• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3491 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۷ اسفند

رييس و معاون چه مي‌گويند؟

رييس‌جمهور در آخرين سخنانش در سال 94
 خواستار آغاز فصل رفاقت‌ها و اجرايي شدن برجام 2 در داخل كشور شد
معاون اول رييس‌جمهور گفت‌وگو با  رييس قوه‌ قضاييه را  براي
 حل مشكل ممنوع‌التصویری ريیس دولت اصلاحات پيشنهاد داد

گروه سياسي| حسن روحاني ديروز با لب خندان از سالي گفت كه هرچند براي او و همكارانش سال سختي بود اما از نتيجه آن راضي بود. نتيجه دلخواهش را از آن گرفته بود و لبخند به لب از اميدش به بهبود شرايط در سال آينده گفت. از نااميد شدن افراطيون در پي بردن پرونده تست موشكي ايران به شوراي امنيت. از ويژگي‌هاي «بهار» آينده گفت. بهاري كه اين‌بار هيچ كدام از بانك‌ها و بيمه‌ها در تحريم نيستند. از افزايش فروش نفت ايران به دو ميليون بشكه از روزهاي آينده و اميدهاي ديگر. آخرين جلسه هيات دولت در سال 94 همراه بود با اميدهاي رييس‌جمهور به سالي كه فرا مي‌رسد تا سال بهتري نسبت به 94 باشد كه هرچند سخت بود اما نتيجه قابل قبولي براي دولت داشت. رييس جمهوي در واكنش به بحث آزمايش موشكي ايران در شوراي امنيت سازمان ملل گفت: خوشحاليم از اينكه افراطيون و جنگ‌طلبان و آنهايي كه به ناروا بحث تست موشكي ما را به سازمان ملل و شوراي امنيت بردند نااميدانه برگشتند. حسن روحاني پس از پايان جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران افزود: دنيا به آنها پاسخ منفي داد و اعلام كرد كه فعاليت ايران صرفا دفاعي براي حراست و حفاظت از كشور است. وي ادامه داد: ما با موشك‌مان به هيچ عنوان قصد تجاوز به هيچ كشوري به ويژه همسايگان‌مان را نداشته، نداريم و نخواهيم داشت. سلاح‌هاي ما صرفا براي دفاع از ملت‌مان است. آن هم كشوري كه هشت سال مورد تجاوز بيگانگان قرار گرفت. بنابراين شرايط امروز ما به گونه‌اي است كه خود را براي روابط بهتر با دنيا آماده كرده‌ايم. رييس‌جمهور گفت: ان شاءالله سال آينده روند اقتصادي خود را در كاهش تورم، رونق و رشد اقتصادي و آرامش بازار حفظ خواهيم كرد و درآمد‌هاي نفتي و غيرنفتي نيز افزايش خواهد يافت. روحاني خاطرنشان كرد: فروش نفت و ميعانات ايران در روزهاي آينده به دو ميليون بشكه در روز مي‌رسد.
كشورهايي كه از اعتدال خارج شده‌اند
 به مسير صحيح   بازگردند
رييس‌جمهور با بيان اينكه ملت ايران از تنش و افراط بيزار است، گفت: اميدوارم با كمك ملت ايران حتي در منطقه صلح، ثبات و امنيت برقرار شود و يكي، دو كشوري كه از مسير اعتدال خارج شده‌اند و خشونت را برگزيده‌اند به مسير صحيح بازگردند. روحاني با بيان اينكه در سال 94، سربلندي ملت ايران در برجام، پايان تحريم‌ها و حماسه بسيار بزرگ ملت در هفت اسفند را شاهد بوديم، افزود: روزهاي پاياني سال 94 را پشت سر مي‌گذاريم و خود را براي سال جديد آماده مي‌كنيم، در سال 94 شاهد باران پربركت الهي براي سرزمين خشك‌مان بوديم. وي اظهارداشت: همواره بهار پيام خاص خود را براي ما دارد؛ پيام بهار، اعتدال و ميانه‌روي، صلح، دوستي و برادري است و در اين بهار است كه بايد با همه ايرانيان صميميت و صفاي‌مان را نشان دهيم به ويژه با اقوام، دوستان، همشهريان و هموطنان صله رحم داشته باشيم. روحاني گفت: آغاز سال 95 بايد همچنين روز آشتي، صفا و صميميت بين همه احزاب و گروه‌هاي سياسي باشد. ان شاء‌الله از آغاز 95 همچون سال قبل سال همدلي، همكاري، همزباني و رفاقت براي ساخت ايران با توسعه و آباداني بيشتر باشد. رييس‌جمهور گفت: سال آينده با كمك و همراهي مردم شرايط بهتري خواهد بود، سالي كه نكوست از بهارش پيداست. روحاني ادامه داد: ما بهاري را آغاز مي‌كنيم كه بانك‌ها و بيمه‌هاي ما تحريم نيستند و مي‌توانيم با كشورهاي مختلف تجارت كنيم. وي با بيان اينكه سرمايه‌گذاري در كشور آغاز و قراردادهاي بسيار مهمي با كشورهاي مهم دنيا در سطوح مختلف امضا شده است، اضافه كرد: ارتباط بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران با بانك مركزي كشورهاي دنيا و همچنين سوييس برقرار شده و حقوق هسته‌اي ملت ايران به رسميت شناخته شده است. رييس‌جمهوري اضافه كرد: ايران با دنيا تعامل سازنده دارد و ما اين تعامل را ادامه مي‌دهيم. روحاني با تاكيد بر اينكه ملت ايران از تنش و برخورد بيزار است، گفت: اميدوارم با كمك ملت ايران حتي در منطقه صلح و ثبات و امنيت برقرار شود و يكي، دو كشوري كه از مسير اعتدال خارج شده‌اند و خشونت را برگزيده‌اند به مسير صحيح بازگردند تا شاهد برادري، صفا، صميميت و توسعه كل منطقه خاورميانه باشيم.
روحاني گفت: خواهشم اين است در ايام عيد از اين فضا براي دوستي و آشتي بيشتر و همچنين روابط بهتر با همه دوستان و اقوام استفاده كنيم تا روزهاي شادي‌آفرين براي فرزندان باشد، با فرهنگ ايراني بيشتر آشنا شوند و با طبيعت آشتي كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون