آهنگ به سردبيري بهرنگ تنكابني، از روز گذشته منتشر شده و با قيمت ۱۵ هزار تومان در روزنامه‌فروشي‌ها و كتابفروشي‌هاي معتبر
در دسترس است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون