• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3517 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ ارديبهشت

شيخ نور براي فرزند استادش سنگ‌تمام گذاشت

علي مطهري نماينده‌اي آزاده و بي‌اعتنا به دنياست

ايشان فقط مي‌خواستند كه صحبت‌هاي‌شان در آن جمع اثرگذار باشد اما متاسفم كه اكنون تا پول به حساب نريزند و قبض براي برخي فرستاده نشود و وصول نكنند، نمي‌آيند. آنگاه آنها مي‌خواهند با قال الصادق و قال الباقر اثرگذار باشند. اين حرف‌ها ديگر چيست؟!
علي مطهري با اخلاص و آزاده است
به گزارش ايسنا حجت‌الاسلام‌والمسلمين علي‌اكبر ناطق نوري طي سخناني در مراسم سالگرد شهادت شهيد آيت‌الله مرتضي مطهري كه در مسجد احمديه نارمك برگزار شد، تصريح كرد: شخصيت شهيد مطهري به‌گونه‌اي بود كه حتي با آن مقام علمي و بالاي‌شان براي 10 نفر موعظه مي‌كردند و اصلا بحث پول هم مطرح نبود. ايشان فقط مي‌خواستند كه صحبت‌هاي‌شان در آن جمع اثرگذار باشد اما متاسفم كه اكنون تا پول به حساب نريزند و قبض براي برخي فرستاده نشود و وصول نكنند، نمي‌آيند. آنگاه آنها مي‌خواهند با قال الصادق و قال الباقر اثرگذار باشند. اين حرف‌ها ديگر چيست؟! وي ادامه داد: شهيد مطهري به چنين چيزهايي اعتنايي نداشت و فقط برايش تاثيرگذاري مهم بود و تهمت و توهين مهم نبود و بسيار آزاده بود. پسر ايشان علي مطهري نماينده تهران و ساير آقازاده‌هاي‌شان نيز چنين خصوصيات اخلاقي دارند. به خصوص علي مطهري كه با اخلاص، آزاده و همچون پدرش بي‌اعتنا به دنياست؛ نماينده‌اي آزاد، متدين و بي‌حاشيه. مطهري زنده است و نمي‌ميرد.
خود را مديون مطهري و بهشتي مي‌دانم
ناطق نوري از دين دو تن از چهره‌هاي انقلاب بر گردنش مي‌گويد و اينكه چقدر خود را مديون شهيد مطهري و شهيد بهشتي مي‌داند. اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: شهيد مطهري حق بزرگي به گردن همه‌ ما ملت ايران، انقلابيون قبل و بعد از پيروزي انقلاب و همه اشخاص به خصوص جوانان متفكر و تحصيلكرده كشور دارد. ايشان علاوه بر اين حق عام بر گردن بنده حق ويژه‌اي دارد و من خود را مديون او مي‌دانم. وي با بيان اينكه خود را مديون دو شخصيت روحاني و انقلابي مي‌دانم، اظهار كرد: در وهله اول تحت‌تاثير انديشه و رفتارهاي استاد مطهري بودم كه اگر اكنون به توفيق رسيده و نسبتا رشدي در مسير مبارزه و كارهاي انقلاب داشتم مرهون رهبري‌ها و هدايت‌هاي اين استاد بزرگ به خصوص در بخش اعتقادي، فكري، عقيدتي و انديشه‌هاي ايشان هستم. رييس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري افزود: شخصيت دوم، شهيد بهشتي است كه نگاه وسيع اجتماعي، شرح‌صدر، تعامل با انديشه‌هاي مختلف و بالاخره در بعد مديريتي تحت‌تاثير اين شخصيت بزرگوار بودم. از همين‌رو همواره خود را مديون اين دو بزرگوار مي‌دانم و آنها الگوي من بوده‌اند. ناطق‌نوري با اشاره به شخصيت استاد مطهري گفت: شخصيت شهيد مطهري در ابعاد گوناگون فلسفي، فكري، انديشه‌اي، اجتماعي، معلمي، استادي، مبارزاتي و انقلابي مي‌گنجند كه پرداختن به تمامي آنها امكان‌پذير نيست؛ از همين‌رو بنده در اين جلسه مقام معلمي ايشان را واكاوي مي‌كنم چون مقام معلم مقام بسيار بالايي است به‌طوري كه نخستين معلم اين عالم به استناد قرآن و آموزه‌هاي ديني خداوند و بعد از آن رسول اكرم(ص) و حضرت علي(ع) هستند. وي در تبيين جايگاه معلم گفت: بعد از پيروزي انقلاب طبيعي بود براي استفاده از نيروها در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌ها به سراغ نيروهايي كه در سيستم رژيم گذشته حضور داشتند برويم چون ما مي‌خواستيم از نيروهاي همين كشور استفاده كنيم. بنده آن زمان كه به وزارت كشور رفتم براي انتخاب نيرو به سراغ افراد از آموزش و پرورش رفتيم چون سالم‌ترين نيروها در آموزش و پرورش حضور دارند كه اين به خاطر مقام معلمي است. اين رويكرد در ساير وزارتخانه‌ها نيز اتخاذ شد.
شاگرد شهيد مطهري از علاقه استادش به دانشگاه مي‌گويد و اينكه چگونه قم را رها كرد و به دانشگاه آمد تا رسوب نكند و در اين راه پشت پا به مقام والايي زد.
اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين با اشاره به چگونگي حضور شهيد مطهري در دانشگاه براي تدريس به جوانان گفت: شهيد مطهري در مقطعي قم را رها كرد و به تهران آمد، آن هم براي آنكه در قم نماند و رسوب نكند و انديشه و فكر اسلامي ناب را به جوانان دانشگاهي بياموزد. ايشان در اين راه زحمات بسياري كشيد تا راهي براي ورود به دانشگاه پيدا كند. كما اينكه اگر در قم مي‌ماند قطعا از نسبت به بقيه مراجعي كه بعدا آمدند، والاتر مي‌شد. وي در پايان با بيان اينكه شهيد مطهري در تمامي اين دوران به دنبال شأن و منزلت نبود، گفت: هدف شهيد مطهري اين بود كه جوانان را هدايت كند. شهيد مطهري كتاب‌هاي فرقان را مي‌خواند تا براي جوانان اثراتش را بگويد و به طرف مقابل خط به خط پاسخ دهد. ايشان در جلساتي حضور پيدا مي‌كرد كه حتي 10 نفر بيشتر حضور نداشتند چون برايش شأن و منزلت مهم نبود و مهم اثرگذاري در دل افراد و هدايت آنها بود اما متاسفانه اكنون برخي آنقدر برا‌ي‌شان شأن و منزلت مهم است كه حاضر نمي‌شوند به يك هيات 10 نفره‌ بروند يا اينكه به ديگران سلام كنند، يا در فلان جلسه‌ حضور يابند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون