• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3516 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۲ ارديبهشت

10 سخن الهام‌بخش از محمدعلي

محمدعلي (كاسيوس كلي) يكي از ورزشكاران نمونه در تاريخ ورزش است. محمد علي بيش از هر ورزشكار ديگر توانست از مرزهاي ورزش خود عبور كند و به عنوان يك قهرمان و الگو در ميان مردم شناخته شود. محمدعلي در سال 1960 در سن 18 سالگي شناخته شد. او در آن سال براي شركت در المپيك به رم رفت تا در مسابقه‌هاي بوكس شركت كند. در آن زمان نام او كاسيوس كلي بود. او به راحتي در 4 مبارزه پيروز شد و پيترزيكوفسكي قهرمان سه دوره مسابقه‌هاي اروپا را شكست داد و مدال‌ طلاي المپيك را كسب كرد. او در اواخر آن سال حرفه‌اي شد و در سال 1964 براي اولين بار قهرمان سنگين وزن جهان شد. محمدعلي از سال 1959 با دين اسلام آشنا شد و سرانجام در سال 1964 رسما دين اسلام را برگزيد و نامش را از كاسيوس كلي به محمد علي تغيير داد. محمدعلي در سال 1967 از حضور در ارتش امريكا سر باز زد و به همين دليل در آن سال مقام قهرماني از او سلب شد. محمد علي به عنوان يك اپوزيسيون مخالف حمله امريكا به ويتنام و جنگ با اين كشور شرق آسيايي بود. او سه سال در تبعيد و تحريم بود (25 تا 28 سالگي) تا اينكه به او اجازه فعاليت داده شد و در سال 1970 به رينگ بازگشت. او در آن سال با جو فريزر قهرمان سنگين وزن مسابقه داد اما شكست خورد. محمد علي در سال 1974 جرج فورمن را شكست داد و سال بعد از آن دوباره با جو فريزر در فيليپين مسابقه داد و او را شكست داد. در المپيك 1996 از محمدعلي خواسته شد تا مشعل بزرگ المپيك را روشن كند. او همچنين در المپيك 2012 پرچم المپيك را حمل كرد. در اينجا بعضي از جملات محمدعلي را مي‌خوانيم:
در سخت‌ترين جاده‌ها هم نبايد نااميد شويد
موفقيت هميشه با پيروز شدن به دست نمي‌آيد. موفقيت واقعي زماني است كه ما بعد از افتادن بلند مي‌شويم. بعضي كوه‌ها بلندتر از ديگران هستند. بعضي جاده‌ها شيب تندتري دارند. هميشه سختي‌ها و موانعي وجود دارند اما شما نبايد بگذاريد كه آنها شما را متوقف كنند. حتي در سخت‌ترين جاده‌ها نبايد نااميد شويد.
براي موفق شدن آماده باشيد
هر ورزشي كه انجام مي‌دهيد بسكتبال، بوكس يا بدمينتون بايد قبل از وارد شدن به استاديوم براي موفقيت آماده باشيد.
قهرمان‌ها از آنچه در درون آنهاست ساخته مي‌شوند
قهرمان‌ها در باشگاه‌ها ساخته نمي‌شوند. قهرمان‌ها از آنچه در درون آنهاست ساخته مي‌شوند. آن حس دروني، اشتياق و آرزو است.
شكست يا پيروزي قبل از شروع مسابقه
رقم مي‌خورد
شكست و پيروزي در مبارزه خارج از ديد تماشاگران اتفاق مي‌افتد. شكست يا پيروزي قبل از شروع، در باشگاه و خيلي پيش از زماني كه من زير نور چراغ‌ها مبارزه كنم، رخ مي‌دهد.
همگي در زندگي شكست‌هايي خواهيم داشت
من هيچ‌وقت به باخت فكر نكرده‌ام اما اگر شكست اتفاق بيفتد بهتر است با آن درست برخورد كنيد. اين نصيحت من به تمام كساني است كه من را باور دارند. ما همگي در زندگي شكست‌هايي خواهيم داشت.
با قدرتي بيشتر براي پيروز شدن برگرديد
تنها مردي كه مي‌داند چگونه شكست خورده است، مي‌تواند به انتهاي روح خود رجوع كند و با قدرتي بزرگ‌تر كه براي پيروزي لازم است بالا بيايد.
به خودتان اعتقاد داشته باشيد
من مردي عادي هستم كه سخت تلاش كردم تا استعداد ذاتي‌ام را پرورش دهم. من به خودم و خوبي ديگران اعتقاد دارم.
از برداشتن اولين قدم نترسيد
حتي بزرگ‌ترين افراد هم روزي شروع كرده‌اند؛ پس، از برداشتن اولين قدم نترسيد.
الان سختي بكش و بقيه زندگي‌ات را مانند يك قهرمان بگذران
من از همه دقايق تمرين متنفر بودم اما به خودم گفتم متوقف نشو؛ الان سختي بكش و بقيه زندگي‌ات را مانند يك قهرمان بگذران.
جرات خطر كردن داشته باشيد
كسي كه جرات كافي براي خطر كردن ندارد نمي‌تواند در زندگي كاري انجام دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون