• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3507 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۳۱ فروردين

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني:

ردصلاحيت‌ها از مقطعي تشديد شد

كار غيراخلاقي تخريب رقيبان، نتيجه عكس داد

 


گروه سياسي| در گريز به روزهاي انتخابات، پاسخ نگراني‌ها را مي‌دهد. نگراني از رد صلاحيت‌هايي كه مبادا نهادينه شود، آيت‌الله را به بازگويي دخالت‌ سلايق سياسي وا مي‌دارد. هاشمي‌رفسنجاني كه ركوددار بيشترين حضور در انتخابات ايران است، از مقطعي ياد مي‌كند كه گرچه رد صلاحيت‌ها در آن تشديد شده اما افزايش آگاهي مردم، چاره همه مشكلات بوده است. نتايج انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم و مجلس دهم را از مواردي مي‌داند كه نمودي از اراده مردم براي انتخاب شخصيت‌هاي مورد نياز جامعه بوده است. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه در جمع استانداران سابق كشور، سخن مي‌گفت پاسخگوي سوالات آنان درباره انتخابات و نحوه گزينش افراد براي ورود به رقابت‌هاي سياسي بود. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در پاسخ به ابراز نگراني‌هاي جمع استانداران از ردصلاحيت‌ها و ضرورت جلوگيري از نهادينه شدن اين شيوه در جامعه، گفت: برگزاري انتخابات پرشور و با حضور همه گروه‌ها، يكي از امتيازات انقلاب اسلامي در تاريخ ايران بود و متاسفانه از مقطعي ردصلاحيت‌ها تشديد شد. هاشمي‌رفسنجاني، افزايش تدريجي آگاهي مردم و اراده آنان براي انتخاب شخصيت‌هاي مورد نياز جامعه از همه سلايق را از نتايج گسترش ابراز اطلاع‌رساني دانست و گفت: نمونه اين آگاهي، انتخابات رياست‌جمهوري سال ۹۲ بود كه مردم نشان دادند علاوه بر سوابق گذشته شخصيت‌ها، تفكرات آنها براي آينده كشور را لازم مي‌دانند.
انتخابات 94 اما داستان ديگري براي آيت‌الله دارد. پيروزي در انتخاباتي كه خود نيز به عنوان كانديدا در آن حضور داشت و با ارائه ليستي براي مجالس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري، هدايت مردم در تعيين سرنوشت خود را بر عهده گرفت، هاشمي را از آنچه در روزهاي پيش از 7 اسفند روي داد غافل نساخت. او كه انتخابات اسفند ماه ۹۴ را مكمل‌‌ همان راهي دانست كه مردم شروع كرده بودند، با اشاره به فضاي تخريبي قبل از انتخابات، گفت: همه تريبون‌ها و رسانه‌هاي متعلق به يك جناح و جريان خاص، جز تخريب رقباي‌شان، كاري نمي‌كردند، اما اين كار غيراخلاقي آنها نتيجه عكس داد و مردم در انتخابات كاري كردند كه آنها را به بهت فرو برد.
هاشمي رفسنجاني، در بخش ديگري از سخنان خود و در پاسخ به ابراز نگراني يكي از اعضا در خصوص ركود اقتصادي كشور، گفت: اين نگراني دلسوزان انقلاب و مردم، واقعي است و بايد براي برگشت كشور به روزگار رونق اقتصادي تلاش و به دولت كمك كنيم. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد كه بايد با برنامه‌ريزي‌هاي ضربتي و حساب‌شده، تهديد نقدينگي كشور را به فرصتي براي رونق توليد و خروج از ركود تبديل كنيم. به گزارش ايلنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ديدار با استانداران را يادآور كارهاي اجرايي كشور دانست و گفت: هميشه و الان هم اينگونه است كه استانداران، مجري و عمل‌كننده برنامه‌هاي دولت در اقصي نقاط كشور بوده و هستند.
وي با اشاره به مشكلاتي كه به خاطر تحريم‌هاي ظالمانه براي توليدگران به وجود آمده بود، گفت: به جاي يك راه‌حل مناسب و با استفاده از درآمدهاي نفتي و به خاطر آمارسازي‌هاي اشتغال، وام‌هاي بدون كارشناسي و نظارت دادند كه حاصل آن افزودن بدهكاري‌هاي ميليوني و ميلياردي به مشكلات توليدگران و صاحبان واحدهاي توليدي بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون