• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3507 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۳۱ فروردين

گزارش «اعتماد» از انتخابات فدراسيون فوتبال

حرف و حديث‌هاي انتخاباتي

طبق اساسنامه قرار شد كميته تجديدنظر متشكل از رييس‌فدراسيون، عضو كميته استيناف و نماينده هيات‌رييسه فدراسيون در جلسه‌اي نسبت به اعتراضات و شكايت كانديدا‌ها در خصوص احراز صلاحيت‌ها تصميم‌گيري‌هاي لازم را انجام دهد

گروه ورزش| پس از اينكه فدراسيون فوتبال بر سر برگزاري انتخابات اين فدراسيون در تاريخ ۱۱ ارديبهشت به خاطر تصويب اساسنامه در هيات دولت دچار مشكلاتي شد، حالا از اين فدراسيون خبر مي‌رسد كه انتخابات فدراسيون فوتبال در تاريخ ۱۹ ارديبهشت ماه امسال برگزار خواهد شد. بر همين اساس دعوتنامه رسمي و دستور جلسه براي اعضاي مجمع مبني بر اينكه انتخابات در تاريخ فوق برگزار مي‌شود شب گذشته براي آنها ارسال شد.
اين تاريخ در حالي تعيين شده است كه در روز
۱۹ ارديبهشت قرار است از هفته بيست و نهم، هشت مسابقه ليگ برتر به‌طور همزمان از ساعت ۱۸ برگزار شود. بر همين اساس مجمع انتخاباتي فدراسيون فوتبال ساعت 9:30 صبح 19 ارديبهشت در آكادمي فوتبال برگزار مي‌شود. طبق دستور جلسه از ساعت 10:40 راي‌گيري براي انتخاب اركان فدراسيون فوتبال آغاز مي‌شود و اين زمان پايان دوران رياست علي كفاشيان در فوتبال ايران خواهد بود.

فدراسيون فوتبال مي‌تواند پيش از تاييد اساسنامه از سوي هيات دولت، انتخابات رياست را برگزار كند. اين دستور جديد وزارت ورزش و جوانان به مديران اين مجموعه است. اين دستور به فدراسيون فوتبال ابلاغ شده و به همين بهانه كميته تشخيص صلاحيت نامزدها كار خود را به پايان برده است. علي كفاشيان در جريان نامه سازمان بازرسي كل كشور به وزارت ورزش و جوانان مبني بر اينكه اساسنامه فدراسيون فوتبال تاييديه هيات دولت را ندارد و فدراسيون فوتبال تا پيش از تاييد اساسنامه نمي‌تواند انتخابات را برگزار كند، در انتخابات ثبت‌نام نكرد.  

از هفته گذشته اخباري در رسانه‌ها منتشر شد مبني بر اينكه شهاب عزيزي خادم به دليل نقص مدارك و عزيزمحمدي به دليل عدم احراز صلاحيت، از انتخابات فدراسيون حذف خواهند شد. بعد از اين اتفاق اما در رسانه‌ها خبري منتشر شد مبني بر اينكه صلاحيت هر چهار كانديداي رياست فدراسيون تاييد نمي‌شود. نكته قابل توجه درباره انتشار اين اخبار اما اين بود كه هيچ خبر رسمي از سوي فدراسيون فوتبال در اين باره اعلام نشد. اما سوال اساسي اين بود كه اخبار مربوط به عدم احراز صلاحيت كانديداها از كدام طبقه فدراسيون فوتبال به بيرون داده مي‌شود. ديروز خبرگزاري قوه قضاييه (ميزان) هم در خبري رسما اعلام كرد كه صلاحيت 25 نامزد انتخابات فدراسيون فوتبال هم احراز نشده است. احمدرضا براتي، هدايت ممبيني، علي خسروي، مسعود مرادي و ميرشاد ماجدي از جمله افرادي بودند كه از حضور در انتخابات فدراسيون فوتبال براي عضويت در هيات رييسه محروم شدند. وظيفه بررسي اسناد و مدارك ارايه شده از سوي نامزدهاي مختلف بر عهده كميته سه نفره‌اي است كه دو عضو نزديك به مسوولان ورزش كشور را در خود دارد. يكي عليرضا اسدي به عنوان دبيركل فدراسيون و ديگري عضو انتخاب شده از سوي وزارت ورزش كه در اين كميته حضور دارد. بعد از انتشار اخبار مختلف درباره اين رد صلاحيت‌‌ها عليرضا اسدي، دبيركل فدراسيون و رضا حسني‌خو، مديركل حراست وزارت ورزش به اين اتفاقات واكنش نشان دادند.  با اين‌حال طبق اساسنامه قرار شد كميته تجديدنظر متشكل از رييس‌فدراسيون، عضو كميته استيناف و نماينده هيات‌رييسه فدراسيون در جلسه‌اي نسبت به اعتراضات و شكايت كانديد‌ها در خصوص احراز صلاحيت‌ها تصميم‌گيري‌هاي لازم را  انجام دهد.

عليرضا اسدي در گفت‌وگو با فارس درباره تاييد صلاحيت‌هاي كانديداهاي فدراسيون فوتبال گفت: «چه كسي اين ليست را تاييد كرده است؟ از كجا معلوم آن افراد رد صلاحيت باشند؟ تا زماني كه يك ليست به صورت رسمي اعلام نشود، گفته مي‌شود و گفته شده و... فايده‌اي ندارد. تا موقعي كه صلاحيت افراد از اركان حوزه ارزيابي صلاحيت‌ها بيرون نيايد و به ما اعلام نشود نمي‌توانيم در اين مورد به صورت رسمي به ارزيابي بپردازيم». اسدي درباره اينكه گفته مي‌شود صلاحيت قنبرزاده نيز مورد بررسي قرار گرفته است، گفت: «ما صلاحيت همه آدم‌هايي كه شركت كرده بودند را مورد بررسي قرار داديم. در اين خصوص وارد جزييات نشده و كاري نداشتيم چه كسي انصراف داده يا نداده است. وظيفه ما اين بود كساني كه كانديد شده بودند را ارزيابي كنيم و اين كار را كرديم.» اسدي درباره رد صلاحيت عزيزي‌خادم گفت: «من با شايعات و گفته‌ها و شنيده‌ها كاري ندارم و اين موضوع هم رسمي اعلام نشده است.» اسدي درمورد توافق وزارت ورزش با فدراسيون فوتبال مبني بر اينكه پس از انتخاب رييس، اساسنامه براي تصويب به هيات دولت ارسال مي‌شود، گفت: « چه زماني اين توافق انجام شده است؟ چه كسي اين حرف را زده است؟ اينكه گفته مي‌شود يا مثل اينكه وزير يا معاون گفته را نمي‌دانم. يك چيزي بگوييد كه قاطعانه باشد و نسبت به آن علم داشته باشيد. خدا هم مي‌گويد در مورد چيزي كه علم نداري در مورد آن صحبت نكن. شما هم نقل قول مي‌فرماييد.»
رضا حسني‌خو هم پيرامون رد صلاحيت‌ها در مصاحبه‌اي گفته است: « بايد تاكيد كنم كه رد صلاحيت كانديداها هيچ ارتباطي به وزارت ورزش ندارد و ما دخل و تصرفي در اين ماجرا نكرديم. كميته تعيين صلاحيت در فدراسيون فوتبال شكل گرفت و تصميم گرفته چه كساني در انتخابات باشند و چه كساني نباشند. اين مسائل همه‌اش شايعه بود و رد صلاحيت عزيزي خادم هم اصلا ربطي به اين ماجراها ندارد. الكي كه نمي‌شود كسي را رد صلاحيت كرد. قطعا يا مدارك او ناقص بوده يا مشكل ديگري درميان است. قطعا كميته تعيين صلاحيت در فدراسيون فوتبال با بررسي همه جوانب، اقدام به رد افراد كرده است. آنها خودشان تصميم گرفتند اما من اطمينان دارم بيهوده صلاحيت فردي را رد نكرده‌اند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون