• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3543 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ خرداد

تشكيل هيات‌هاي حل اختلاف خودرويي در استان‌ها

هيات‌هاي حل اختلاف خودرويي در سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت استان‌ها براي رسيدگي به شكايت مصرف‌كنندگان از خودروسازان و واردكنندگان خودرو، تشكيل خواهند شد. براساس اصلاحيه آيين‌نامه اجرايي قانون حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان خودرو، در صورت شكايت مصرف‌كنندگان از خودروسازان و واردكنندگان خودرو اين شكايت‌ها مي‌تواند در هيات‌هاي حل اختلاف مورد بررسي و صدور راي قرار گيرد. در اين زمينه در ماده 29 اين قانون آمده است: «مسووليت رسيدگي به شكايات مصرف‌كنندگان و جلب رضايت آنها در مرحله اول بر عهده عرضه‌كننده خودرو است. در صورت بروز اختلاف بين عرضه‌كننده و مصرف‌كننده، اين اختلاف از طريق سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و با نظارت سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان مورد بررسي و رسيدگي قرار مي‌گيرد. چنانچه رضايت مصرف‌كننده تامين نشود مي‌تواند به هيات حل اختلاف مراجعه كند». در تبصره اين قانون نيز تاكيد شده است: «سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مكلف است ظرف يك ماه از تاريخ تصويب اين آيين‌نامه، هيات‌هاي حل اختلاف مربوطه را در محل آن سازمان و با استفاده از پست‌هاي سازماني موجود تشكيل داده و امكانات، نيروي انساني و محل لازم را در اختيار آنها قرار دهند».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون