• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3514 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۹ ارديبهشت

مرحله‌ دوم انتخابات فردا برگزار مي‌شود

مرحله تعيين « اكثريت»

 

«من اميدوارم كه ملت شريف ايران در اين امر مهم الهي (انتخابات) يكدل و يك جهت در روز انتخابات به سوي صندوق‌ها هجوم برند و آراي خود را به صندوق‌ها بريزند». (صحيفه امام خميني، جلد 17، ص 133 تا 134)
اين نگاه رهبر كبير انقلاب اسلامي به مقوله انتخابات است؛ رهبري كه از همان ابتداي راه انقلاب بر راي مردم تكيه كرد و تا آخرين روز حيات پربركت خويش در اين مسير استوار ماند و بزرگ‌ترين مدافع نهاد انتخابات بود و در مقاطع مختلف در برابر مخالفان اين نهاد مقدس ايستاد و نگذاشت كمترين آسيبي بر آن وارد شود.
ملت بزرگ ايران نيز هرگاه انتخاباتي در ميان بوده با حضوري معنادار پاي صندوق‌هاي راي حاضر شده و با وجود سختي‌هاي پيدا و پنهان دست به انتخاب زده است. آخرين نمونه اين حضور گسترده حماسه بزرگ 7 اسفند 94 بود. اتفاقي كه در آن مردم درباره مجلس و نمايندگان آن نظرشان را اعلام كردند.
در امتداد آن حضور حلاوت بخش، فردا نيز روز مهمي در تاريخ سياسي ايران است. تكليف حدود يك سوم كرسي‌هاي مجلس دهم فردا روشن مي‌شود. دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي براي 69 كرسي در حالي برگزار مي‌شود كه تمامي فعالان سياسي از گرايش‌هاي مختلف بر اين عقيده‌اند كه اهميت اين دور كمتر از دور اول نيست.
ايرانيان يك بار در 7 اسفند 94 نمايشي از مردمسالاري ديني براي جامعه جهاني اجرا كردند و حالا قرار است قسمت دوم اين نمايش روز دهم ارديبهشت به اجرا گذاشته شود.
به‌طور طبيعي مشاركت گسترده مردم در انتخابات مي‌تواند تضمين‌كننده اعتبار و حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي باشد. ما در منطقه‌اي زندگي مي‌كنيم كه بسياري از كشورهاي اطراف‌مان در طول تاريخ سياسي خود حتي يك بار هم به آراي مردم و شهروندان‌شان رجوع نكرده‌اند. در منطقه‌اي امنيت و آرامش را تجربه مي‌كنيم كه اطرافش پر از آشوب و جنگ‌هاي داخلي و خارجي است. در منطقه‌اي تجارت مي‌كنيم كه برخي با توطئه‌هاي ريز و درشت براي توان اقتصادي‌مان نقشه كشيده‌اند.
حال در اين وضعيت پر‌آشوب منطقه‌اي و بين‌المللي تنها و بهترين ابزاري كه مردم ايران مي‌توانند به وسيله آن بر سرنوشت خويش حاكم شوند و ايراني بهتر و آبادتر بسازند همين صندوق‌هاي راي است كه فردا در انتظار راي‌دهندگان خواهد بود. فارغ از هر نتيجه‌اي كه در فرداي انتخابات روشن شود پيروز اين ميدان مردمي خواهند بود كه بار ديگر با آرايي كه به صندوق مي‌ريزند ضامن اعتلاي نظام اسلامي خواهند بود. مجموعه فعالان سياسي، گروه‌ها و جريان‌هاي تاثيرگذار نيز طي روزهاي گذشته ضمن دعوت از مردم اين حضور بزرگوارانه را به فال نيك گرفته و اميدوارند پس از چند روز مبارزه تبليغاتي آنچه از صندوق‌هاي راي بيرون مي‌آيد به رشد و توسعه كشور بينجامد. مشاركت گسترده مردم در انتخابات امري است كه مورد تاميد تمامي بزرگان نظام و همه گروه‌هاي سياسي است. ترديدي نيست كه اين حضور در شرايط سخت منطقه‌اي و دوران تازه ايران بزرگ معنايي متفاوت با ادوار گذشته دارد.
دستاوردهاي يك حضور همه‌جانبه تنها منحصر به ابعاد داخلي و تعيين نمايندگان مجلس نيست بلكه فراتر از آن امنيت ملي را ارتقا مي‌بخشد و در شرايطي كه كشور پس از يك تصميم بزرگ به برجام رسيده است مي‌تواند سربازان ديپلماسي را دلگرم كرده و آنها را با دست پر به مصاف ديپلمات‌هاي غربي بفرستد. ترديدي نيست كه قدرت‌هايي در جهان، ايران بزرگ و سرفراز را مانعي در برابر منافع خود مي‌بينند و حال كه ايران تصميم گرفته در اين راه اقدامات موثري انجام دهد بايد حمايت همه‌جانبه شهروندان خود را داشته باشد. راي مردم مي‌تواند تضمين‌كننده اين باشد كه ملت ايران يكپارچه از جمهوريت و اسلاميت نظام خود دفاع مي‌كند و اجازه خطور فكر شوم تعرض به اين كشور را به هيچ قدرت بين‌المللي و منطقه‌اي نمي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها